Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#1347076
ik sta op t punt om (groene os) groene leem te kopen..maar op de ene (verkoop) site staat dat de oude laag niet verwijderd hoeft te worden,
terwijl bij de andere staat dat de laag MAXIMAAL 12 uur op de huid mag blijven, anders is er een risico op het naar binnen slaan van een eventuele infectie.

wat is nou waar??
Door Frenk
#1347597
Ik heb dat tweede nog nooit gehoord. Ik heb het er gewoon altijd opgesmeerd en na een tijdje weer een nieuw laagje erop. Voor wat voor aandoening ga je het gebruiken? Ik ben zelf namelijk ook een grote fan van vetramil honingzalf voor ontstoken wondjes, juist vanwege de ontstekingsremmende werking van de honing.
Door ElinevKa
#1347685
dank voor je antwoord. Het is niet voor mn hond maar voor mijn paard. Die heeft door een chronische mijt infectie secundaire wondjes opgelopen. Daar had ik oorsrponkelijke dermiel voor; dus idd op honingbasis. Dat hielp allen niet genoeg; waar hij nu het meest 'last' van heeft zijn de vliegen die op de wondjes gaan zitten (en dus eitjes proberen te leggen).. nu wil ik de groene os groene leem op die wondjes smeren, maar bijv. bij de beschrijving van het product op de site van de paardendrogist staat dat verhaal dat de leem er maar 12 uur op mag en dan moet je de klein verwijderen.
terwijl het voor mij ideaal zou zijn als ik het erop kan laten zitten..
Door Frenk
#1347831
ElinevKa schreef: dank voor je antwoord. Het is niet voor mn hond maar voor mijn paard. Die heeft door een chronische mijt infectie secundaire wondjes opgelopen. Daar had ik oorsrponkelijke dermiel voor; dus idd op honingbasis. Dat hielp allen niet genoeg; waar hij nu het meest 'last' van heeft zijn de vliegen die op de wondjes gaan zitten (en dus eitjes proberen te leggen).. nu wil ik de groene os groene leem op die wondjes smeren, maar bijv. bij de beschrijving van het product op de site van de paardendrogist staat dat verhaal dat de leem er maar 12 uur op mag en dan moet je de klein verwijderen.
terwijl het voor mij ideaal zou zijn als ik het erop kan laten zitten..
Als je het zeker wilt weten check het dan even bij van der Pigge (zij maken de Groene Os).
Laatst gewijzigd door Frenk op wo 26 aug 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#1347848
De meningen zijn hier nogal over verdeeld,de èèn zegt er wel afhalen, en de ander niet.
persoonlijk week ik het er wel af na 12 uur of indien nodig eerder.
Vooral bij een wond( je ) met pus of bloed.
Weer een laag erop smeren vind ik niet zo fris bij dergelijke plekken.

Ik maak zelf een smeersel van leem, en voeg daar afhankelijk van het probleem soms ook essensiële olie aan toe.
Door Frenk
#1347884
ulla schreef:persoonlijk week ik het er wel af na 12 uur of indien nodig eerder.
Vooral bij een wond( je ) met pus of bloed.
Weer een laag erop smeren vind ik niet zo fris bij dergelijke plekken.
Ik heb het bijvoorbeeld op hechtingen gesmeerd en op hotspots. Dat vormde dan een soort korst en dat heb ik gewoon laten zitten. Pas als die korst eraf giong, dan smeerde ik er weer een beetje nieuwe op. Maar een korst ga ik er niet afweken, dat lijkt me nou niet logisch qua genezing.
Door ElinevKa
#1348185
ik heb ook begrepen dat er een verschil zit tussen de klei (leem) dat je zelf moet aanmaken met water of olie en én de wondpasta van groene leem..die is al gemaakt zeg maar.. die kan er ook dunner op.

nouja; ik heb m besteld..ik zal laten weten hoe het verloopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door