Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandrra
#1354710
Je kan een hond laten braken door naar de da te gaan en die geeft dan een injectie.

Ik zou t gewoon afwachten als ik jou was. Ik heb ook dingen zien verdwijnen wat er naderhand weer keurig uitkwam.
Door Malamoods
#1354936
Wat bedoelen jullie precies met ingepakte drollen?

Het was zo'n diepvrieszakje van de Lidl (zo'n hele stevige). En 't sluitinkje is zo'n soort vuilniszaksluiting, maar dan maatje klein... Niet met zo'n dubbel ijzerdraadje zeg maar... Ze horen bij die lidl zakjes...

Ik heb mijn vriezer onderzocht, maar voor mij is 't heel moeilijk om paardenvlees en rundvlees uit elkaar te halen (vanwege mijn zicht). Er is een kans dat ik 't gewoon tussen 't paardenvlees gemikt heb en 't nu niet kan vinden. De kans dat de honden het opgevreten hebben is nog wel aanwezig... Raar is wel dat ik geen sporen heb gevonden. Geen vleesvocht, geen aangevreten verpakking, geen vleeskruimels, maar ook geen kwijl of likplekken. Mijn honden lebberen na 't eten ALTIJD uitgebreid de plek schoon waar ze gegeten hebben. Daarnaast was ik echt héél even uit de keuken en ik heb geen gegrom of geknok gehoord en ik weet bijna zeker dat eten voor hen een reden is om te kleunen.... Het kan dus nog steeds dat 't is opgevreten, maar het kan ook heel goed ergens in de vriezer liggen....

Laten braken bij da was geen optie. Ten eerste was 't al ruim een uur geleden en voordat ik bij een da ben (rj met vervoer bij mij is en daarna bij de da is), is 't ruim 2 uur na 't incident.... Ik weet niet of braken dan nog zinvol is? Internist van de dierenspoedkliniek (waar ik mee gebeld heb) acht de kans groot dat het er gewoon weer uitkomt. Ik merk overigens niks aan de honden, vertonen geen abnormaal gedrag... Ik houd 't dus in de gaten.... En ik hoop maar dat 't met 'n sisser afloopt...
Door Borke
#1354957
Hoe groot waren die porties rundvlees eigenlijk Rachel? Een dagportie voor 1 hond, een halve dagportie voor een hond of een dagportie voor 2 honden?
Gooi (in gedachten) eens een plastic zak met zo'n portie op de grond en loop even snel weg en kom terug.
Je kent je honden, wat doen ze?
Als er maar 1 is die zo brutaal is en de baas is dan lukt het misschien om het op te eten, maar dan ook nog om de grond schoon te likken? Zou dat gaan?
Of zouden ze er samen ruzie om maken, dan hoor je toch wel wat?
Is jouw reuk extra sterk ontwikkeld? Kan je het ruiken als er vlees op de grond heeft gelegen en het is opgelikt door de honden, kan je het aan de honden ruiken als ze net gegeten hebben?

Wat ik maar bedoel met al mijn vragen is: hoe voor de hand liggend is het dat ze in zo'n korte tijd dat vlees op hebben?

Toen Borke een pup was van een maand of 4-5 heeft hij een stuk plastic van de straat gegeten, stevig plastic (als van een puinzak) formaat van kleiner dan een koffieschotel. Hij werd heel erg hangerig en braakte het uiteindelijk (met zijn eten) uit en at het weer op voordat we het konden zien. Pas de tweede keer lukte het om hem weg te houden en vond ik het plastic en dat moet wel van buiten zijn gekomen.
Dat was qua gewicht aan plastic wel meer dan mogelijk bij jou gegeten kan zijn en dit was een pup.
Ik denk dus dat het wel mee zal vallen, maar ik kan me goed indenken dat je ongerust bent.

Zou het een idee zijn om beiden ontbijtkoek te geven, waarvan men zegt dat het inkapselt als er iets verkeerd gegeten is, of zou dat al te laat zijn?

Hoe is het nu met de mannen?
Door Malamoods
#1354976
Ik heb idd. al mijn zintuigen gebruikt Astrid. ;) ;D Heb je beeld? Ik heb geroken aan de bekken, aan de vloer, aan het keukenkastje. Ik heb gevoeld aan de buiken en de vloer (of 't nat was). En ja, ik denk dus dat als er zoiets te scoren valt er gevochten wordt en dat hebben ze zeker weten niet gedaan! Normaal wordt er overigens nooit iets gejat (al laat ik brood op de salontafel staan, kan ik best heel even de ruimte voor korte periode verlaten. Op basis van die gedachtes denk ik niet dat 't opgevreten is, maar raar blijft wel dat 't zakje spoorloos verdwenen is...

Het portie was een kilo, een portie wat ze weleens vaker krijgen (ik voer namelijk nooit dezelfde hoeveelheden, soms grote maaltijd, soms kleine maaltijd). Het is dus een portie dat voor 1 hond niet zorgwekkend hoeft te zijn. Ik maak me niet druk om 't vlees, wel om 't zakje en de sluiting. Het was spiervlees, dus misschien raakt 't evengoed wat ingekapseld? En ik dacht vandaag en morgen ook wat spiervlees en/of pens ofzo te geven. Laxeerd lekker en pakt misschien wat in?

Het gaat goed met ze, geen raar gedrag o.i.d.
Door Malamoods
#1355321
Mysterie ontrafeld!!!!!

Zakje vlees is gevonden....in de diepvries.... Ik had al zo'n vermoeden dat ik 't niet kon zien... RJ vond hem gelukkig wel!!! Hondjes hebben gelukkig niks binnengekregen, dus die heb ik laten smikkelen van een extra groot stuk paardenvlees! Pfffff, ben opgelucht!!!!
Door Borke
#1355525
Zo zie je maar Rachel, je moet op je eigen waarneming vertrouwen en jij ziet weliswaar minder goed, ik ben er van overtuigd dat jouw andere zintuigen beter ontwikkeld zijn dan die van menigeen - heb jij dan ook beeld  ;D

Fijn dat je gedachten toch goed waren en er niets aan de hand was!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door