Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1367776
Hè yakkie, Danielle, wat waardeloos!!
Kan me voorstellen dat het je radeloos kan maken  :(

Ik heb nu 2 honden in huis, Yuki en Winnie, en Winnie krabt ook constant, heeft ook plekken, steeds weer nieuwe op andere plekken en heb ook geen idee wat ik er nog aan moet doen. Yuki heeft nergens last van.
Ze zwemmen regelmatig, ik heb een wollen kleed en Winnie heb ik behandeld tegen vlooien....maar wat nu de oorzaak is....geen idee.
Wel smeer ik er, zodra ze weer ergens gaat bijten, teatree olie op, dat voorkomt dat ze er mee verder gaat. Het zijn dus gelukkig maar kleine plekjes. Ze heeft ook wel eens open wonden gehad namelijk, vanwege t bijten.

Ik wens je heel veel succes en beterschap voor de honden en hoop dat je het snel onder controle zult hebben (de oorzaak zul je misschien nooit weten... :-\ )
#1367789
alle weekende na aanstaand weekend show ?????  ;D ;D ;D

ik had dit jaar voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaaaaren ook vlooien via Ivy meegenomen van de hondjes op stal  >:( >:( >:(

heb alle honden behandeld met Advantage en 2 honden kregen een dag of 4 later allemaal jeukende verdikte plekken, ik dacht eerst dat ze door een wesp gestoken waren (het wemeld er hier van door die perenboom >:()
ik heb ze toen tabletten gegeven (ook van die pret dus) en het werd iets minder 2 dagen later weer hetzelfde verhaal omdat toen de kop niet op ging zetten in tegenstelling tot de vorge keer heb ik ze niks gegeven en is het over gegaan.(ik vermoed dus reactie op het vlooienmiddel) 2 honden die geen reactie vertoonde hebben een hotspot maar gelukkig was ik daar ook op tijd bij met hydrocortiderm om erger te voorkomen.

ik denk als ik het zo lees dat het toch allemaal reacties zijn op de vlooien  :-[
#1367810
chamourel schreef: alle weekende na aanstaand weekend show ?????  ;D ;D ;D

ik had dit jaar voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaaaaren ook vlooien via Ivy meegenomen van de hondjes op stal  >:( >:( >:(

heb alle honden behandeld met Advantage en 2 honden kregen een dag of 4 later allemaal jeukende verdikte plekken, ik dacht eerst dat ze door een wesp gestoken waren (het wemeld er hier van door die perenboom >:()
ik heb ze toen tabletten gegeven (ook van die pret dus) en het werd iets minder 2 dagen later weer hetzelfde verhaal omdat toen de kop niet op ging zetten in tegenstelling tot de vorge keer heb ik ze niks gegeven en is het over gegaan.(ik vermoed dus reactie op het vlooienmiddel) 2 honden die geen reactie vertoonde hebben een hotspot maar gelukkig was ik daar ook op tijd bij met hydrocortiderm om erger te voorkomen.

ik denk als ik het zo lees dat het toch allemaal reacties zijn op de vlooien  :-[
ja nou ja komende weken wel as weekend begint het en dan 5 shows achter elkaar 1 weekend rust en dan weer show :-[ :-X

maar ook jou honden dus allergie, tja bij de mijne kan natuurlijk wel.
heb ze 2 keer behandeld, dus verspreid zo'n 8 weken denk ik nu :-\
#1367843
Heb hierzelf momenteel ook 2 honden die meer krabben en bijten dan gewoonlijk.
Heb wel vlooien gezien en ookal 2x behandelt, het krabben/bijten is iets minder geworden, maar nog niet over.
Gelukkig geen wonden van bijten of hotspots.
Dus lees ook even mee hoe of wat  ;)
Want ben hard aan het nadenken of ik nog een keer met vlooienspul moet behandelen en zoja wat dan vraag ik me af.
Mij is ook gezegd door de dierenarts dat vlooienbeten voor 6weken jeuk kunnen zorgen. Dus ben je van vlooien af, kan hond er nog wel last van hebben.
Al is de hoedanigheid zoals ze bij jou krabben wel zorgwekkend te noemen, als sommige er zelfs wondjes van hebben.

Is het niet mogelijk 1 hond die problemen heeft tijdelijk ergens anders te plaatsen om te kijken of het krabben/bijten dan beter wordt?
Verder niet behandelen met vlooienspul en hetzelfde eten blijven geven.
Wordt het krabben/bijten dan beter weet je dat het ergens in je huis zit. Maarja kom er dan nog maar eens achter waar is gedachte 2.
#1367873
danielle1980 schreef: ja alle 8 de honden, nou nee arie niet echt trouwens maar krabt wel en minx ook, maar minx heb altijd wat.
maar alle pyrs dus wel.

ik heb trouwens wel afgevraagd of het kan zijn door de verbouwing, papa was week 30/31 thuis en is flink aan zagen en verven geweest, heel stoffige bende, veel schoonmaakbende, saus/verf/en weet ik wat voor lijm bende en alles als je het plafond 2 meter omhoog doet en huis aan t isoleren bent.
hij is nog niet klaar, gedeelte is klaar, elke weekend werkt hij eraan...

rond die tijd was t wel begonnen zeg maar :-\
Deze meestal schadelijke stoffen zouden wel eens voor de extra problemen kunnen zorgen,zelf zou ik de honden er zeker niet rond laten lopen zolang de verbouwing duurt.
#1368005
ok hier de foto's
angel dr plek...
is toch hotspot?
durf nog niet veel te doen, bang dat ze er aan gaat wassen en bijten en dan word zaterdag show niets :-X

Afbeelding

dan mijn lieve lieve kaylee

hier kun je misschien zien hoe mager ze is en hoe vies en hoe slecht ze eruit ziet...
ze is echt smal op dr rug/heupen.ribben vallen wel mee...ze oogt gewoon opeens iel..

Afbeelding

plek bij dr schouder bladen

Afbeelding

plekken op heupen enz

Afbeelding

Afbeelding

en dan mn shane, tis grotendeels zn liezen maar ook deel ribben/heupen en rug.
aan de andere kant is het dus alleen liezen, er zitten ook soort zwarte puntjes sinds gister in zn huid, soort mee-eters lijken t.
overal hoort dus haar te zijn, normaal is zn hele buik begroeit.

Afbeelding

Afbeelding

hier album waar je ajb kan kijken want dan kun je ze nog meer vergroten door erop te klikken en dan te zoomen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NQ7R7FHO

essie staat hier ook op met dr plekken bij voorpoten, bo heb ik niet gedaan, die is zoals shane in veel minder
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#1368006
tieneke schreef: Deze meestal schadelijke stoffen zouden wel eens voor de extra problemen kunnen zorgen,zelf zou ik de honden er zeker niet rond laten lopen zolang de verbouwing duurt.
dat is beetje lastig, aangezien hele huis verbouwd word, ze zijn wel veel buiten als papa bezig is en deuren staan hier heel lang open.
en shane zit bij mij grotendeels en daar word niet verbouwd :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1368020
Dat zijn hele lastige plekken. Bij Tessa heb ik ze ook wel eens gezien. Die hoeft alleen maar naar een vlo te kijken en ze krabt haar zelf weeeekenlang helemaal een slag in de rondte. Vooral op buik, liezen en flanken. Het enige wat ik erop smeer ik Vetaderm van de DA. dat verzacht de jeuk en heelt. Je kunt ook bach rescue zalf doen dan heelt de huid heel snel. Een vlo hoef je dus niet altijd te vinden en te zien. ik borstel ze regelmatig en kom geen vlo of poepje tegen maar toch 1x in de zogenaamde vlooientijd heeft Tessa wel zo een krabperiode. En ik kan me goed voorstellen dat je er van af valt wat je bent alleen maar stressig bezig met krabben en bijten.
Wassen zou ik niet doen, alleen afspoelen met lauw water en dan de plekken locaal behandelen met name tegen de jeuk.
Want ik heb het idee dat alle vlooien bij jou al aardig geelimineerd zijn ;D
#1368039
Angelique schreef: Wat een disaster :-X
ja he dat wist ik ook al. :P
zo kwam ik dus thuis, mama is 1,5 week bezig gebleven met ze :-\
maar de dag dat ik thuis kwam heb shane t zo erg gemaakt, stress misschien ook :-\

maarre nu gezien nog oplossingen???????????

wat doe ik met angel dr hotspot, behandelen, deppen, wassen, drogen?
wat met kaylee, want die dr weerstand en ze is zo mager.
meer eten geven?
met es die ook korstjes krijgt.
en wat met shane  :-X, en bo.
had ik al gezeg dat shane en kaylee over 20 dagen een show hebben ::) :-X

ik heb gehaald de echinacea.
probiotica van protexin komt eraan en de calendula spray ook, hebben we morgen binnen via dierenarts.
morgen ga ik alle honden ontwormen.
vanavond start ik dan toch maar met de ab kuur, misschien had ik t eerder moeten doen, voor 5 dagen.

donderdag worden angel en devil gewassen.
uh is het erg als een hotspot nat word?
want morgen gaat angel naar hydrotherapie ....
morgen ga ik shane denk toch maar wassen of niet doen en zo ja waarmee....

zoals jullie begrijpen word ik zo moe ervan :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door