Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1694707
Malle Annak. Zoals je weet hoort gedragsverandering bij ouderdom :(. Hier ook eentje die telkens iets anders verzint , het lijkt op dementie en daarbij hoort hij ook niets meer. Daarbij slecht lopen ...gisteren keek ik oude foto's en dacht..geniet mijn ventje nog wel :-\.
Soms gaat er van alles door je hoofd en weet je het niet meer wat te doen..ik snap je Mo :-* Het is zo moeilijk !
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1694767
Wat is dat moeilijk zeg, die wisseling van stemming.
Misschien toch ook wat last van een virusje gehad ofzo, i.v.m. die harde buik en het mindere eten?

Een dikke knuffel voor Annak. :-*
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1694811
Heb net eventjes de laatste pagina's doorgelezen (ooit wel eerder meegelezen maar volgens mij nog niet gereageerd)

Misschien is de oude man nu een beetje aan Julie gewend en denkt hij , vooruit dan maar, ze gaat toch niet meer weg, laat ik maar eens contact leggen  :D

Maar kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van het wisselende beeld. Wat me wel opviel was dat toen bij jou de knop omging van 'en nou niet meer mutsen' die bij Annak blijkbaar ook omging... Dus misschien is het geen slecht idee om een Bach te maken voor jullie allebei met bijvoorbeeld walnut er in (walnut werkt bij het aanpassen aan nieuwe periodes, zoals bijvoorbeeld de komst van Julie maar ook het feit dat Annak nu eenmaal een oude hond is geworden en daarnaast helpt het ook minder beïnvloedbaar te zijn voor invloeden van buitenaf, bijvoorbeeld dat Annak misschien negatief ook reageert op jouw stemming, geen idee of het echt zo is hoor, maar zou het misschien kunnen dat jouw bezorgdheid hem extra belast en hij daarom misschien liever zijn plekje buiten opzocht en je niet in de buurt mocht komen? Wel fijn dat hij zich de dag erna beter voelde in ieder geval) en Red Chestnut die werkt als je overbezorgd bent voor het welzijn van anderen, in dit geval Annak, misschien geeft die je wat meer perspectief!  En ik zou die Bach dan persoonlijk zowel aan jou als aan Annak geven ;)

Het is trouwens wel echt een mooie, wijze, oude hond als je hem zo in zijn kuil ziet liggen :smitten:
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1695123
Hij heeft nu een plek gevonden onder de conifeer maar dan in de buurt van het terras en dat bevalt mij veel beter. Zo is ie toch wat meer in de buurt en ook in de achtertuin. Dat geeft mij ook een goed gevoel. Zojuist had ik een tante op bezoek (zus van mijn vader) en dan komt hij even kort kijken en kennismaken en gaat dan terug naar zijn plekkie onder de boom. Alleen waagde Julie het om ook even een kijkje te nemen: dat doet ze nooit meer :-X

Tot twee keer toe kwam hij om een aai bij mijn tante wat ie ook kreeg om dan vervolgens weer terug te gaan naar zijn plek.

Ach, hij eet, hij beweegt goed (gezien leeftijd en mankement), hij wil mee wandelen en wil aandacht. Volgens mij is hij dus gewoon als hond helemaal in orde, toch? Hij zoekt alleen een rustige plek om te liggen. Ik had hem liever iets dichterbij gehad maar ja, het zit er niet in. Als hij zo nog een tijdje blijft, hoor je mij niet klagen. :D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1695152
Rovanna schreef: Hij heeft nu een plek gevonden onder de conifeer maar dan in de buurt van het terras en dat bevalt mij veel beter. Zo is ie toch wat meer in de buurt en ook in de achtertuin. Dat geeft mij ook een goed gevoel. Zojuist had ik een tante op bezoek (zus van mijn vader) en dan komt hij even kort kijken en kennismaken en gaat dan terug naar zijn plekkie onder de boom. Alleen waagde Julie het om ook even een kijkje te nemen: dat doet ze nooit meer :-X

Tot twee keer toe kwam hij om een aai bij mijn tante wat ie ook kreeg om dan vervolgens weer terug te gaan naar zijn plek.

Ach, hij eet, hij beweegt goed (gezien leeftijd en mankement), hij wil mee wandelen en wil aandacht. Volgens mij is hij dus gewoon als hond helemaal in orde, toch? Hij zoekt alleen een rustige plek om te liggen. Ik had hem liever iets dichterbij gehad maar ja, het zit er niet in. Als hij zo nog een tijdje blijft, hoor je mij niet klagen. :D
t Is maar te hopen dat hij niet in zijn kuif gepikt is, vanwege de komst van Julie  :-X
Dat was mijn grootste angst in m'n keuze wel of geen hond erbij...Ik heb t risico niet durven nemen. Zou 't mijzelf nooit vergeven als t Yuki ongelukkig zou maken  :-X  :-\
Kan me ook goed voorstellen dat zo'n oude hond er geen enkel voordeel van heeft, alleen maar nadelen, maar bij Lizzy bleek het tegendeel!! Dat was voor mij wel verrassend!!
Door conleeuw
#1695242
nou Mo, ik kan mij voorstellen dat jij niet gerust is als hij zulke dingen doe, zou ik ook niet zijn, het is zo moeilijk als je iets wil voor hun eigen bestwil en zij willen het niet, ik hoop maar dat het een tijdelijke gekte is.... sterkte ermee :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1695243
Het lijkt er op dat hij lekker buiten zijn stekkie heeft gevonden. Lekker rustig en hij kan komen en gaan wanneer hij wil. Prima toch!
Door bloemetje
#1695892
Rovanna schreef: Hij heeft nu een plek gevonden onder de conifeer maar dan in de buurt van het terras en dat bevalt mij veel beter. Zo is ie toch wat meer in de buurt en ook in de achtertuin. Dat geeft mij ook een goed gevoel. Zojuist had ik een tante op bezoek (zus van mijn vader) en dan komt hij even kort kijken en kennismaken en gaat dan terug naar zijn plekkie onder de boom. Alleen waagde Julie het om ook even een kijkje te nemen: dat doet ze nooit meer :-X

Tot twee keer toe kwam hij om een aai bij mijn tante wat ie ook kreeg om dan vervolgens weer terug te gaan naar zijn plek.

Ach, hij eet, hij beweegt goed (gezien leeftijd en mankement), hij wil mee wandelen en wil aandacht. Volgens mij is hij dus gewoon als hond helemaal in orde, toch? Hij zoekt alleen een rustige plek om te liggen. Ik had hem liever iets dichterbij gehad maar ja, het zit er niet in. Als hij zo nog een tijdje blijft, hoor je mij niet klagen. :D
Blijkbaar vind hij het zo prettig dan! Ik vond dat huilen en joelen wat jij schreef heel eng. Maar dat doet hij dan zeker niet meer?
Door Danny
#1695969
Lijkt erop dat hij zich prima voelt...maar dan wel lekker buiten!
Als hij idd goed eet, en beweegt dan zal hij het naar zijn zin hebben daar...
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1695986
Annak heeft gisteravond lekker bij mij op de bank gelegen met z'n pot op mijn been :D
Vanmorgen lag hij er nog en was ook enthousiast bij begroeten. Hij eet al een week zijn eten niet meer helemaal op dus ik heb nu besloten hem gewoon minder te geven; schijnbaar is het te veel. Hij krijgt nu ook een lager percentage bot (45%, net als Julie). Ach het is wel goed zo. Hij kan gaan en staan waar hij wil en ik laat hem verder met rust.
Door Eef+Stippels
#1696172
Rovanna schreef: Annak heeft gisteravond lekker bij mij op de bank gelegen met z'n pot op mijn been :D
Vanmorgen lag hij er nog en was ook enthousiast bij begroeten. Hij eet al een week zijn eten niet meer helemaal op dus ik heb nu besloten hem gewoon minder te geven; schijnbaar is het te veel. Hij krijgt nu ook een lager percentage bot (45%, net als Julie). Ach het is wel goed zo. Hij kan gaan en staan waar hij wil en ik laat hem verder met rust.
Klinkt goed  :D
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1696423
Rovanna schreef: Annak heeft gisteravond lekker bij mij op de bank gelegen met z'n pot op mijn been :D
Vanmorgen lag hij er nog en was ook enthousiast bij begroeten. Hij eet al een week zijn eten niet meer helemaal op dus ik heb nu besloten hem gewoon minder te geven; schijnbaar is het te veel. Hij krijgt nu ook een lager percentage bot (45%, net als Julie). Ach het is wel goed zo. Hij kan gaan en staan waar hij wil en ik laat hem verder met rust.
Wat fijn om te lezen!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door