Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1374046
mijn showhondjes vliegen met zn allen door en over alles, bomen, water, elkaar :biggrin2:
nog nooit hebben ze last van hun klauwen of nagels gehad.
sommige hebben zeer stevige en andere bungelen wat los.
Door Alba
#1374201
Bij bv de Beaucherons zitten die extra 'flappen' toch ook prima vast? Niet dat ze maar met een heel klein stukje huid aan het pootje zitten ofzo. Dan is het risico op afscheuren toch ook niet heel groot lijkt me. Ik heb bij kleinere hondjes wel eens gezien dat de klauwtjes echt heel 'los' zitten en maar met een klein stukje huid aan de poot. Dat scheurt denk ik veel sneller.
En dan nog, als ik zo'n hond had en de hubertusklauw zou eraf moeten omdat het gescheurd is door bv ongelukje in het bos, vraag je de dierenarts om er een brief bij te schrijven waarin het uitgelegd wordt en je showt gewoon verder.
Bij Didot snap ik het ook heel goed hoor! En bij rassen waar het niet hoort zou ik ze, als ze erg los hangen, ook laten verwijderen bij de pupjes als ze net geboren zijn.

Bij de Lundehund is het geloof ik 'hoe meer hoe beter' wat betreft de tenen aan zowel voor als achterpoot. Daar zijn ze juist voor extra houvast heb ik altijd begrepen, bij het klimmen.

Bij de Ridgebacks heb ik wel eens gehoord dat er fokkers zijn (in Duitsland hoor) die de duimpjes aan de voorpootjes laten verwijderen, dat vind ik pas echt onzin. Tuurlijk kúnnen die kapot maar ja, dat kan alles... ::).
Door DJARA
#1374215
Als hetgoed is zitten de Hubertusklauwen bij een Beauceron, dmv een (zadel)botje vast aan de poot.
Behalve als deze " flottant" is, dat houd dus in dat de klauw enkele door huid op z'n plek wordt gehouden.

Grappig is wel dat bijv: bij Djara de klauwen beide naar voren wijzen zeg maar.
Maar je zit ook vaak dat er één naar voren, en de ander naar achteren wijst.

Ik weet niet of een brief van de DA volstaat om dan wel te kunnen showen.
Maar ik loop dan ook geen shows.
Laatst gewijzigd door DJARA op wo 30 sep 2009, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chamourel
#1374239
danielle1980 schreef: mijn showhondjes vliegen met zn allen door en over alles, bomen, water, elkaar :biggrin2:
nog nooit hebben ze last van hun klauwen of nagels gehad.
sommige hebben zeer stevige en andere bungelen wat los.

hhahahaha hier idem......vliegen en crossen overal in onder en bovenlangs, en nog nooit een wolfsklauw blijven hangen hoor............
Door Suzanne
#1377285
Heel wat anders, maar toch in dit kader...
Ben je niet bang dat de "snelheid" en "drive" uit de hond zal gaan bij een castratie? Ik hoor vaker dat een hond om die reden niet gecastreerd wordt, als het de bedoeling is dat die op hoog nivo in de sport meedraait?

Zelf geen ervaring mee overigens.!

Suzanne
Door pallas
#1377525
Suzanne schreef: Heel wat anders, maar toch in dit kader...
Ben je niet bang dat de "snelheid" en "drive" uit de hond zal gaan bij een castratie? Ik hoor vaker dat een hond om die reden niet gecastreerd wordt, als het de bedoeling is dat die op hoog nivo in de sport meedraait?

Zelf geen ervaring mee overigens.!

Suzanne
Didot heeft al bijna 6 maanden het implantaat, zodat me met zoveel mogelijk zekerheid kunnen voorspellen hoe het uitpakt.
Ik merk eigenlijk alleen maar dat hij nog meer drive heeft gekregen.
Het snuffelen en naar andere honden loeren is nu nl niet meer het eerste wat ie doet.
In het parcours was het zowiezo nooit een probleem , maar nu wil hij thuis ook alleen maar werken :biggrin2:
Met de plasrondjes probeert hij me dat steevast de kant van de 'werk'veldjes heen te krijgen ::)

Wel is zijn focus enorm verbeterd en het hele hypere is er af, maar hij gaat nog steeds als een weveldwind zo snel ;)
Didot leeft echt om te werken en niet anders om.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door