Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1348230
Hallo,



Ik heb bij allebei m'n rottweilers bloed laten nemen overlaatst, bij de teef omdat ze al een poosje te dik staat (is nu gelukkig wel aan het verbeteren, ze is al 3kg kwijt) en bij de reu omdat hij maar blijft sukkelen met oorontstekingen, overlaatst een hotspot heeft gehad en af en toe wat last heeft van z'n maag, vooral als hij zalm heeft gegeten(dat krijgt hij nu wel niet meer want hij kan er duidelijk niet tegen) en soms eet hij een periode beduidend minder dan anders, heeft hij moeite om bv een eendekarkas te verslinden..  zijn gewicht blijft wel altijd hetzelfde, er komt geen grammetje bij en er gaat ook niks af...

Bij zowel Ellis als bij Gaïko was het bloed tiptop in orde :) enkel de eosinofielen waren bij allebei verhoogd :-\  ze waren allebei nog maar pas ontwormd geweest dus aan een parasitaire infectie zal het volgens mij niet liggen... :-\
Bij Gaïko kan ik er goed inkomen dat dit komt door een allergie (mij gezegd geweest door een vriendin die homeopaat is voor huisdieren) maar bij Ellis... ze heeft onlangs wel een oorontsteking gehad (haar eerste in haar 4-jarig bestaan) en een beginnende hotspot maar dat kwam, net zoals bij Gaïko, door onze pup die hier rondloopt en die graag in hun nek hangt ::)  (en hun laten dat gewoon toe ::))

Allebei m'n honden NRV'en (maar ik geef wel een kleine portie groenten bij per week) al ruim een jaar dus aan de voeding zal het volgens mij toch niet liggen.

Nu begin ik mij toch sterk af te vragen of het niet met het weer te maken heeft...
Ook heeft m'n man vorige week thuisgezeten van z'n werk met... jawel, een ooronsteking tgv chronische sinusitis, dat zou voortkomen van een allergie volgens de HA.
#1349212
Ik zie wel vaker een onverklaarbare eosinofilie bij Rottweilers. Heeft volgens mij niets te betekenen.
Ik heb eens een keer bloedonderzoek gedaan bij een Rottweiler met epilepsie en daar kwam ook alleen een eosinofilie uit. Toen heb ik contact opgenomen met een internist en die vond dat niet veronrustend.

Barfplaats wordt gesponsord door