Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1368609
Ow, Ada...ik had je moeten laten delen in de hier opgedane witte herder ervaring  :-[, want ja, en ja, zijn de antwoorden en vooral de laatste 'ja' is absoluut noodzaak om te weten....

Yuki heeft ook afgesleten tanden, door ballen en stokken etc, maar dat vind ik niet erg eigenlijk....hij kauwt er nog vrolijk op los, ondanks dat veel kiezen bijna tot op t tandvlees zijn afgesleten.
Maar achter ballen aanrennen (of stokken) is funest voor ze...niet doen dus!!
Ik heb het bij Yuk wel gedaan, maar heb enorm spijt van en zou het nooit weer doen.

Tenzij je een heel beheerste hond hebt, die de laatste meters gebruikt om langzaam tot stilstand te komen, ipv als een dolle zich bovenop de bal te storten,vol in de ankers schiet...waarbij je ongeveer de gewrichten ziet en hoort slijten  :-X.
Bij Yuki zijn we overgegaan op zoekspelletjes. Hij zitten, ik de bal verstoppen en dan mag hij gaan zoeken. En natuurlijk zwemmen, waarbij hij dan wel meteen de bal mag gaan halen (Maar wel eerst het water in moet, zodat hij zich niet met een snoekduik in de plons stort)....

Wees zuinig op je pareltje!!!  :)
Door yennah08
#1368693
Nou, ik wist iig niet dat het gooien zo slecht was voor de gewrichten. Maar nu ik dit alles weet ga ik toch voorzichtig zijn in het vervolg. Want ik wil inderdaad lang plezier hebben van haar. Allemaal al bedankt voor de tips en zo. Iets zoeken vindt ze idd ook erg leuk. Heb gister ook al een rubberbal voor haar gekocht en vanmorgen niet de hele weg lopen gooien. Ze keek natuurlijk wel veel naar me met vragende oogjes van'waar blijft de bal nou steeds?'Maar ja, dat zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik. Ga ook eens een frisbee proberen. Hoop dat het voor de rest allemaal nog al meevalt.

groetjes Ada.
Door evelyn02
#1368757
Tip voor de honden die de meeste rubberballen kapot bijten:
probeer de balletjes van Ikea eens. Zijn goedkoop (3 voor 1,35) en gaan bij mij veeeeel langer mee dan de rubber ballen van de dierenwinkel.
Door Kiba
#1369837
Tsja, hier ook een witte herder. Zonder hoektanden...... Of nou ja, halve hoektanden. Rest is inderdaad weg. Hij heeft er geen last van maar mooi is het niet!
Hoe het komt weet ik niet zeker, maar het zou  best door tennisballen kunnen komen. Het schijnt wel dat je speciale tennisballen zonder glasvezel hebt. Speciaal voor honden!
Door yennah08
#1370238
ja, je hebt wel tennisballetjes voor honden maar die bijt ze in 1 keer kapot. heb nu rubberballetjes gekocht en doe nu onderweg balletje zoeken. maar ze wil nog steeds liever gooien. leuk dat je ook een witte herder hebt. heb je ook foto's? en hoe oud is hij/zij?
Door Jojo
#1373615
Kong® heeft tennisballen (met squeek :biggrin2:) die niet tandenslijtend zouden zijn zeg maar!
Kijk deze; Afbeelding
Air Kong Squeaker.
The Kong Company heeft twee klassieke hondenspeelgoed gecombineerd: de tennisbal en een pieper. De tennisballen van Kong zijn gemaakt van een hoge kwaliteit tennisbal materiaal die de hondentanden niet aantasten (van standaard tennisballen die voor de tennissport worden gebruikt slijten hondentanden erg snel af). De Squeaker zit verborgen in de tennisbal (Ø 6 cm).
Losse tennisbal Prijs € 1,50 Art nr 3471
Verpakt in een koker met 3 stuks Prijs: € 3,75 Art nr 3472
bij http://www.fretten.nl  :)
Door Hertog
#1373692
Wat me dan zo verbaast is dat ze op div honden verenigingen flyball doen..........met een tennis bal. Je zou toch denken dat ze daar geen dingen gaan doen die niet goed zijn voor de hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door