Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#10720
En wat als je eerst zou verder zoeken in de richting van maag- en darmproblemen, zoals Nicolette eerder al opperde?  Nogmaals, ik weet het niet, hoor...  En ja, je hebt al zowat alles laten onderzoeken.
Ik hoop echt dat ze de resultaten van dit onderzoek nog terugvinden.  Als je over schadevergoeding begint, zullen ze misschien extra moeite doen of minstens beter opletten in de toekomst.  Ik kan gewoon niet geloven dat ze zoiets in de prullenmand doen verdwijnen.

Groetjes,

Anna.
Door qyan
#10721
En wat als je eerst zou verder zoeken in de richting van maag- en darmproblemen, zoals Nicolette eerder al opperde?  Nogmaals, ik weet het niet, hoor...  En ja, je hebt al zowat alles laten onderzoeken.
Ik hoop echt dat ze de resultaten van dit onderzoek nog terugvinden.  Als je over schadevergoeding begint, zullen ze misschien extra moeite doen of minstens beter opletten in de toekomst.  Ik kan gewoon niet geloven dat ze zoiets in de prullenmand doen verdwijnen.

Groetjes,

Anna.
ja, heb ik het vannochtend ook met mevrouw overduin (internist) over gehad, want heb haar gebeld.
als het onderzoek overnieuw moet wordt het zowieso naar haar toe gestuurd en gaat het naar dat lab.
maar dan zou er voor maag darmen, toch een kijk- operatie nodig zijn en een darmbiopt zoals ellen eerder vertelde, en dat ziet ze nog niet zo zitten :-/.
zeker niet omdat deze uitslag ook de doorslag kan geven.
problemen met de bijnieren en de ziekte van addison horen volgens haar precies bij de klachten van qyan.
want in princiepe is waarde 26 op het randje, maar de normale waarde is toch tussen de 30 en de 50.
ze hefet goede hoop op de uitslag van dit onderzoek dus wil eerst liever dit.
tja, ik bepaal het uiteraard, maar als zij al niet de buik open wil maken en het niet ziet zitten, wat moet ik er dan eigenlijk wel niet van vinden! :-/een narcose is ook niet het beste voor qyan zijn weerstand en met het oog op de terugkeer van demodex.
verder, stel hij zou addison hebben, kan ook dat te maken hebben met een auto-imuunstoornis en vindt ik de narcose ook geen pretje als er niets uit de kijkoperatie en het biopt zouden komen.
pfff, wordt met de week ingewikkelder om ene keuze te maken hoor, dat wel.
Door Anna
#10722
Een kijkoperatie is toch niet buik open?? :o
Maar je hebt gelijk, narcose is sowieso ook griezelig en als het niet hoeft, doe je het beter niet.
Heel veel succes met wat je ook verder beslist...  En ook veel sterkte!

Groetjes en een knuffel voor Qyan,

Anna.
Door qyan
#10723
Een kijkoperatie is toch niet buik open?? :o
Maar je hebt gelijk, narcose is sowieso ook griezelig en als het niet hoeft, doe je het beter niet.
Heel veel succes met wat je ook verder beslist...  En ook veel sterkte!

Groetjes en een knuffel voor Qyan,

Anna.
nee, kijkoperatie is niet buik open, maar darmbiopt wel :-X
wat ik verder beslis, tja, ben ik zelf ook niet uit hoor.
heb namelijk ook niet het idee dat dat van dit weekend ook maar iets te maken heeft met de klachten die hij normaal had.
dus iets wat los van zijn situatie staat, aangezien er in de da praktijk nog enkele gevallen waren met precies dezelfde klachten.
verder is het de afgelopen 3 maanden dus uitstekend gegaan en heb eigenlijk het idee dat het (buiten het afgelopen weekend) toch alleen maar beter blijft gaan.
gr wendy
Door lobbes
#10724
Wendy met een darmbiopt hoeft ook niet de buik open, dat gaat via qyan's achterste en onder een roesje geen echte narcose hoor
maar als het addison is dan hoef je toch die darm biopt niet te doen  :-/
Mag ik nog wat vragen
Zijn alle bloedwaardes van qyan aan de lage kant ?
en ik blijf zeggen het zit in die buik waarom kan ik niet zeggen  het is mijn gevoel
Eerst dit maar af wachten
Ik ben wel blij dat het eten nu binnen blijft dat is toppie
Groetjes Ellen
Door qyan
#10725
Wendy met een darmbiopt hoeft ook niet de buik open, dat gaat via qyan's achterste en onder een roesje geen echte narcose hoor
maar als het addison is dan hoef je toch die darm biopt niet te doen  :-/
Mag ik nog wat vragen
Zijn alle bloedwaardes van qyan aan de lage kant ?
en ik blijf zeggen het zit in die buik waarom kan ik niet zeggen  het is mijn gevoel
Eerst dit maar af wachten
Ik ben wel blij dat het eten nu binnen blijft dat is toppie
Groetjes Ellen
ja, weet het niet prcies meer, maar er was iets waarvoor zijn buik open moet.
was ook nog vroeg.
overduin vertelt zo snel achter elkaar en af en toe in onbegrijpelijke taal, dat  je de volgorde etc verliest.

als het addison is dan hoeft het idd niet, maar ook dat vervolgonderzoek voor ene tweede keer zie ik gewoon niet zitten :-/
haha, jij mag alles vragen.
of alle bloedwaardes aan de lage kant zijn?
rode bloedlichaampjes waren goed!
witte bloedlichaampjes waren goed!
natrium gehalte was goed!
kalium gehalte was goed!
verder waren er nog wat dingen maar die weet ik niet meer, die waren in ieder geval ook goed!
het enige wat iets aan de lage kant was, was de cortisol waarde!

bij een addison moet dus de cortisol tussen de 0-5 liggen, lag bij qyan op 26, normaal is 30-50
kalium en natrium gehalte zijn bij een addison patient, te hoog of te laag, dit was bij qyan normaal!
door het inspuiten van dat hormoon hopen ze er dus achter te komen dat de bijnieren goed werken, door het hormoon moet de cortisol waarde dan naar ene te hoge waarde zijn geschoten.
blijft de waarde gelijk, dan zouden de bijnieren verder onderzocht worden, maar wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk wat is.
dan heb ik gewoon een hond die wat slechter tegen stress kan.
en tegen stress kan hij idd niet, maar dat wist ik al na een week dat hij bij ons was.

maar cortisol is dus de enige waarde die iets te laag was, maar in princiepe nog kon.
daarom twijfel ik ook of ik het obnderzoek nog ene keer op hem los wil laten, buiten de afgelopen week gaat het gewoon super.
ebn de afgelopen week staat bijna 100% los van de voorgaande klachten aangezien er honden met dezelfde symptomen de praktijk blijven bezoeken.
gooi het dus toch maar op een virusje of iets.

tja, blijf het moeilijk vinden hoor, begin het zo zat te worden af en toe.
gister hebben we lekker gefietst, 4 km, ging super, mooi gedraaft, niet moe, niet uitgeput, gewoon ene lekker conditie, hij vond het heerlijk, geen spierpijn, helemaal nergens last van.
Door lobbes
#10726

ja, weet het niet prcies meer, maar er was iets waarvoor zijn buik open moet.
was ook nog vroeg.
overduin vertelt zo snel achter elkaar en af en toe in onbegrijpelijke taal, dat  je de volgorde etc verliest.

als het addison is dan hoeft het idd niet, maar ook dat vervolgonderzoek voor ene tweede keer zie ik gewoon niet zitten :-/
haha, jij mag alles vragen.
of alle bloedwaardes aan de lage kant zijn?
rode bloedlichaampjes waren goed!
witte bloedlichaampjes waren goed!
natrium gehalte was goed!
kalium gehalte was goed!
verder waren er nog wat dingen maar die weet ik niet meer, die waren in ieder geval ook goed!
het enige wat iets aan de lage kant was, was de cortisol waarde!

bij een addison moet dus de cortisol tussen de 0-5 liggen, lag bij qyan op 26, normaal is 30-50
kalium en natrium gehalte zijn bij een addison patient, te hoog of te laag, dit was bij qyan normaal!
door het inspuiten van dat hormoon hopen ze er dus achter te komen dat de bijnieren goed werken, door het hormoon moet de cortisol waarde dan naar ene te hoge waarde zijn geschoten.
blijft de waarde gelijk, dan zouden de bijnieren verder onderzocht worden, maar wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk wat is.
dan heb ik gewoon een hond die wat slechter tegen stress kan.
en tegen stress kan hij idd niet, maar dat wist ik al na een week dat hij bij ons was.

maar cortisol is dus de enige waarde die iets te laag was, maar in princiepe nog kon.
daarom twijfel ik ook of ik het obnderzoek nog ene keer op hem los wil laten, buiten de afgelopen week gaat het gewoon super.
ebn de afgelopen week staat bijna 100% los van de voorgaande klachten aangezien er honden met dezelfde symptomen de praktijk blijven bezoeken.
gooi het dus toch maar op een virusje of iets.

tja, blijf het moeilijk vinden hoor, begin het zo zat te worden af en toe.
gister hebben we lekker gefietst, 4 km, ging super, mooi gedraaft, niet moe, niet uitgeput, gewoon ene lekker conditie, hij vond het heerlijk, geen spierpijn, helemaal nergens last van.
Hoe waren de test uitslagen
kreeg je alleen te horen goed goed goed etc ?
Van die Cortisol kreeg je toch ook de waarde bepaling ?
hoe waren die andere ???
Groetjes Ellen
Door qyan
#10727
ja de cortisol waarde heb ik gekregen, maar, van overduin.
de waardes van natrium en kalium hefet ze niet verteld, alleen dat die binnen de normale waarde vielen en goed waren.
de andere onderzoeken zijn door mijn da gedaan en ook dara alleen te horen gekregen dat het goed was.
kreeg die uitslagen van de andere da in de praktijk.
heb het verder ook niet gevraagd, als het goed is is het goed.
ik kan zelf toch niet veel met die waardes ???
Door lobbes
#10728
ja de cortisol waarde heb ik gekregen, maar, van overduin.
de waardes van natrium en kalium hefet ze niet verteld, alleen dat die binnen de normale waarde vielen en goed waren.
de andere onderzoeken zijn door mijn da gedaan en ook dara alleen te horen gekregen dat het goed was.
kreeg die uitslagen van de andere da in de praktijk.
heb het verder ook niet gevraagd, als het goed is is het goed.
ik kan zelf toch niet veel met die waardes ???
Dat zeg jij nu wel .....maar als alle waardes nu wel binnen de norm zijn maar toch aan de lage kant zijn zeggen ze ooh dat is goed   (bv waarde moet tussen 20 - 40 liggen en is dan 22 dan is die waarde wel goed maar eigenlijk wel wat laag snappie)
Daarom ben ik zo benieuwd naar die waardes, het kan nl. best zo zijn net als bij Lobbes trouwens het geval is/was dat alle waardes bij hem aan de lage kant zijn  
snap je waar ik heen wil.
Ik zou er toch eens naar vragen
Maar wees blij met lage waarders aan lage kun je nl. makkelijker wat doen dan waardes die te hoog zijn
Groetjes Ellen
Door qyan
#10729
ok ok ok, ik snap um ;D
zit zeker wat in.
de waardes van de leuco´s en nog wat heb ik nog wel ergens liggen en die heb ik toen vergeleken met de normale waardes.
stond hier ooit ergens een site op barfplaats waar je bloedonderzoeken op kon zoeken.
die lagen rond het gemiddelde weet ik nog wel.

oh, wacht ff, volgens mij stonden op dat briefje ook de waardes van de witte en rode bloedlichaampjes.
heb ik toen ook hier op de site geschreven, maar zal me niks verbazen als het is verdwenen met de big bang!
zal eens kijken of ik ze kan vinden!
Door qyan
#10730
ellen, onderstaande waardes zijn de enige die ik nog kan vinden:

tryp: 19   10-30
amyl:9     7-30

die stonden nog in het verhaal over lymfeklieren en lymfekanker.
het blaadje waar de rest op staat (want het was een handgeschreven krabbeltje waar ze de waardes op had geschreven) heb ik denk ik niet meer.
zal wel weg zijn gegaan met de grote schoonmaak.
Door lobbes
#10731
Hoi hoi wendy
Amyl 9 is dus ook aan de lage kant
Ik ga voor jou de wardes eens op zoeken in mijn lobbes boek HIHI  ;) ik moet die gemiddelde ook ergens hebben  kan wel ffffff duren hoor
doei doei ellen
Door lobbes
#10732
hoi hoi wendy
hier war getalletjes

Thyroxine     19 - 46    nmol/l
Tsh           0,00 - 0,60  ug/l         (schildklier)

Alb             27-   38   g/l
Alkp           23-  212  u/l    of    30- 400 iu
Alt             10-  100  u/l     of     8- 80  iu
Amyl        500- 1500  u/l
Lipa         100- 900  iu
Urea         2,50 - 9,64 mmol/l
Ca            1,98 - 3,00    "
Chol         2,84 - 8,27     "
Crea          44  -  159  umol/l
Glu           4,28 - 6,94  mmol/l
Phos        0,81 - 2,19      "
Tbil              0  -  15     umol/l
Tp               52 -  82    g/l
Glob            25 -  45     "

Dit zijn de belangrijkste
Ik heb nog wat waardes maar die moet ik nog opzoeken
hopelijk heb je hier alvast wat aan
Groetjes Ellen
Door qyan
#10733
hoi ellen,
bij qyan staat dan dus amyl 9, maar bij de waardes die jij hebt opgeschreven staan hele andere waardes ???
hoe kan dat nou ???

wel vreemd, heb mijn da helemaal niet mere gehoord over het onderzoek.
dus hun raken iets kwijt en nu kan ik er nog zelf achteraan gaan bellen ook >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door