Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1380552
Ik geef dus medicijnen vanaf de laatste dag loopsheid (voorzover je natuurlijk 100% weet dat 't laatste dag is). Ik gaf in eerste instantie het middel pulsatilla (dat gaven we eerder dus als de eerste verschijnselen kwamen). Nu geef ik dus het andere middel (zie andere topic) vanaf het laatste moment loopsheid. Dat heb ik nu 3 weken 2x per week gegeven en nu wacht ik even op overleg met de da over het vervolg. Welk middel passend is is moeilijk te zeggen, ik zou zeggen overleg hierover met een homeopaat.

@ Fido, jouw verhaal / redenering spreekt mij aan, mocht hetgeen we nu doen niet helpen, sta ik hierna bij jullie op de stoep. Hoop dat 't niet nodig is.

Schijndracht/ontsteking lijkt mij niet samenhangen, wat ik altijd heb begrepen is het niet goed uitvloeien waardoor rommel achter blijft in de baarmoeder een reden van baarmoederontsteking. Al hoewel zo'n ontsteking altijd een risico heeft (er zijn honden die daar aan overlijden), hoop ik maar dat ik een ontsteking tijdig zie en dus tijdig kan laten opereren en geen complicaties krijg. (let wel, vorig jaar is theemuts er wel bijna aan overleden door complicaties na de operatie, maar die complicaties zou ze ook gehad kunnen hebben bij gewoon laten helpen, daar is mijn vorige newfy bijna aan onderdoor gegaan).
Door Decibels
#1380858
CallistaBea schreef: Nee, ik gaf het pas bij beginnende schijnzwangerschap en dan asa foetida omdat ablavetsem en pulsatilla niets deden maar die asa foetida deed dus ook weinig.

@ hoe denken jullie dan over baarmoederontsteking; hier waarschuwen ze me voor bij 't teckelforum omdat Bea al zo vaak schijnzwanger is geweest.

Sorry maar ik vind 't echt een complex onderwerp en zo'n moeilijke beslissing  :-\
niet elke intacte teef krijgt een baarmoederontsteking en/of mama-tumoren hoor. Schijnzwangerschap is een typische 'teckelkwaal'...al mijn meiden worden schijnzwanger, maar het merendeel reageert goed op ablavetsem. Van mijn roedeltje van 8 meiden is alleen Viva gesteriliseerd...de rest is gewoon intact...óók de oudere honden zoals Seline (bijna 14) en Utah (12)
#1383037
hier heb ik ook een dame die wat vervelend word na een dag of 60. wat pieperig en nestdrang en voor de rest is ze (normaal) lichtjes schijnwanger zoals redelijk normaal is ook bij wolven roedels. Als je hond er echt last van heeft zou ik homeopatie op maat laten maken. Niet iedere hond reageert op bijv de Abla. Sommigen zijn gevoeliger voor Pulsatilla.
Hier wekt Abla echt niet, maar Pulsatilla best redelijk voor de laatse dagen.

aan het eind van de loopsheid geef ik altijd Utero Vetsem om de baarmoeder schoon te krijgen.
#1383109
Ik heb eens een homeopaat aan de telefoon gehad en heel de schijnzwangerschap van Bea met haar doorgesproken; er is toen asa foetida uitgekomen als beste middel voor Bea ;)

Mijn laatste vraag: ik moet dus beginnen asa foetida te geven in de laatste week van de loopsheid? En hoe lang geef ik dat dan?
#1385881
De vraag is of ze nog geen last heeft. Het begin merk je niet zo, net als bij een echte dracht, daar zie je ook niet de dag na dekking dat er iets is. Ik heb nu drie weken gegeven (2x keer per week). En nu is het dus afwachten, gaat 't goed, of niet.
Door Decibels
#1385898
CallistaBea schreef: Op effect? Welk effect dan want in de laatste week van de loopsheid heeft Bea verder nergens last van vwb de verschijnselen van schijnzwangerschap  ::)
Normaal gesproken begin je met herniavetsem als er al verschijnselen zijn van schijnzwangerschap. Bij sommige zie je al effect met een paar dagen. Alleen bij degene waar het niet bij lijkt aan te slaan begin ik in de laatste week van de loopsheid al te geven.
Door Decibels
#1385900
kira schreef: De vraag is of ze nog geen last heeft. Het begin merk je niet zo, net als bij een echte dracht, daar zie je ook niet de dag na dekking dat er iets is. Ik heb nu drie weken gegeven (2x keer per week). En nu is het dus afwachten, gaat 't goed, of niet.
2x per week...??? Ik geef ablavetsem 3x per dag 25 druppels. Zodra ik effect zie ga ik minderen naar 3x 20 druppels, dan 3x 15 druppels, etc.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door