Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1332234
Laura2004 schreef: Ok, niet weken dus, ik maak de plekken wel iedere keer even schoon voor ik ze met groene leem insmeer met een jodiumoplossing, is dat wel ok?
volgens mij is dat geen probleem meis.

Wat een vervelende plek zeg, op haar neus.  :-X :-X :-\ :-\
Ik denk meteen aan Propolistinctuur. Dit bijt wel een beetje, omdat er veel alcohol inzit, maar het droogt mooi op tot een korstje.  Ik heb het in huis  :) Neem je Ziggy donderdag mee ??
Droge leempoeder lijkt me inderdaad ook een goeie. En verder afleiden zodra het op haar neus zit  ::) :-\
#1332248
Nynke F schreef: volgens mij is dat geen probleem meis.

Wat een vervelende plek zeg, op haar neus.  :-X :-X :-\ :-\
Ik denk meteen aan Propolistinctuur. Dit bijt wel een beetje, omdat er veel alcohol inzit, maar het droogt mooi op tot een korstje.  Ik heb het in huis  :) Neem je Ziggy donderdag mee ??
Droge leempoeder lijkt me inderdaad ook een goeie. En verder afleiden zodra het op haar neus zit  ::) :-\

Je hebt een mailtje (op je hotmail)  ;)
#1332251
Angelique schreef: Dat is prima. Je moet toch eerst die pustroep kwijt zijn wil je er wat nuttigs op kunnen smeren.
Ah ok, dan ben ik toch wel goed bezig.. Ik vond mezelf inmiddels al een ontaarde hondenmoeder omdat ik nog niet naar de dierenarts was gerend, maar het valt nog mee..  :-[
#1332275
Laura2004 schreef: Ah ok, dan ben ik toch wel goed bezig.. Ik vond mezelf inmiddels al een ontaarde hondenmoeder omdat ik nog niet naar de dierenarts was gerend, maar het valt nog mee..  :-[
De da zal er waarschijnlijk ook niet veel meer aan kunnen doen, dan nog meer chemicalien toe dienen  :-\
Ben je al eens naar een holistische da geweest of een homeopaath of bioresonantie. Ziggy klinkt eigenlijk 'gewoon' algeheel uit balans.... :-\
#1332287
yuki13 schreef: De da zal er waarschijnlijk ook niet veel meer aan kunnen doen, dan nog meer chemicalien toe dienen  :-\
Ben je al eens naar een holistische da geweest of een homeopaath of bioresonantie. Ziggy klinkt eigenlijk 'gewoon' algeheel uit balans.... :-\
Ja, daar ben ik geweest. Maar dat heeft niet geholpen, misschien moet ik toch nog eens gaan, maar dan moet ik even wachten tot september, want dan heb ik wat meer centjes  :)
#1332357
*Dorothea* schreef: Aangezien er pus bij zit, zijn er bacterien bij betrokken. Ik zou dan geen cortisonen smeren, maar cortico's met antibiotica zoals bv hydrocortiderm of dermalgin. Ik zou een kraag omdoen tegen het likken.
Ze heeft een lampekap om  ;) Bedankt voor de tip ivm de cortisonen, ik had nog niets gesmeerd, ik wil eerst even kijken hoe het gaat met de groene leem.
#1332359
Laura2004 schreef: Ze heeft een lampekap om  ;) Bedankt voor de tip ivm de cortisonen, ik had nog niets gesmeerd, ik wil eerst even kijken hoe het gaat met de groene leem.
Bedoel je enkel groene leem of heb je de groene leemwondpasta van de groene os?
Die van de groene os vind ik erg fijn, daar zit ook calendula en propolis in.
#1332361
He wat een nare plekken  :( Jammer dat het zo slecht gaat. Maar je moet het jezelf niet kwalijk nemen hoor!

Natural bandage en 3in1 wondzalf van espree bevatten beide bitrix wat een vieze smaak geeft. Maar of dat op de snuit helpt, daar heb ik geen ervaring mee. Waffie en Jiffie blijven van de zalf af, maar Stippie likt het op, je ziet dat ze het vies vindt, maar ze wil gewoon aan het wondje/de irritatie likken.

Verder vind ik groene leem wondzalf van de groene os heel goed werken, ook bij grote/vervelende wonden.

Misschien kan Puur jeuk ook helpen en/of inwendige reiniging.

Sterkte  :-*
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1332365
*Dorothea* schreef: Bedoel je enkel groene leem of heb je de groene leemwondpasta van de groene os?
Die van de groene os vind ik erg fijn, daar zit ook calendula en propolis in.
Ik heb gewoon groene leem, daar maak ik zelf pasta van (hij is van De Tuinen), ik maak de plekken eerst schoon met een jodiumoplossing en daarna doe ik op de snuit droge groene leem (wat ze er gelijk weer aflikt  :-\) en op de poot groeneleempasta.
#1332368
Is het hotspot of iets anders?
Als het hotspot is kun je het ook proberen 3x p/dag te wassen met betadineshampoo
met een nat watje en daarna goed droogdeppen want dat schijnt het wondje ook uit te drogen.

Ik smeerde er daarna hydrocortiderm op (ben helaas expert geworden met Jack die had 't toen hij
nog op de br*kjes zat wel heel extreem en hele grote plekken en meerdere malen per jaar  :( )
Oh ja en tussentijds ook goed droogdeppen gedurende de dag als dat lukt

Hoop dat je het met groene leem onder de duim krijgt!

Balen hoor! Ze kunnen er ook echt heel erg veel last van hebben en zich niet
lekker voelen  :( Sterkte !!!! Hoop dat ze snel opknapt
#1332374
*Dorothea* schreef: Bedoel je enkel groene leem of heb je de groene leemwondpasta van de groene os?
Die van de groene os vind ik erg fijn, daar zit ook calendula en propolis in.
Vind jij het raadzaam om toch langs de dierenarts te gaan? Ik wil niet onnodig lang wachten...
#1332375
De Geijsjes schreef: Is het hotspot of iets anders?
Als het hotspot is kun je het ook proberen 3x p/dag te wassen met betadineshampoo
met een nat watje en daarna goed droogdeppen want dat schijnt het wondje ook uit te drogen.

Ik smeerde er daarna hydrocortiderm op (ben helaas expert geworden met Jack die had 't toen hij
nog op de br*kjes zat wel heel extreem en hele grote plekken en meerdere malen per jaar  :( )
Oh ja en tussentijds ook goed droogdeppen gedurende de dag als dat lukt

Hoop dat je het met groene leem onder de duim krijgt!

Balen hoor! Ze kunnen er ook echt heel erg veel last van hebben en zich niet
lekker voelen  :( Sterkte !!!! Hoop dat ze snel opknapt
Ik heb foto's bekeken van hotspots en daar lijkt het wel heel veel op, dus ik denk dat het wel hotspots zijn, het zijn een soort vochtige smetplekken.

Waar kan ik die shampoo kopen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door