Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
#153420
Hallo, Ik heb al een tijdje meegelezen op dit forum en wilde me toch wel aanmelden, ik lees regelmatig op het forum over het gebruik van zilverwater, nu is mijn hond Max dus gisteren gebeten door een andere hond, hij heeft een wond veroorzaakt door een hoektand van die andere hond, ik heb de wond helemaal schoongespoten en ontsmet, maar zou zilverwater kunnen helpen bij de genezing en zou het dan alleen inwendig of uitwendig gebruikt moeten worden of allebei, ik heb al veel over zilverwater gelezen op verschillende sites, maar ik wil graag ook ervaringen van mensen horen die het gebruikt hebben, ben bang dat ik er anders juist dingen erger mee maak dan beter, dus alle info/adviezen zijn welkom!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#153463
Hoi, welkom. Ik heb geen ervaring met zilverwater, wel met wondjes ;). Ik maak wondjes hier altijd 3x per dag schoon met een Dettoloplossing en smeer er dan zinkzalf of Calendulazalf op, soms smeer ik er verder helemaal niets op en laat het gewoon zo genezen. Inwendig geef ik dan ook nog Arnica en Calendula.
Houd de wond goed in de gaten, vooral met bijtwonden kunnen er bacteriën in de wond zijn gekomen waardoor je misschien toch voor een AB kuurtje naar de DA moet.
Beterschap met de patiënt :).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#153503
Ik heb zilverwater van 30 ppm , dat is vrij sterk het zit in een verstuiver en ik gebruik dat enkel uitwendig op wonden, werkt als een speer.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 25 aug 2004, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door