Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1372718
yuki11 schreef: Wat een ellende hè... :(
Ik heb vaak gedacht dat het bij Yuki ook wel bijna iets erfelijks moet zijn, aangezien er nog maar 3 honden leven uit het nest van 11....de andere 8 hebben de 10 jaar niet bereikt, maar ik kan niet precies uitvogelen wat ze precies hadden. Van 2 weet ik dat ze achterhand problemen hadden en uiteindelijk niet meer konden opstaan/lopen.
Ik mag dus blij zijn dat het bij Yuki langzamer gaat (BARF??  ;) )

Bij Yuki heb ik wel t idee dat ie pijn heeft. Wat me verder opvalt is dat ie nog wel stabiel kan poepen....tenminste het ziet er niet gammel uit en het gaat ook altijd goed.
Opstaan gaat momenteel moeizaam, hij heeft er moeite mee om zijn achterpoten onder zijn lichaam te krijgen, als hij op zijn zij ligt.
Lopen gaat moeizaam, maar gaandeweg iets beter.

Ik heb backpain&spasm, spondyvetsem, pijncompositum en volgens mij nog 1 geprobeerd, maar zie geen verschil. Zal het nog eens proberen, misschien moet ik het wat langer volhouden.
Hoe geef je die homeodruppels?? Vanaf een lepeltje in zijn bek gieten of heb je een handigere manier???

Spiersupport heeft Yuk ook gehad, zonder resultaat overigens, dus ik ben er mee gestopt.
Ik ga overwegen om naar Atjo Westerhuis te gaan....maar ben bang dat hij eerst een diagnose wil stellen dmv wat dan ook, waar een narcose voor nodig is   :-X  :-X
Ja, het is zeker een ellende.... En dat het erfelijk is bij Yuki... Ik denk van wel, ik zie dat vaker.

Ik ben er inmiddels redelijk rustig onder. Tenslotte heeft Brutus toch de respectabele leeftijd van 13 jaar (plus) heeft bereikt en hij heeft nog steeds pret in zijn leven. Stom, maar 13 was een soort magische leeftijdgrens bij mij. Nu hij die over is, ben ik extra super waanzinnig gelukkig met elke dag dat hij er nog is. Daarvoor was ik alleen maar heel erg bezorgd.

Brutus krijgt elke dag pijnstillers. Maar dat is voor de artrose. Daar heeft hij meer last van dan van de LSI/CE. Ik denk dat Spondylose wel meer zeer kan doen maar kan Yuki ook geen artrose hebben? En Brutus krijgt Spier Support (jammer dat dit bij Yuki niet werkt). En Corta RX. En groenlipmossel. Spondyvetsem/Puur Spondy heeft een tijdje goed gewerkt maar ik krijg op het moment niet meer de indruk dus ik ben daar even mee gestopt.

Atjo is een fijne DA die dol is op "moeilijke gevallen". Maar ik durf je echt niet te zeggen of hij nog wat voor hem kan betekenen... Je hebt tenslotte al zoveel geprobeerd :-\

Ik moet zeggen dat Brutus het op Cortaphen dus erg goed deed. Dus misschien is dat nog een optie voor je om te proberen? De combinatie pred + nsaid is niet goed maar doordat ze elkaars werking versterken, zit er in Cortaphen van beide minder. Brutus deed het er goed op, moet ik zeggen.....
#1372720
yuki11 schreef: Waar dan vervolgens toch niets aan te doen is???  :-X
Je kunt opereren. Vaak wordt er geopereerd als de hond extreem veel pijn heeft en er een tussenwervelschijf van z'n plek is. De tussenwrvelschijf wordt dan verwijderd en de bovenkant van de wervel (de zogeheten dorsale laminectomie)

The medical records of 156 dogs with degenerative lumbosacral stenosis (DLS) that underwent decompressive surgery were reviewed for signalment, history, clinical signs, imaging and surgical findings. The German Shepherd Dog (GSD) was most commonly affected (40/156, 25.6%). Pelvic limb lameness, caudal lumbar pain and pain evoked by lumbosacral pressure were the most frequent clinical findings. Radiography showed lumbosacral step formation in 78.8% (93/118) of the dogs which was associated with elongation of the sacral lamina in 18.6% (22/118). Compression of the cauda equina was diagnosed by imaging (epidurography, CT, or MRI) in 94.2% (147/156) of the dogs. Loss of the bright nucleus pulposus signal of the L7-S1 disc was found on T2-weighted MR images in 73.5% (25/34) of the dogs. The facet joint angle at L7-S1 was significantly smaller, and the tropism greater in GSD than in the other dog breeds. The smaller facet joint angle and higher incidence of tropism seen in the GSD may predispose this breed to DLS. Epidurography, CT, and MRI allow adequate visualization of cauda equina compression. During surgery, disc protrusion was found in 70.5% (110/156) of the dogs. Overall improvement after surgery was recorded in the medical records in 79.0% (83/105) of the dogs. Of the 38 owners that responded to questionnaires up to five years after surgery, 29 (76%) perceived an improvement.
#1372724
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat Brutus het op Cortaphen dus erg goed deed. Dus misschien is dat nog een optie voor je om te proberen? De combinatie pred + nsaid is niet goed maar doordat ze elkaars werking versterken, zit er in Cortaphen van beide minder. Brutus deed het er goed op, moet ik zeggen.....
Ja ik zou dat in geval van Yuki ook proberen. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel cortaphen voorschrijf, honden reageren er echt goed op. Helaas is het prut, dus ik zou het wel snel afbouwen.
#1372726
*Dorothea* schreef: Ja ik zou dat in geval van Yuki ook proberen. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel cortaphen voorschrijf, honden reageren er echt goed op. Helaas is het prut, dus ik zou het wel snel afbouwen.
Wat moet dat dan doen??
Omdat je zegt snel afbouwen?? Is het dan niet een tijdelijke oplossing, of kan het iets doorbreken of langdurig(er) verhelpen/verlichten??
#1372732
Lizzy schreef: Ik ben er inmiddels redelijk rustig onder. Tenslotte heeft Brutus toch de respectabele leeftijd van 13 jaar (plus) heeft bereikt en hij heeft nog steeds pret in zijn leven. Stom, maar 13 was een soort magische leeftijdgrens bij mij. Nu hij die over is, ben ik extra super waanzinnig gelukkig met elke dag dat hij er nog is. Daarvoor was ik alleen maar heel erg bezorgd.
Heeeeeel herkenbaar....dat was het voor mij ook (11 jaar lang), maar ik heb mij bedacht dat het iets vriendelijker richting Yuki is, om dat maar aan te passen....
Hij is nu net 11 geworden, dus 13 is nog best een eind....maar natuurlijk hoop ik wel heel hard  ;)
Heb ook gemerkt dat hij over t algemeen lekkerder in zijn vel zit als ik mij geen zorgen maak om hem, en daarmee is er ook wel een groot stuk rust gekomen. We willen tenslotte allemaal het beste voor onze trouwe vriendjes (en als dat is; geen zorgen maken, accepteren...dan is dat zo..hoe moeilijk ook).... ::)
#1372737
yuki11 schreef: Wat moet dat dan doen??
Omdat je zegt snel afbouwen?? Is het dan niet een tijdelijke oplossing, of kan het iets doorbreken of langdurig(er) verhelpen/verlichten??
Je kunt even tijdelijk iets doorbreken en dan proberen het met NSAID's te onderhouden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door