Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#1357604
Via een link bij de Barfplaats bibliotheek de tip gelezen om bij een beet van een adder direct reactine te geven. Voor mij wel een zinnige tip omdat we 's zomers met de honden in Zweden komen waar nogal wat adders in de omgeving zitten. (Tot nu toe gelukkig nog geen aanvaringen gehad.)
Nu kan ik nergens vinden wat de dosering is om je hond te geven bij een adderbeet. Wij hebben cavaliers van ongeveer 10 kilo.
Iemand een idee?
Door hamada
#1357785
Inderdaad zag ik op diverse amerikaanse sites dat honden met allergische reacties wisselend reageren op reactine of aanverwante middelen. Maar ja, als er sprake is van een slangenbeet dan neig ik er eerder toe om dan maar te geven (als er tenminste geen contra-indicaties zijn), ook al is het effect twijfelachtig.
En vooral in Zweden ben je al snel ver van een dierenarts verwijderd als je aan het wandelen bent.
Zo overweeg ik ook een snakebite kit te bestellen die ze in de VS verkopen en heb ik al wat uitgeprint over hoe te handelen bij slangebeten. Ook voor onszelf. We kennen diverse mensen die er wonen en die regelmatig ontmoetingen met slangen hebben gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door