Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#1362816
Eerlijk gezegd, ging ik naar een andere orthopeed, of da die er verstand van heeft.

Roxanne is in Eersel geopereerd,onze da is toen mee geweest, en heeft ook de controle foto,s gemaakt.

Dit is gewoon een waardeloze situatie.

Sterkte.
#1362822
ulla schreef: Eerlijk gezegd, ging ik naar een andere orthopeed, of da die er verstand van heeft.

Roxanne is in Eersel geopereerd,onze da is toen mee geweest, en heeft ook de controle foto,s gemaakt.

Dit is gewoon een waardeloze situatie.

Sterkte.
Ik sluit me hierbij aan. De da waar ik het over had wbt het extra onderzoek ten aanzien van Terry was ook Maarten Kappen in Eersel. En stomtoevallig hebben wij bovenstaande operatie van Roxanne met eigen da gezien. Een en al proffessionaliteit. Neus even op de site van Maarten (http://www.dierenkliniekeersel.com) verders heeft Maarten op ma, di en do telefonisch spreekuur van 08.00 tot 08.30 (0497-518000). Je kan hem allicht een belletje geven. Zelf zou ik klaar zijn met een kliniek die je zo aan het lijntje houdt! en daarnaast zeer gebrekkig is in communicatie.
#1363317
vitess schreef: Ik heb net gebeld en we kunnen volgende week zaterdagmiddag met Vitess komen bij Maarten Kappen.
Dat is mooi en heel verstandig.

Doe hem maar de groetjes van Cindy en Martijn ;) we zijn daar toch praktisch kind aan huis. Alhoewel dit jaar valt het nog aardig mee. Ok, ben nu op zoek naar een stuk hout om het af te kloppen ;)
Door vitess
#1363593
Ga ik zeker doen Cindy. Eerst vanavond weer terug naar Oldenzaal om de foto's te laten zien en het in elk geval te hebben over die schroef. We hebben wel besloten daar niks meer te laten doen, maar ik wil toch van hem weten of dit de oorzaak kan zijn. In de hoop dat ze er eerlijk over zijn.
Door vitess
#1364235
Gisteravond met Vitess weer naar Oldenzaal geweest. Alle foto's meegenomen en verteld wat we gehoord hadden en wat we er zelf van vonden. Alles werd nauwkeurig nagekeken en Vitess is weer onderzocht. Conclusie: (bijna zeker) meniscus dubbelgeklapt. Schroef was niet de oorzaak, volgens hem zat deze keurig op de plek en had precies de goede grootte. Nou, daar sta je dan.
In eerste instantie waren we er stil van, maar ik vond wel dat we moesten vertellen over ons ontevreden gevoel. Nog even en we zijn een jaar bezig om Vitess weer op de been te krijgen. Om nog maar te zwijgen over alles wat hier inmiddels voor is betaald. Ik zei dat we ergens anders naar toe zouden gaan omdat we dit toch echt veel te vonden duren. Op zich werd er begrijpelijk gereageerd, maar ook aangeboden om de operatie die Vitess nu weer moest ondergaan voor niks te doen. Tenslotte wilden zij ook het liefst alleen maar goede resultaten.
Het moet dus allemaal weer open, en er zal weer een nieuwe herstelperiode zijn. Ik werd een beetje heen en weer geslingerd, dat het moet gebeuren is wel duidelijk voor ons maar moet ik nog eerst ergens anders advies in winnen of het advies opvolgen en het zo snel mogelijk laten doen daar...
#1364255
[quote="vitess"]
Gisteravond met Vitess weer naar Oldenzaal geweest. Alle foto's meegenomen en verteld wat we gehoord hadden en wat we er zelf van vonden. Alles werd nauwkeurig nagekeken en Vitess is weer onderzocht. Conclusie: (bijna zeker) meniscus dubbelgeklapt. Schroef was niet de oorzaak, volgens hem zat deze keurig op de plek en had precies de goede grootte. Nou, daar sta je dan.
In eerste instantie waren we er stil van, maar ik vond wel dat we moesten vertellen over ons ontevreden gevoel. Nog even en we zijn een jaar bezig om Vitess weer op de been te krijgen. Om nog maar te zwijgen over alles wat hier inmiddels voor is betaald. Ik zei dat we ergens anders naar toe zouden gaan omdat we dit toch echt veel te vonden duren. Op zich werd er begrijpelijk gereageerd, maar ook aangeboden om de operatie die Vitess nu weer moest ondergaan voor niks te doen. Tenslotte wilden zij ook het liefst alleen maar goede resultaten.
Het moet dus allemaal weer open, en er zal weer een nieuwe herstelperiode zijn. Ik werd een beetje heen en weer geslingerd, dat het moet gebeuren is wel duidelijk voor ons maar moet ik nog eerst ergens anders advies in winnen of het advies opvolgen en het zo snel mogelijk laten doen daar...
[/quote]

Ze hebben nu zo vaak gezegd het is dat of dat en dat moet er gebeuren om het in orde te krijgen. Ja als goede hondenmoeder gaat daar telkens in mee in de hoop dat Vitess weer in orde komt en nu proberen ze het weer. Ik zou op zeker die afspraak bij Maarten door laten gaan. Die ene week meer of minder maakt dan ook niets meer uit.
Door deja
#1364366
Ik denk maar zo, ze willen niet nog meer negative toestanden en zullen nu wel extra secuur zijn, het is toch niet niks en ik denk dat zo'n praktijk toch niets liever wil dan het goed te laten komen.
Sterkte met je besluit.
#1364479
Ik zou ook eerst een second opinion laten uitvoeren, en dat een beslissing nemen!!!
En de info even laten inwerken, kijken of het aansluit bij je gevoel.

Die 2 dagen maakt het verschil nu ook niet meer.
Sterkte!!  :bigarmhug:
#1364603
Hoi Angel,

Ik heb je topic gelezen en vind het heel sneu voor jou en Vitess :'(

Misschien een geruststelling voor je: Ik heb net even de foto's erbij gepakt die gemaakt zijn van onze hond 6 weken naar de tta operatie, en ook bij hem steekt er 1 schroef wat uit. Hij lijkt er geen last van te hebben, hij loopt in ieder geval prima met de geopereerde poot. Ook onze hond heeft artrose bij zijn gewricht. Dan kon Michiel op de foto's zien zitten (heel raar dat hij bij jullie daar niet meteen naar gekeken heeft :-X)
Bij onze hond is de meniscus tijdens de tta operatie er voor een groot deel uitgehaald, want de meniscus was flink beschadigd. Ook weer raar dat ze tijdens de operatie niks aan de meniscus van Vitess hebben kunnen zien, je zou toch zeggen dat de meniscus toen al niet meer goed was als hij nu dubbel geklapt is.

Wat ik in jou situatie zou doen: na Maarten gaan. Ik zou geen vertrouwen meer in Oldenzaal hebben. Ik heb op een ander honden forum ook goeie dingen over Maarten gehoord. Ik weet dat je dan nog ruim een week moet wachten, maar ik zou persoonlijk liever een week langer wachten en dat het goed wordt gedaan, dan snel terecht kunnen in Oldenzaal waarvan je niet zeker weet of de operatie lukt of niet. 2000 euro kwijt zijn terwijl je hond nog steeds niet goed kan lopen is erg zuur.

Onze hond kan aankomende maandag terecht bij Kris Camps in Utrecht. We hebben wel 2 weken moeten wachten voordat we terecht konden omdat Kris met vakantie was, maar wachten deden we liever dan bijvoorbeeld naar Oldenzaal gaan.

Ik wens je heel veel succes en sterkte!
Door ulla
#1364736
[quote="Marieke24"]
Hoi Angel,

Ik heb je topic gelezen en vind het heel sneu voor jou en Vitess :'(

Misschien een geruststelling voor je: Ik heb net even de foto's erbij gepakt die gemaakt zijn van onze hond 6 weken naar de tta operatie, en ook bij hem steekt er 1 schroef wat uit. Hij lijkt er geen last van te hebben, hij loopt in ieder geval prima met de geopereerde poot. Ook onze hond heeft artrose bij zijn gewricht. Dan kon Michiel op de foto's zien zitten (heel raar dat hij bij jullie daar niet meteen naar gekeken heeft :-X)
Bij onze hond is de meniscus tijdens de tta operatie er voor een groot deel uitgehaald, want de meniscus was flink beschadigd. Ook weer raar dat ze tijdens de operatie niks aan de meniscus van Vitess hebben kunnen zien, je zou toch zeggen dat de meniscus toen al niet meer goed was als hij nu dubbel geklapt is.

Wat ik in jou situatie zou doen: na Maarten gaan. Ik zou geen vertrouwen meer in Oldenzaal hebben. Ik heb op een ander honden forum ook goeie dingen over Maarten gehoord. Ik weet dat je dan nog ruim een week moet wachten, maar ik zou persoonlijk liever een week langer wachten en dat het goed wordt gedaan, dan snel terecht kunnen in Oldenzaal waarvan je niet zeker weet of de operatie lukt of niet. 2000 euro kwijt zijn terwijl je hond nog steeds niet goed kan lopen is erg zuur.

Onze hond kan aankomende maandag terecht bij Kris Camps in Utrecht. We hebben wel 2 weken moeten wachten voordat we terecht konden omdat Kris met vakantie was, maar wachten deden we liever dan bijvoorbeeld naar Oldenzaal gaan.

Ik wens je heel veel succes en sterkte!
[/quote]

Er zijn praktijken waar ze helemaal niet naar de meniscus kijken, omdat ze ( correct me if i,m wrong ) dan door gewrichten heen moeten om bij de meniscus te kunnen komen.
Daarbij treden dan weer beschadigingen op,en de nodige artrose achteraf.
Het schijnt dat als de platen in de knie zitten, dat de meniscus geen kant meer op kan, en al dan niet beschadigd ook geen problemen meer kan veroorzaken.
Op een uitzondering na. :'(
Bij Roxanne was ook niet naar de meniscus gekeken, en die heeft waarschijnlijk later ook voor enige problemen gezorgd, zij was dus ook de uitzondering op de regel.
Alleen durfde ik bij haar geen narcose meer aan, omdat er na de 1e erg nare dingen zijn gebeurd, die mij maanden in angst hebben laten zitten.
Roxanne,liep gewoon haar rondje weer als ze stond, alleen mankte ze soms iets als ze net was opgestaan.

Dus de meniscus kan idd het probleem zijn bij Vitess.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door