Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wendy (boxer gek)
#1373600
Onze Franse Bulldog Spike braakt de laatste paar weken steeds vaker. Het is niet zo dat het dagelijks is,  is het de laatste paar dagen wel wat erger geworden.
Ze krijgen hier deels kvv en deels barf. Kvv al vanaf hij in december bij ons gekomen is en sinds eind januari ook deels barf.
Nu heeft hij het hierop altijd prima gedaan. Kvv wisselen wel af met diverse merken als CB, Kivo, Energique en de barf spulletjes via Herby(vleesmix, botmix, eendenkarkas, parelhoen, ree spiervlees, wild afsnijsel, runderspiervlees,kalkoen, kalkoenen vleugels, kippennekken, lams pens, runderpens, zalm botmix, verschillende soorten hart, paars spiervlees, haas). En met de botten heeft hij totaal geen problemen.

Maar betreft het braken is er geen pijl op te trekken. Soms gooit hij het een uur z'n eten eruit, maar het gebeurt ook dat het 'smorgens regelematig braakt. En 'smorgens is het voornamelijk slijmerig (wittig).
Als wij 'savonds hebben gegeten worden hun uit gelaten en wanneer ze weer goed op adem zijn gekomen dan krijgen ze pas hun eten. Dit is meestal rond 19.00 uur en dan krijgen ze rond 23.00/23.30 nog een laatste rondje voor het slapen gaan (dit is altijd rustig aan de riem).

Maar hij begin niet te kokhalzen ed maar hij gooit het zonder enig geluid eruit.
Verder is hij levendig genoeg en heeft er naar mijn  idee geen last van...
Maar mij lijkt het niet normaal...
En het maakt niet uit of het op kamer temp is of direct uit de koelkast komt. En of hij nou 1x of 2x per dag eet. Hij zat al een maand of 3 op 1x per dag en we zijn al terug gegaan naar 2x

Heeft iemand een idee wat hieraan te doen?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1373616
Dat s'ochtends braken komt heel vaak door een lege maag. Ik zou voor dat ik naar bed ging nog een klein beetje eten geven. Je zou ook de portie's van 2 maaltijden (die hij normaal krijgt) kunnen verdelen over 4 keer, en het laatste dan vlak voor je naar bed gaat.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1373773
Wendy (boxer gek) schreef: Maar hij begin niet te kokhalzen ed maar hij gooit het zonder enig geluid eruit.
Ik vraag me af of dit braken is. Zie je dat hij onrustig is voordat hij braakt, speekselt hij, zie je het aankomen of lijkt het hem te overvallen?
Zie je de buik samentrekken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door