Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1347617
uitkijken dat de 'korstjes' niet open zijn, of de rode plekken niet nattig zijn, zowel dan zou ik de zee maar vermijden..
zeewater is niet zo schoon als iedereen denkt, er zitten vele bacterieen in die nou niet bepaald gunstig zijn..
Door Frenk
#1347652
vanaalst schreef: uitkijken dat de 'korstjes' niet open zijn, of de rode plekken niet nattig zijn, zowel dan zou ik de zee maar vermijden..
zeewater is niet zo schoon als iedereen denkt, er zitten vele bacterieen in die nou niet bepaald gunstig zijn..
Volgens mij valt dat reuze mee. Een hotspot geneest hier nog het allersnelste na een zwempartij in de zee.  :bigwink:
Door Eef+Stippels
#1347657
He wat vervelend.

Stippie heeft ook last van bultjes en jeuk. Ze krijgt al vanaf het voorjaar puur pollen, dat hielp goed tegen de bruine vlekjes/bultjes, maar sinds een paar weken is het weer erger geworden en heeft ze dus meer bultjes met korstjes, kale plekjes en ook jeuk. Ze krijgt al een tijd omega 3 en ik ben nu net begonnen met puur jeuk. Ook was ik haar met tasman shampoo. Misschien is puur jeuk ook wat voor beau wanneer het langer duurt.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#1347661
Frenk schreef: Volgens mij valt dat reuze mee. Een hotspot geneest hier nog het allersnelste na een zwempartij in de zee.  :bigwink:
Het is geen hotspot wat Beau heeft  ;)
Door *Natasja*
#1347662
Eef+doggies schreef: He wat vervelend.

Xindy heeft ook last van bultjes en jeuk. Ze krijgt al vanaf het voorjaar puur pollen, dat hielp goed tegen de bruine vlekjes/bultjes, maar sinds een paar weken is het weer erger geworden en heeft ze dus meer bultjes met korstjes, kale plekjes en ook jeuk. Ze krijgt al een tijd omega 3 en ik ben nu net begonnen met puur jeuk. Ook was ik haar met tasman shampoo. Misschien is puur jeuk ook wat voor beau wanneer het langer duurt.
Ik heb hem vandaag weer een keer gewassen, althans het bovenste deel van zijn rug, waar de irritatie zit. Er kwamen weer veel bruin-groene schilfers vanaf (alg?), ik heb echt flink "geschrobt" met mijn handen. Nu is de huid erg rood, dus voorlopig maar even niets op smeren/spuiten, denk ik?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1347663
Frenk schreef: Volgens mij valt dat reuze mee. Een hotspot geneest hier nog het allersnelste na een zwempartij in de zee.  :bigwink:
dan bof je, want het valt best wel tegen..
Door *Natasja*
#1347666
vanaalst schreef: uitkijken dat de 'korstjes' niet open zijn, of de rode plekken niet nattig zijn, zowel dan zou ik de zee maar vermijden..
zeewater is niet zo schoon als iedereen denkt, er zitten vele bacterieen in die nou niet bepaald gunstig zijn..
Daarnaast bijt het natuurlijk enorm op de huid, als deze kapot is  :-X
Door Frenk
#1347669
*Natasja* schreef: Het is geen hotspot wat Beau heeft  ;)
Dat zeg ik ook niet ;) Ik reageer op dat je niet met open of nattige plekken de zee op zou moeten zoeken. En dat dat hier dus wel helpt ;)
Door Frenk
#1347671
*Natasja* schreef: Daarnaast bijt het natuurlijk enorm op de huid, als deze kapot is  :-X
Enorm bijten? Nou, ook dat valt wel mee hoor. Ik heb vaak zat zelf met wondjes in zeewater gezeten en meer dan een beetje prikken is het niet  ;)
Door **Jolanda**
#1347961
Ik denk dat de huid zowiezo wat tijd nodig heeft om te herstellen.
Buiten de gewone irritatie  is huid natuurlijk ook geirriteerd door het krabben.

Misschien nog een keertje extra wassen aangezien de 2e keer weer vuiligheid uit de vacht kwam? Al is het dan alleen maar met water.
Door Erna
#1348152
Is het een idee om Beau zijn urine eens te laten onderzoeken? Ik herken het verhaal omdat onze Joris dit soort problemen ook zo nu en dan heeft. Bij Joris heeft het te maken met de afvoer van afvalstoffen en heeft hij meer last wanneer zijn uraat weer de kop op steekt. Het worden eerst bobbels, daarna korstjes en dan haarverlies.
Door *Natasja*
#1348155
Jol schreef: Ik denk dat de huid zowiezo wat tijd nodig heeft om te herstellen.
Buiten de gewone irritatie  is huid natuurlijk ook geirriteerd door het krabben.

Misschien nog een keertje extra wassen aangezien de 2e keer weer vuiligheid uit de vacht kwam? Al is het dan alleen maar met water.
Hij krabt niet, want hij kan er niet bij  ;) Het zit echt bovenop zijn rug, vandaar. Ik merk dat het jeukt omdat, als je er aankomt, zijn vacht "bibbert" en hij zit vaak aan zijn zijkant te krabben, daar waar het nét niet zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door