Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#10547
Bas heeft een ontsteking aan zijn zooltje. Ik had het eerst even aangekeken en met betadine behandeld, maar vanmorgen ging hij mak lopen dus toch maar even naar de da.

Hij heeft dit eerder gehad aan dezelfde teen. We gaan er nog maar even vanuit dat het een ontsteking is. Eventuele tumoren komen later wel aan de orde als het niet geneest.
Vorige keer was het uit zichzelf weggegaan (met betadine), maar liep hij niet mak.

Bas kreeg een antibioticum kuur (Cefaral 250 mg).
Pootje 2x per dag 1-2 minuten baden in groenezeepoplossing of biotex.

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoeveel biotex op hoeveel water is verstandig?
Laatst gewijzigd door Ineke op di 26 aug 2003, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#10548
Ik heb zelf ook wel eens in de biotex gezeten en ik maakte altijd gewoon een lekker sopje.
Ik zou ook even een flesje zilverwater halen ,helpt als een speer,getuige ook mijn eigenvoet na dat die aardig was toegetakeld door een rechtopstaande oester,was toen ik thuis kwam al aan het ontsteken ,na wat zilverwater waren de rode randen al bijna weg
Door Ineke
#10549
Ik heb al wel het één en ander gelezen hier over zilverwater (Colloïdaal Zilver).
Kan ik dat gewoon bij de drogist halen?
Laatst gewijzigd door Ineke op di 26 aug 2003, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#10550
Kijk eens bij informatie daar onder de tread handige i-netadressen.. daar staat de url van de site, en via die site kan je het bestellen ;), en ze komen het nog bij je thuisbezorgen ook!!! ;D ;D ;D Wat wil een mens nog meer he ??? ;D ;D

Groetjes barbara
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door