Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1358641
Oh, wat een naar verhaal!
Ik weet hoe akelig een pup die rust moet houden is, het breekt je hart en ongelofelijk zwaar het is.

Toch, kan ik ook zeggen dat een pup, deels door de pijn, deels doordat het niet anders is, zich vrij snel bij de situatie neerlegd. En ik had een setterpup van 6-9 maanden, heeft hij in de bench door moeten brengen. Dat zijn regelrechte stuiterballen.

Veel sterkte voor jullie allebei.
Door annouschka
#1360387
ik heb een pup in huis met een groeischijftrauma in haar rug (bij de overgang naar haar achterhand).  De fokker ging het beestje laten inslapen aangezien ze telkens omviel, ze kon totaal niet blijven rechtstaan.  Ik heb haar geadopteerd.  De fractuur is gebeurd (of opgemerkt) op haar 4 weken :(
Ze zijn er dan mee naar Dr Kappen geweest en zij heeft inspuitingen gekregen met anabole steroiden...  het ging wat beter maar ze liep met een serieuze dronkemansgang, vooral als ze traag ging en ze zat heel erg raar.

Toen ik ze ophaalde, zakte de moed in m'n schoenen, waar was ik aan begonnen dacht ik langs de ene kant, langs de andere kant wilde ik niks liever dan haar helpen...

Ze is bijna onmiddellijk gestart met hydrotherapie, dat volgt ze nu nog steeds, ze is ondertussen 6.5 maand, 1x per week gaat ze trainen bij haar fysiotherapeut.  Ook staat ze onder behandeling van een osteopaat (1x per 6 weken) en neemt homeopatische medicatie (ze heeft hier bij mij nog nooit iets anders gekregen dan homeopathie maar ik ben dan ook helemaal in to alternatieve geneeskunde ;))

Ze doet het heel erg goed, iemand die het niet weet, die ziet het niet ;)  ook heeft ze er nauwelijks pijn aan.  Ze heeft ondertussen heel gespierde billetjes gekregen maar als ze een groeischeut krijgt, gaat het weer iets slechter.
Bij ons is er nog steeds een risico dat haar ruggemerg en zenuwbanen volledig afgekneld geraken door het groeien.  De tijd zal bij haar moeten uitwijzen of ze ooit volwassen wordt :'(  maar als ik zie waar ze stond op haar 8 weken en als ik nu naar haar kijk... dan denk ik wel dat het goedkomt.

Bij haar is er ook  gesproken van een operatie, die laat ik niet doen, is veel te riskant maar het is natuurlijk iets anders dan een groeischijftrauma in de poot, niet ;)

Barfplaats wordt gesponsord door