Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1348242
Xayenne heeft een kap op om tegen te gaan dat ze bijt aan haar poot,
maar nu zag ik gisteren avond  toen ik de kap af had met TTouch, dat ze een wond en een dikke wang heeft.
De wond lijkt wel een snee want je ziet zo het witte vel eronder.
Het haar eromheen is ook heel plakkerig, ik heb de D.A gebeld en ze hebben aan haar kop niets gedaan.
Misschien heeft ze zich verwond aan de kap.
Ik ben bang dat het gaat smetten, omdat ze natuurlijk steeds erop ligt met die kap, en er weinig lucht bij kan.
Ik heb het nu schoongemaakt met water en er bach rescue opgedaan.
Wat zou ik er anders aan kunnen doen ?

Marijke
#1348293
ik zou er honingzalf opdoen. 
Ik heb het hier overlaatst nog gebruikt bij m'n reu z'n hotspot.  Hij had al 2x een spuit met cortisone gekregen van de DA en het werd steeds maar erger (hele dikke korst met etter eronder)  ik heb de korst erafgeweekt en iedere avond voor het slapengaan de wond schoongemaakt met fysiologisch water en er een dikke laag honingzalf opgesmeerd en na 4 dagen was't bijna genezen, terwijl hij er al 2.5 week mee rondliep.
Ook bij wondjes die onsteken bij mezelf gebruik ik honingzalf :)
Door Borke
#1348851
Wat vreemd Marijke, denk je echt dat die wond van die kap is?
Zowel Borke als Sofi hebben wel eens een week met een kap op gelopen en die speelden gewoon wild met elkaar terwijl de ander die kap op had en dat heeft nooit problemen gegeven...
#1348956
Borke schreef: Wat vreemd Marijke, denk je echt dat die wond van die kap is?
Zowel Borke als Sofi hebben wel eens een week met een kap op gelopen en die speelden gewoon wild met elkaar terwijl de ander die kap op had en dat heeft nooit problemen gegeven...
Ik weet het niet, het ziet er uit als een snee of bijtwond.
Maar hoe kan ze daar aan komen,
toen ik Xayenne 'sochtends bracht was het aan haar wang gewoon gaaf.
Ik heb het nu als hotspot behandeld, schoonmaken met biotex en dan heb ik er recue opgedaan.
Het is nu wel droog, dus ettert niet meer.
Ik hoop niet dat het ook weer iets met die mastocytomen te maken heeft.
#1349428
Als je denkt dat het door de kap komt, zou ik een procollar nemen (opblaasbare halsband) en de kap afdoen. Dat is denk ik een stuk comfortabeler, helemaal met een wond. Ik vind groene leem wondpasta fijn bij wonden.
#1349429
Eef+doggies schreef: Als je denkt dat het door de kap komt, zou ik een procollar nemen (opblaasbare halsband) en de kap afdoen. Dat is denk ik een stuk comfortabeler, helemaal met een wond. Ik vind groene leem wondpasta fijn bij wonden.
Waar kun je groene leem wondpasta halen ?
Xayenne had na de operatie geen antibiotica gekregen, maar moet dat nu alsnog hebben.
De wond ettert toch nog, maar ze kan er niet aan krabben, gelukkig.
#1350063
marsieyenna schreef: Waar kun je groene leem wondpasta halen ?
Xayenne had na de operatie geen antibiotica gekregen, maar moet dat nu alsnog hebben.
De wond ettert toch nog, maar ze kan er niet aan krabben, gelukkig.
Marijke, ik denk dat Aarts natuurvoeding het heeft bij jullie in het dorp.
Wel vervelend al die bij komstigheden na een toch ook al verveldende operatie.

groetjes Lucienne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door