Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xanadu
#1375267
Onze honden krijgen KVV (Haaks Barf) afgewisseld met af en toe een heuse BARF dag met eendennekken, spiervlees, gemalen groeten/kruiden en af en toe kippenmaagjes. Ik vul hun voeding aan met omega 3 vertzuren (gezien het hoge aandeel omega 6 in rauw vlees voeding). Nu heb ik nog een flinke voorraad omega 3 capsules van mezelf (Omega 3 Forte van Flinndal) en vraag me af of deze capsules ook geschikt zijn voor twee goldens. De samenstelling en doseeradvies (voor mensen) is als volgt:

Ingrediënten  Hoeveelheid 
Actieve Omega-3 vetzuren  77%  450 mg 
waarvan:       
    EPA (39%, 228 mg)       
    DHA (26%, 152 mg)       
    Andere Omega-3 vetzuren (12%, 70 mg)       
Overige visvetzuren  22%  130 mg 
Natuurlijke vitamine E (50% ADH*)  1%  5 mg 

Volwassenen en kinderen vanaf 4 jaar dagelijks één capsule. Kinderen tot vier jaar1 x per twee dagen de inhoud van één capsule door het eten mengen.

Weet iemand of ik deze capsules aan onze gouden parels kan geven? En zo ja, moet ik dan de kinder- of volwassendosering aanhouden?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Monique
Door Xanadu
#1381629
Dank voor de reactie. Is twee keer in de week wel voldoende om een positief resultaat uit de omega 3 te halen?
Laatst gewijzigd door Xanadu op wo 07 okt 2009, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1381638
Xanadu schreef: Dank voor de reactie. Is twee keer in de week wel voldoende om een positief resultaat uit de omega 3 te halen?
Dat hangt heel erg af van de behoefte aan omega 3 en hoeveel omega 3 en 6 ze via de voeding binnen krijgen. Op zich kan 2 keer per week genoeg zijn wanneer je ook vette vis geeft en groenten en bijv. vlees van biologisch gehouden dieren. Of wild. Een hond met huidproblemen of gewrichtsproblemen kan gebaad zijn met meer omega 3.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door