Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#10538
Een kennis van lang geleden die had twee westy's die beiden regelmatig geirriteerde oogjes hadden en van die vieze traanstreepjes en de trimster raadde ook aan om de ogen schoon te maken met melk en dit deed het 'm. Binnen de kortste keren schoon. Waarom melk als je de huid rond de ogen schoonmaakt met water en allerlei oplossingen wordt de huid droog en wordt er meer huidvet en/of talg geproduceerd wat de situatie alleen maar verergert. Melk houd het boeltje soepel.

groetjes Helen
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat als er op de een of andere manier het oog van je hond eruit floept (denk aan de shihtzu of pekingees) je dit in een gaasje gedrenkt in veel melk moet doen en direkt naar de da moet gaan??  
Schoot me nu net te binnen  ;) Of het waar is weet ik niet meer..................
Door Jennie
#10539
Volgens mij zit een oogbol met wat spieren en zenuwen vast. Hij kan wel uit de oogkas floepen, maar het lijkt me sterk dat hij dan over de grond rolt en je hem in een glaasje kunt doen. Het lijkt mij dat de oogbol dan over het snoetje bungelt. Maar ik weet het ook niet, hoor.
Trouwens ik heb mijn kat met een oogontsteking met zilverwater behandeld. Na anderhalve dag was het grotendeels weg en na drie dagen helemaal. Fantastisch spul, zeg.
Ik had een keer geen zin in alle antibioticadruppels en zalfjes en pilletjes waar hij al maanden mee geplaagd was bij een vorige infectie.  Als hij toen was overleden, had hij zo met het chemisch afval meegekund.
Laatst gewijzigd door Jennie op di 19 aug 2003, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#10540
buhhhhhhhh, khou niet zo van verhalen over uitgeplopte ogen enzo.

Renate, we hebben (helaas) geen auto dus daar kan het niet door gekomen zijn. Hopelijk in januari een Kronan-fiets met een grote bakkersmand voorop (verheug me nu al op de foto die dan op barfplaats komt te staan, Sunday in de bakkersmand voorop de fiets, weer es wat anders dan een yorkie)

Maar als ie in die mand gaat (ALS hij er al in gaat, Sun loopt denk ik liever naast de fiets) koop ik hem wel een skibrilletje tegen de wind  ;D ;D ;D

Femke
Door Nelly
#10541
buhhhhhhhh, khou niet zo van verhalen over uitgeplopte ogen enzo.

Renate, we hebben (helaas) geen auto dus daar kan het niet door gekomen zijn. Hopelijk in januari een Kronan-fiets met een grote bakkersmand voorop (verheug me nu al op de foto die dan op barfplaats komt te staan, Sunday in de bakkersmand voorop de fiets, weer es wat anders dan een yorkie)

Maar als ie in die mand gaat (ALS hij er al in gaat, Sun loopt denk ik liever naast de fiets) koop ik hem wel een skibrilletje tegen de wind  ;D ;D ;D

Femke
Als-ie naast de fiets loopt gaat-ie toch net zo hard? Heeft-ie dan geen brilletje nodig ??? ;D ;)
Door avalon
#10543
Er zijn speciale brilletjes in de handel voor honden met gevoelige ogen het was pas nog op tv (een herhaling van life en cooking). Het was een basset die het brilletje showde 8) 8) 8)
Door Femke
#10545
Sunday niet, ik heb hem wel eens een bril opgezet maar dat vond meneer helemaal niks........
Door sylvia
#10546
de eerste bril ooit voor een hond gemaakt in nederland is al jaren geleden voor een amerikaanse cocker spaniel.
Deze had een oogafwijking en haar baasjes weigerde dit zomaar te laten gaan en hebben voor haar voor buiten een zonnebril op sterkte laten maken.Dit geheel in samenwerking tussen dierenarts en opticien....kosten...wil je niet weten  ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 26 aug 2003, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door