Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#1343682
Noa heeft de autoinmuunziekte ITP , ze krijgt hiervoor pred. Nu bij het kammen komen er echt huidschilfers van haar huidje , zo droog is het . Heeft iemand advies wat we kunnen doen?
Door pallas
#1343702
Een extra visje per week, of visolie geven.
Verder goed op de vitamines letten : af en toe wat zeewier of algen erdoor.
Ei is ook goed voor de vacht. Borage olie kan ook helpen.
Kwestie van zoeken en uitproberen.

Bij Didot helpt dat allemaal nog niet genoeg. Die was ik met speciale shampoo van de d.a. en zet ik in de (verdunde)vachtverzorger van JP met een drupje CMG zalf erdoor. Nu gaat het super goed.


Maar ik zou het eerst inwendig proberen, das altijd beter.
Door Gertruida.
#1343707
Noa krijgt visolie en visjes,maar net als borage olie werkt dat nu ook als ze aan de pred zit ?Haar huidje is ook dun en roze, weet eigelijk niet hoe ik het moet beschrijven .
Door pallas
#1343710
gertruida schreef: Noa krijgt visolie en visjes,maar net als borage olie werkt dat nu ook als ze aan de pred zit ?Haar huidje is ook dun en roze, weet eigelijk niet hoe ik het moet beschrijven .
hoe veel krijgt ze aan vis/ visolie?

Didot krijgt bijna dagelijk een grote sardien bij het eten. Maar hij is dan ook wel een grote eter, dus qua % valt het nog wel mee.
Je zou kunnen proberen om toch iets meer te geven, als ze het tenminste graag wil eten en niet aan de dunne gaat hè.

Borage olie kan je gewoong even hoor, ook als de med. gebruikt.
Door Lizzy
#1343854
Ik zou meer visolie geven van een goed merk. En dan een visolie zonder dat daar plantaardige olieen in zijn verwerkt. Ik ben sowieso geen voorstander van omega 6 vetzuren maar bij zo'n paardenmiddel al pred al helemaal niet. Het is overigens inderdaad echt een bijwerking van de prednison..... Ik vrees dat er niet zoveel aan te doen valt.....
Door Suzanne
#1344007
Hoi,
Naast "bovenstaand" (waar ik het van harte mee eens ben) kreeg ik het advies bij Guinnie om haar huid in te smeren / te reinigen (doe je tegelijk volgens mij ;-)  met een voedende babyolie.
Voor Guinnie deed dat wonderen. Nou moet ik zeggen.. haar huid was zowel 'vuil" als droog en verwaarloosd.

Kwaad kan het denk ik ook bij jouw hond niet, maar vraag voor de zekerheid aan de DA of de babyolie niet "tegenwerkt" op de medicatie.

Suzanne
Door Gertruida.
#1344029
Ik ga dat vragen aan de da voor de baby olie . Het is ook een del hoor ligt ze net te rollen in  eendenpoep stinken dat ze doet .
Door *Evie*
#1344039
Hier hadden we laatst ook een heel droog huidje met wat jeuk, toen heb ik dit gekocht :

http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35743

2x mee ingesmeerd en het werkte hier echt goed!!
Maar ik heb natuurlijk mega kortharige honden, weet niet of een baby olie goedje wel zo prettig is
op een langere vacht.
Deze olie trok erg snel in, heb ook wel eens baby olie gebruikt maar daar hielden ze dagen een vette vacht van
waar alles op bleef plakken.
Door Suzanne
#1344066
*Evie* schreef: Hier hadden we laatst ook een heel droog huidje met wat jeuk, toen heb ik dit gekocht :

http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35743

2x mee ingesmeerd en het werkte hier echt goed!!
Maar ik heb natuurlijk mega kortharige honden, weet niet of een baby olie goedje wel zo prettig is
op een langere vacht.
Deze olie trok erg snel in, heb ook wel eens baby olie gebruikt maar daar hielden ze dagen een vette vacht van
waar alles op bleef plakken.
Tsja... kan ;-)
Guinnie is een collie en ook langharig, maar goed, ik heb alleen haar "onderkant" gedaan.
Haar huid was zo "in need of something" dat het volledig werd opgenomen. Maar, ik moet zeggen, ik was er ook beslist mee "aan het schonmaken" met watten enzo, ik had dus zwarte watten nadien (!!!!). Haar huid is er echter MEGA van opgeknapt, ziet weer roze ;-)
In haar geval was het ook niet zo erg dat wat haar ook vetter werd. Ze is toch nog herstellende en het is de bedoeling dat ze nadat ze over 1 maand voor het laatst een pipet Stronghold gekregen heeft goed gewassen wordt met een voedende shampoo en conditioner.
Haar vacht "ziet er toch nog niet uit" (met respect bedoeld) en dus is het niet zo erg als die plaatselijk wat vetter werd.
Juist omdat ze zo vreselijk verhaard en alle onderwol eruit is, kon ik makkelijk bij de huid komen en werd eigenlijk niet zo heel veel haar vet.
En daarbij.. het is of het een of het ander in haar geval ;-)

Overigens dacht ik vanmorgen ineens "he! je vacht wordt mooier" dus...

Het was ook maar een tip hoor omdat ik zag dat het bij Guinnie zo goed werkte!

Suzanne
Door *Evie*
#1344175
Ohh oke alleen zn onderkantje, ik heb de hele hond gedaan  :biggrin2:
Ik dacht als je een collie helemaal in de olie zet , dan word het zo'n klef vachtje  :P
Ik ben van een klieder olie in mn handen en inmasseren.
Jij netjes met watten hihi.
Door Suzanne
#1344388
*Evie* schreef: Ohh oke alleen zn onderkantje, ik heb de hele hond gedaan  :biggrin2:
Ik dacht als je een collie helemaal in de olie zet , dan word het zo'n klef vachtje  :P
Ik ben van een klieder olie in mn handen en inmasseren.
Jij netjes met watten hihi.
Ja, want mijn doel was voornamelijk "schoonmaken" dus ik heb met watten zitten "schrobben"... dat je daarmee meteen de huid invet is evident natuurlijk.
Met "onderkant" bedoel ik in dit geval borst, buik, poten, flanken weer poten ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door