Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wie van jullie heeft zijn/haar hond(en) verzekerd?

Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben tevreden
21
40%
Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben ontevreden
1
2%
Nee, om reden XX
27
52%
Anders, namelijk
3
6%
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156576
Betalen de verzekeringen de rekening rechtstreeks aan de DA of betalen ze aan jou en moet jij het doorstorten?

In geval 2 is het hebben van een verzekering geen garantie voor de DA dat die zijn centen gaat vangen :-\
Door qyan
#156598
in princiepe betalen ze aan de eigenaar, maar dacht dat je bij dier en zorg ook aan de dierenarts uit kon laten betalen, zou ik ff op moeten zoeken.
maar ookal kunnen ze aan de DA uitbetalen, het deel wat niet vergoed wordt zul je dan toch zelf nog over moeten maken.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#156615
jij als eigenaar krijgt het geld van de verzekering; het verschilt geloof ik nogal per DA hoe zij tegenover betalingen staan; de laatste DA die ik in Arnhem had deed niet moeilijk en stuurde de rekening (had zelfs een rekening al contant betaald en via de opgestuurde rekening; dit stond keurig in de pc vermeld en de volgende keer kreeg ik dit keurig terug). Nou is het bij mij helaas wel zo dat ik een frequent DA ganger ben (geweest ???).
Door qyan
#156617
ook hier (een hopelijk ex) frequente DA ganger.
maar met de DA kosten die vreselijk de pan uit rezen stelde m'n DA op een gegeven moment uit zichzelf voor om de rekening op te sturen, omdat hij kon begrijpen dat met al die onderzoeken en bijna 2 wekelijks bezoek het wel een keer ophoudt.
altijd netjes betaald en zo snel mogelijk nog ver binnen de termijn, maar weet zeker dat als ik het hem nu zou vragen of hij de rekening kan sturen of het over mag maken als m'n geld gestort wordt, dat het goed is.
maar uh...........hoop toch wel dat ik em niet meer zo vaak zie hoor ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156637
Ivonne schreef: jij als eigenaar krijgt het geld van de verzekering; het verschilt geloof ik nogal per DA hoe zij tegenover betalingen staan; de laatste DA die ik in Arnhem had deed niet moeilijk en stuurde de rekening (had zelfs een rekening al contant betaald en via de opgestuurde rekening; dit stond keurig in de pc vermeld en de volgende keer kreeg ik dit keurig terug). Nou is het bij mij helaas wel zo dat ik een frequent DA ganger ben (geweest ???).
Ja, bij die heb ik ook nog nooit contant afgerekend :D Maar ik kende (helaas) ook mensen die vies misbruik hebben gemaakt van het feit dat hij niet zo moelijk doet.. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156638
qyan schreef: ook hier (een hopelijk ex) frequente DA ganger.
maar met de DA kosten die vreselijk de pan uit rezen stelde m'n DA op een gegeven moment uit zichzelf voor om de rekening op te sturen, omdat hij kon begrijpen dat met al die onderzoeken en bijna 2 wekelijks bezoek het wel een keer ophoudt.
altijd netjes betaald en zo snel mogelijk nog ver binnen de termijn, maar weet zeker dat als ik het hem nu zou vragen of hij de rekening kan sturen of het over mag maken als m'n geld gestort wordt, dat het goed is.
maar uh...........hoop toch wel dat ik em niet meer zo vaak zie hoor ;D
Dat hopen we dan maar met je mee. :D
Door Marie Sofie
#156791
Bij een DA gebeurd dat heel vaak en niet af en toe. En hoe lang iemand er loopt is garantie, mensen blijven om 10 euro weg. In een babbeltje met mijn vorige DA vertelde hij dat het wel eens voorgekomen was dat er een ton (in guldens toen nog) onder de mensen uitstond en zie het maar te vangen. Enige terughoudendheid is dan wel begrijpelijk. Wel heb ik ook van een DA gehoord die aan vaste klanten ineens een vooruitbetaling gingen vragen bij een castratie oid. want als er iets mis ging weigerden sommige mensen om te betalen en dat wilde hij hiermee voorkomen

Zou jij gaan betalen voor een mislukte castratie oid.??

Maar ik snap nu wel dat mensen de rekening gewoon niet betalen, eigenlijk heb ik daar nooit aan gedacht, dat er zulke mensen rondlopen (beetje naïef)
Dat is uiteraard een schande en eventueel een grote strop voor de betrokkene dierenarts.
Maar wat doe je dan als je nu even geen geld hebt
en je moet eigenlijk met je hond naar de dierenarts?
(geen superspoed maar wel belangrijk)
Dat was eigenlijk mijn vraag aan mijn dierenarts.

Groet Ria
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156862
Marie Sofie schreef: Bij een DA gebeurd dat heel vaak en niet af en toe. En hoe lang iemand er loopt is garantie, mensen blijven om 10 euro weg. In een babbeltje met mijn vorige DA vertelde hij dat het wel eens voorgekomen was dat er een ton (in guldens toen nog) onder de mensen uitstond en zie het maar te vangen. Enige terughoudendheid is dan wel begrijpelijk. Wel heb ik ook van een DA gehoord die aan vaste klanten ineens een vooruitbetaling gingen vragen bij een castratie oid. want als er iets mis ging weigerden sommige mensen om te betalen en dat wilde hij hiermee voorkomen

Zou jij gaan betalen voor een mislukte castratie oid.??

Maar ik snap nu wel dat mensen de rekening gewoon niet betalen, eigenlijk heb ik daar nooit aan gedacht, dat er zulke mensen rondlopen (beetje naïef)
Dat is uiteraard een schande en eventueel een grote strop voor de betrokkene dierenarts.
Maar wat doe je dan als je nu even geen geld hebt
en je moet eigenlijk met je hond naar de dierenarts?
(geen superspoed maar wel belangrijk)
Dat was eigenlijk mijn vraag aan mijn dierenarts.

Groet Ria
Tja, als je daar al lang komt kan die je natuurlijk het voordeel van de twijfel geven. Bij de eerste keer dat je je afspraak niet nakomt is er meteen geen afspraak meer. Ik kan het begrijpen dat ze het niet doen, maar aan de andere kant mag je ook niet iedereen over 1 kam scheren.

Wat de mislukte castratie/operatie aangaat. Een wanprestatie betaal ik niet, maar veel da's hebben bij een foute afloop (wat niet meteen wil zeggen dat het zijn/haar fout is) al van zichzelf de neiging om maar geen rekening te sturen. Van mijn vorige DA begreep ik dat hun een (wat ze noemden) een "dommefouten verzekering" hadden die dus de ketsers in de breedste zin van het woord moet opvangen.
Als je als DA om die reden een vooruitbetaling op je operaties vraagt dan zegt dat denk ik vele over zijn operatiekunsten en lijkt me dat al reden genoeg om te gaan dashoppen :-\
Door Marie Sofie
#157921
[quote author=Angelique Als je als DA om die reden een vooruitbetaling op je operaties vraagt dan zegt dat denk ik vele over zijn operatiekunsten en lijkt me dat al reden genoeg om te gaan dashoppen :-\
[quote][/quote]

;D ;D ;D ;D
Door meesmerel1
#157975
Kick4Toi schreef: Aan alle mooi "aanbiedingen" zaten er steeds 'mitsen' en 'maren' aan. Hond is all-risk verzekerd tot het 7e jaar (behalve preventieve zaken, zoals inentingen en controles - die moet je zelf betalen), hoog eigen risico, eigen bijdragen in de kosten, etc. Alles bij elkaar geteld, ben je duurder uit met, dan zonder een verzekering, tenzij de hond een ongeval krijgt door toedoen van iets van buiten wat je niet had kunnen voorkomen. Krijgt de hond Parvo en je hebt 'm niet geënt, wordt niet uitgekeerd, je had het kunnen voorkomen. Wordt je hond stukgebeten door een andere hond, dan moet je het op de eigenaar van de andere hond verhalen. Krijgt de hond een sportblessure (bijv. hond knikkert van de schutting bij behendigheid), dan wordt de eigenaar onzorgvuldig gedrag verweten (geen uitkering). Erfelijke zaken worden uitgesloten. Blijf ik me afvragen, wat wordt er dan wel uitgekeerd? :-\
als je hond wordt gebeten door een andere hond, betalen ze WEL uit hoor...ik heb ervaring...

Mees is nogal een brokkenpiloot en ik ben altijd wel blij geweest met de verzekering. Wratje weghalen onder narcose kost al gauw 200,- euro...hotspot, hoppa, 50,-, etc. etc... Dier en Zorg heeft nog nooit moeilijk gedaan.
Door arnold
#158470
mijn honden zijn niet verzekerd, nooit gedaan ook.
Ik heb al 28 jaar honden, bijna altijd 2 en nooit voor grote rekeningen komen te staan.
Er zijn 3 operaties geweest totaal ongeveer een kleine 2000 gulden !
Als ik dat bekijk in 28 jaar dan valt het best wel mee.
Ik loop dan ook niet altijd meteen naar de da, wel een paar keer geweest voor ontstoken oren, maar na een overstap naar een andere d.a. was dat snel opgelost
Op 1 hond na zijn al mijn honden ook oud geworden zonder mankementen.
Ik vind 12 á 13 jaar voor een bouvier een respectabele leeftijd.
Dus voor mij geen verzekering.
Laatst gewijzigd door arnold op wo 01 sep 2004, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door