Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#148267
een vriend van ons is pas met zijn kruising mechelse herder teef van 17 mnd (volle zus van Damien van een nest later) voor de jaarlijkse enting en een (standaard) algemeen onderzoekje naar een DA in zijn omgeving gegaan (dierenziekenhuis Rdam)

nu wilde de DA voor het luisteren naar hart en longen haar een roesje geven :o :o :o want jaja, het was een herder dus niet te vertrouwen................................. ::) ::)
Door Audrina
#148271
Lekkere DA dan. :o In de dierenkliniek waar wij altijd gaan, schijt 1 van de vrouwelijke DA's daar ook 7 kleuren voor m'n ouwe reu Donny van bijna 12. Maar we zijn daar afgelopen maandag geweest omdat ik Donny ff na wilde laten kijken (vooral hart en longen) en zij heeft ons geholpen. Niks geen roesje aan te pas gekomen, ondanks dat de DA het zowat in haar broek deed van angst. ;D
Door crutz
#148279
Truus schreef: Dit is belachelijk :o ik zou gelijk naar een andere gaan.
Die krijgt de gouden eikel ;)
hij komt daar ook niet meer,
is gelijk met mij naar mijn DA gegaan,
waar vorige week dus ZONDER ROESJE HD foto's gemaakt zijn ;D
Door Truus
#148281
crutz schreef:

hij komt daar ook niet meer,
is gelijk met mij naar mijn DA gegaan,
waar vorige week dus ZONDER ROESJE HD foto's gemaakt zijn ;D
Kijk,dat is mooi ;) :D. En zo kan het ook!
De vorige D.A. hier in het dorp was ook bang voor grote honden, hij durfde ze nog niet aan te raken.
Wij zijn altijd naar een andere gegaan.
Hij presteerde het zelfs om Timo zijn bek dicht te knijpen tijdens een prikje. en Timo is een keiharde voor zichzelf.
Zo zie je maar dat je voor je hond op moet komen als je het er niet mee eens bent ;)
Door yalla
#148353
crutz schreef: want jaja, het was een herder dus niet te vertrouwen................................. ::) ::)
Vooral die Mechelse herders niet :o
Door Eidos
#148355
Dat begrijp ik dus echt niet he!! Als je bang bent voor wat voor rassen/ dieren dan ook word je toch geen DA ??? Zou moeten gebeuren dat ze zo met eidos zouden omgaan >:( >:(... dan sta ik niet voor mezelf in...
Door tieneke
#148361
crutz schreef: een vriend van ons is pas met zijn kruising mechelse herder teef van 17 mnd (volle zus van Damien van een nest later) voor de jaarlijkse enting en een (standaard) algemeen onderzoekje naar een DA in zijn omgeving gegaan (dierenziekenhuis Rdam)

nu wilde de DA voor het luisteren naar hart en longen haar een roesje geven :o :o :o want jaja, het was een herder dus niet te vertrouwen................................. ::) ::)
Ha was dit niet de Da die ik voor de Gouden Eikel had genomineerd ???
Of anders een collega ???
Jaja kundig op medisch gebied :-X :-X
Door Jolly
#148707
hier in het dorp zit in de maatschap Da's ook een Da die het niet zo op grote honden heeft, hij is meer met de paarden.
Hij doet niet moeilijk ofzo, maar je merkt aan zijn handelingen dat hij het neit fijn vind te doen, ook vragt hij heel snel om hulp van de baas d.m.v bek vast houden, wil/kan de baas/begeleider dat niet, dan roept hij de hulp van zijn assistentes in.
Als ik weet dat hij er zit en ik zie een grote hond naar binnen gaan, moet ik altijd lachen. ;)
Door Lisa
#150493
Nou moe! Dat is ook lekker generaliserend zeg! En dan gelijk een roesje nog wel ::) Als je zo'n broekepoeperd bent, vraag het dan aan de eigenaar hoe de hond normaal gezien is bij de dierenarts pfft. Ze gaan niet meer naar die dierenarts neem ik aan?

Ik kwam een keer met Sas met Gentle Leader om de praktijk binnen en de dierenarts die hem moest nakijken deed ook beetje bangig. Zo van ik wil niet laten merken maar toch...Ik moest er wel om lachen en heb maar uitgelegd wat een GL is. Die da werkt er ook niet meer.
Mijn schoonmoeder heeft een kleine kruising. Nogal een grommerd en bijten als het op aanraken of onderzoeken aankomt van een vetbult of enting oid (en niet alleen bij de da). De praktijkeigenaar doet het gewoon en daardoor geen enkel probleem met hem, maar andere dierenartsen die niet doorpakken tja, dan krijgt ie dus een snuitje om.
Door Eidos
#150713
Ik heb gelukkig hele andere DA... Dos is met 9 maanden gerontgend zonder roesje of iets en alles gaat zonder moeilijkheden ... Toen eidos door die herder was gebeten in zijn hoofd gingen ze ook zonder gestressed gedoe kijken hoe diep de wond was ( met een soort haaknaald in de wond om te kijken hoe diep het was, welke richting de tand was gegaan, en of het door het ooglid heen was gegaan :-X :( ) Dit alles ook zonder verdoving ofzo.. gewoon rustig op de tafel en bemoedigend toespreken.. Naderhand kreeg hij een lekker groot koekje van de DA omdat hij zo braaf was geweest ;D.. Eidos vind het dan ook erg leuk om naar de DA te gaan en staat in de wachtkamer al te piepen en te trekken als er een deur opengaat naar 1 van de spreekkamers ;D ;D.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door