Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1348158
Erna schreef: Is het een idee om Beau zijn urine eens te laten onderzoeken? Ik herken het verhaal omdat onze Joris dit soort problemen ook zo nu en dan heeft. Bij Joris heeft het te maken met de afvoer van afvalstoffen en heeft hij meer last wanneer zijn uraat weer de kop op steekt. Het worden eerst bobbels, daarna korstjes en dan haarverlies.
Het gekke is, dat er helemaal geen korstjes te zien zijn. Pas op het moment dat ik hem was, komen er schilfertjes los  :-\ Ik sluit niets uit hoor, en ik houd jouw verhaal zeker in mijn achterhoofd, maar ik denk dat het echt door het water komt van vorige week. 's Middags had hij gezwommen in het twijfelachtige water, en 's avonds had hij bultjes.

Ik probeer nu nog een paar dagen een andere (natuurlijke) spray, als dat niet helpt gaan we weer verder zoeken en/of naar de DA. Ik zal in dat geval ook zeker zijn urine laten onderzoeken.
Door Elise
#1348241
Nah, je hebt gezien dat Phoebe er ook last van heeft. Die heeft dat nog nooit gehad, altijd zo'n prachtig velletje. Zij heeft ook in vies water gezwommen (achteraf waarschijnlijk met blauwalg), Suzy heeft ook gezwommen en her en der ook wat plekjes, maar niet zo erg als Phoebe. Spike en Lizzy hebben niet gezwommen en zijn kraakhelderwit.
Ik doe er eigenlijk niks aan, behalve ze uit vies water proberen te houden, en ze hebben nu twee dagen in de zee gezwommen, maar dat is min of meer toevallig omdat het nu wat minder druk is op het strand.
Door *Natasja*
#1348267
[quote="Elise"]
Nah, je hebt gezien dat Phoebe er ook last van heeft. Die heeft dat nog nooit gehad, altijd zo'n prachtig velletje. Zij heeft ook in vies water gezwommen (achteraf waarschijnlijk met blauwalg), Suzy heeft ook gezwommen en her en der ook wat plekjes, maar niet zo erg als Phoebe. Spike en Lizzy hebben niet gezwommen en zijn kraakhelderwit.
Ik doe er eigenlijk niks aan, behalve ze uit vies water proberen te houden, en ze hebben nu twee dagen in de zee gezwommen, maar dat is min of meer toevallig omdat het nu wat minder druk is op het strand.
[/quote]

Bij Phoebe is de vacht toch ook verkleurd? Was dat al vrij snel, of is dat pas later gekomen? Bij Beau zie je verder (nog) niets. Merk je verschil na het zwemmen in de zee?
Door Elise
#1348280
[quote="*Natasja*"]
Bij Phoebe is de vacht toch ook verkleurd? Was dat al vrij snel, of is dat pas later gekomen? Bij Beau zie je verder (nog) niets. Merk je verschil na het zwemmen in de zee?
[/quote]

Het verkleuren begon pas na het weggaan van de bultjes.
Ik merk bij Phoebe nog geen verschil door de zee, behalve dan dat ze het fantastisch vindt  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ik heb zelf altijd heel veel last van eczeem gehad en als ik ging zwemmen in de zee was dat de eerste dagen heel pijnlijk, maar het verdween als sneeuw voor de zon. Je zou het dus kunnen proberen...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1348988
kiki heeft eens per jaar dus die bultjes.. én ook bruine vlekken..
met name achter haar oren en op haar kop.. (bruine vlekken)
en in haar nek zitten die jeukbultjes..
normaal heeft ze het over haar hele rug.. nu alleen in haar nek..
ik doe er nooit veel aan.. na verloop van tijd trekken ze weer weg..
zij kan er wel bij met haar lenige achterpoten.. en krabt ook wel meer dan normaal..
maar het gaat niet echt serieus stuk..
Door *Natasja*
#1353493
Ik heb er sinds vrijdag niets meer opgesmeerd/-gesprayd et voila: het is beduidend rustiger geworden. Hij heeft nog wel bultjes, maar zijn huid is niet meer zo rood en de jeuk lijkt ook stukken minder te zijn. De zee is er (nog) niet van gekomen, misschien in het weekend  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door