Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1364827
Zoals ik al aangaf werden we echt heen en weer geslingerd tussen wel en niet doen. Ik moet zeggen dat ik het meest neigde zoals de reactie van deja. Toen ik vanmorgen opstond na een nachtje afwegen en nadenken, heb ik met marco besloten om Vitess te laten opereren in Oldenzaal. Morgenvroeg gaat dit gebeuren. Waarschijnlijk zullen een aantal mensen mij niet snappen, eerst afgeven omdat ik niet tevreden ben en dan toch doen. Ik heb besloten puur op mijn eigen geweten af te gaan. We hebben gisteren onze mening duidelijk gemaakt, en ik heb het gevoel gekregen dat ze inderdaad bereid zijn alles op alles te zetten om Vitess weer op de been te helpen. Ik hoop met heel mijn hart dat dit ook werkelijk gebeurt en kunnen het dan hopelijk afsluiten. Dat de operatie voor niks gebeurt is op zijn zachtst gezegd prettig, het is hier geen bodemloze put al heb ik voor Vitess alles over. Ik hoop dat jullie, ook iedereen die mij wat anders aan zou raden, toch willen duimen voor Vitess...
Door deja
#1364984
Zo'n idee heb ik er ook bij, er kan van alles mis gaan ook de mensen wereld gebeuren dingen die niet goed gaan, maar dan is zo'n arts per definitie toch niet metteen een slechte arts.
Ik denk ook zo dat deze kliniek alles op alles gaat zetten om Vitess er zo goed mogelijk uit te trekken.
En ik zal heel heel hard voor haar duimen, want dat heb ze verdiend na zo'n nare tijd en jullie natuurlijk ook.
Heel veel sterkte en hoor graag hoe het afloopt een hele dikke knuffel voor je honden.
Groetjes Marjan.
#1365193
[quote="ulla"]
Er zijn praktijken waar ze helemaal niet naar de meniscus kijken, omdat ze ( correct me if i,m wrong ) dan door gewrichten heen moeten om bij de meniscus te kunnen komen.
Daarbij treden dan weer beschadigingen op,en de nodige artrose achteraf.
Het schijnt dat als de platen in de knie zitten, dat de meniscus geen kant meer op kan, en al dan niet beschadigd ook geen problemen meer kan veroorzaken.
Op een uitzondering na. :'(
Bij Roxanne was ook niet naar de meniscus gekeken, en die heeft waarschijnlijk later ook voor enige problemen gezorgd, zij was dus ook de uitzondering op de regel.
Alleen durfde ik bij haar geen narcose meer aan, omdat er na de 1e erg nare dingen zijn gebeurd, die mij maanden in angst hebben laten zitten.
Roxanne,liep gewoon haar rondje weer als ze stond, alleen mankte ze soms iets als ze net was opgestaan.

Dus de meniscus kan idd het probleem zijn bij Vitess.
[/quote]

Oke, dat wist ik niet ;)

Onze hond liep op 3 poten toen we bij Oldenzaal aankwamen dus we hadden ook het idee dat de meniscus al beschadigd zou zijn. Ook heeft hij ruim een jaar met een ingescheurde kruisband rond gelopen (onze dierenarts zei de hele tijd dat hij last had van een pees blessure, en adviseerde de hele tijd rust, totdat hij naar een losloop wandeling op 3 poten liep) dus misschien is dat ook de reden dat ze in Oldenzaal naar zijn meniscus hebben gekeken.
#1365209
[quote="vitess"]
Zoals ik al aangaf werden we echt heen en weer geslingerd tussen wel en niet doen. Ik moet zeggen dat ik het meest neigde zoals de reactie van deja. Toen ik vanmorgen opstond na een nachtje afwegen en nadenken, heb ik met marco besloten om Vitess te laten opereren in Oldenzaal. Morgenvroeg gaat dit gebeuren. Waarschijnlijk zullen een aantal mensen mij niet snappen, eerst afgeven omdat ik niet tevreden ben en dan toch doen. Ik heb besloten puur op mijn eigen geweten af te gaan. We hebben gisteren onze mening duidelijk gemaakt, en ik heb het gevoel gekregen dat ze inderdaad bereid zijn alles op alles te zetten om Vitess weer op de been te helpen. Ik hoop met heel mijn hart dat dit ook werkelijk gebeurt en kunnen het dan hopelijk afsluiten. Dat de operatie voor niks gebeurt is op zijn zachtst gezegd prettig, het is hier geen bodemloze put al heb ik voor Vitess alles over. Ik hoop dat jullie, ook iedereen die mij wat anders aan zou raden, toch willen duimen voor Vitess...
[/quote]

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt :)
Het scheelt ook dat ze het gratis willen doen, want jullie hebben al veel kosten gemaakt. Het is niet niks om eerst 2000 euro op te hoesten en daarna nog meer geld om Vitess bij Maarten te laten opereren. Wij moesten voor de aankomende operatie in eerste instantie geld lenen van de bank (het huisdieren potje was leeg vanwege de eerste tta operatie) maar daarna kregen we geld aangeboden van onze ouders/schoonouders.
Michiel heeft verder onze hond goed geopereerd. Hij loopt weer prima met zijn knie en zonder pijn, dus misschien toch een geruststelling voor jullie ;)

Heel veel sterkte en ik duim voor Vitess en jullie! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1365350
Wat vreselijk jammer dat Vitess nog steeds niet is opgeknapt....  Heel veel sterkte vandaag!

Wat betreft schroeven in het lichaam.... Fedor heeft na een scheen en kuitbeenbreuk een plaat met schroeven in zijn achterpoot gekregen. Dat kon volgens de Da gewoon blijven zitten maar dat vond ik geen goed plan. Hij liep na 2 maanden al weer behoorlijk goed, maar toe de plaat en schroeven eruit waren zagen we een duidelijk verbetering! Dus het zou heel goed kunnen dat Vitess last heeft van een schroef en daardoor niet goed kan bewegen. Moet natuurlijk wel alles goed geheeld zijn voor je die eruit haalt.
Door vitess
#1365642
Vitess is weer thuis, we hebben haar net opgehaald. Haar meniscus bleek niet helemaal kapot, dus er is alleen een stukje afgeschaafd. Verder vertelde hij toch ook nog even naar die schroeven te hebben gekeken waarvan we ons afvroegen of ze niet te lang waren en ze er voor de zekerheid maar uitgehaald te hebben (?)...
Ook vond hij het wat instabiel dus er is ook nog een extra kruisband geplaatst. Al met al moest het nu toch in orde komen. Tja, er is inderdaad meer gebeurd dan ik had verwacht en hopelijk gaat Vitess nu eindelijk een goede tijd tegemoet. Ik moet het wel even laten bezinken allemaal, vooral het uithalen van de schroeven. Als dit 100% goed had gezeten, hoefden ze er toch niet uit? Nou ja, ik moet niet zeuren. Vitess ligt lekker languit op haar bed met een wond van jewelste, dus we zullen haar nu maar eens fijn gaan verwennen!
Door deja
#1365731
Fijn dat alles goed verlopen is en ga er nou maar vanuit dat ze verschrikkelijk hun best hebben gedaan voor Vitess ik hoop voor jullie allemaal dat het nu eindelijk eens goed komt.
Groeten Marjan en knuffels voor je honden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door