Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1326314
een hele tijd terug ben ik met kiek bij erwin geweest voor een osteopatie behandeling..
helemaal fantastisch.. was  leuk om mee te maken.. :)
een week of 3 daarna geloof ik.. kreeg ze ineens overal pukkels en begon ze vreselijk te stinken..
ze was er bijna letterlijk ziek van..
nadat ze had gezwommen voelde ze zich alweer een stuk beter..
en maar 1 pukkel werd zo groot dat er pus en bloed uitkwam..
die zit op haar kop.. en de rest van de pukkels trok weer weg zonder verdere problemen..
het zijn wel vlekjes gebleven met minder haar.. maar goed..dat trekt wel weer weg..

maar..
die ene pukkel op haar kop.. die zit er nu al een tijdje..
toch al snel een week of 5?
het leek alsof hij 2x tot uiting gekomen is.. met een dubbele korst erop..
die korst ging ook steeds stuk.. en de pukkel bleef erg dik..
nu is het korstje er af.. maar is er nog steeds een behoorlijke verdikking..
ik denk dat t een soort van tumortje geworden is..  :-X
het ziet een beetje eeltig.. met haar eromheen..
er komt ook alweer haar door heen.. maar of het weer helemaal behaart zal worden vraag ik me af..
ik vind het ook niet leuk dat er zon dik bultje op haar koppie zit.. en buiten dat.. ik vraag me af wat t is.. en of ik er iets mee moet..

met paap was ik altijd van: hatseflats.. weg die enge dingen..
maar die had vaak meerdere vetbultjes enzo.. dus sloeg ik bijv. 3 vliegen in 1 klap met 1 operatie..
om kiek nou voor 1 pukkel onder zeil te laten gaan vind ik ook weer zo wat..

ik weet dat er meer dalmaatjes zijn hier die zo nu en dan last van pukkels hebben (gehad)..
herkennen deze baasjes dit?
zal het ding nog wegtrekken?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1326342
ja.. ik vermoed ontgiftig..
yuki was gelijk met ons.. en had er ook last van.. tenminste.. wel van een vieze vacht en een nare geur vertelde karin op de bbq..

maar het is ook typisch een probleem van kiki.. zo eens in t jaar heeft ze dit.. alleen meestal eerder in het voorjaar..
maar dan gaan wel alle pukkels na verloop van tijd weer weg.. en nu dus niet..  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door