Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1366934
Vrijdagmiddag belde mijn ouders op, ze zaten met Dame bij de dierenarts op hun vakantieadres. Dame kon niet meer staan en lopen. Ze was woensdagnacht erg aan de diarree geweest, donderdagochtend nog wat minnetjes, in de avond leek alles goed. Vrijdagochtend nog gewandeld, daarna ging ze slapen en toen kon ze dus niets meer. Gezien haar verleden met haar achterpootoperatie was mijn eerste gedachte, hellup er is iets in haar knie afgebroken. Volgens moeders was het m.n. haar linkerpoot die het niet meer deed. En ik wist zeker dat rechts geopereerd was. Voor de zekerheid heb ik de chirurg gebeld en het was rechts, zij bood ook gelijk aan alle digitale foto's van toen door te mailen naar de dierenarts waar mijn ouders zaten, vond ik erg top. Daar haar heupen al bekend zijn (een B) haar knie links indertijd met de operatie op de plaat gezet is en toen 100% goed was heeft de da daar alles lichamelijk onderzocht. Knie en heup waren met onderzoek goed, rechts ook (ze gaf zelfs aan dat ze zelden na een operatie zo'n strakke knie had gezien). Haar tenen links leken pijnlijk. Met een injectie pijnstilling en pijnstillers voor de komende dagen zijn mijn ouders naar de camping teruggekeerd. Tot op heden is Dame nog steeds niet helemaal goed in de been. Ze kan een stukje lopen, maar piept regelmatig en gaat dan gelijk liggen en af en toe doet haar linkerpoot niet goed mee. Ze kwispelt wel weer en ze is weer aan de diarree. Ouders komen morgen terug van vakantie. Ik ga morgen bellen voor een afspraak hier bij de da. Iets geeft mij in dat dit meer klinkt als een scheve wervel in haar rug, wat een zenuw wat bekneld waardoor haar linkerachterpoot uitvalt.
Onze dierenarts kosten vallen dit jaar wel extreem hoog uit, gelukkig is ook Dame verzekerd.
Laatst gewijzigd door kira op do 24 sep 2009, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1368095
Knieband is het niet, dat is goed onderzocht daar bij de da, was wel mijn eerste gedachte trouwens. Heb haar gisteren gezien en toen liep ze best wel aardig, ze is behoorlijk hypermobiel, maar dat is ze altijd al. Ze heeft sinds gisterenmiddag ook weer goede ontlasting en vanochtend wilde ze een stukkie lopen. Morgenmiddag 5 uur staat de afspraak en dan weten we hopelijk meer. Denk toch nog steeds aan een werveltje, ook omdat ze sinds ze dus zo is niet meer in de caravan is gegaan en ze is de eerste hond in het leven van mijn ouders die in de caravan op de bank mag liggen, haar favo plek, dus heel apart dat ze opeens braaf in de voortent blijft. Maar nadat ik haar gisteren gezien heb, ben ik er wel gerust op dat 't helemaal goed komt.
Voor mijn ouders is het zeeeeeeer bijzonder dat ze zomaar naar een dierenarts gaan. Mijn vader heeft een boerenhart, een beest is een beest, dat zie je eerst aan, en als 't meer geld kost als een nieuwe, koop je een nieuwe. En als je op vakantie bent op zoek gaan naar een dierenarts zonder het eerst wat dagen aan te zien is helemaal een unicum. Ze moet dan ook echt wel duidelijk pijn gehad hebben, anders was die nooit gegaan.
#1369322
Gisteren is Dame geweest. En ja wel, het was een verschoven ruggewervel. Daarnaast was (als moeders het goed heeft onthouden) haar dikke darm wat van streek. Haar wervel is weer goed gemanipuleerd, ze heeft nog wat druppels meegekregen en als het goed is wappert ze weer vrolijk in het rond. Haar geopereerde achterpoot is gelukkig nog helemaal goed en ik hoop dat we haar zondag mee kunnen nemen naar het strand, Kleine Beer kan nog niet en gaat naar moeders, en ik had bedacht dat Dame dan maar met ons mee moest naar haar oma en tante toe. Maar goed, maar even aankijken, Dame is een kostbaar bezit dus we zijn erg zuinig op haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door