Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rosita
#184092
Bij Ammy is gisteren bloed afgenomen en hierin wordt nagekeken waar hij allergisch voor is (zowel voor dingen binnen als buiten). Ook heeft hij weer antibiotica :P. Als we weten waar hij allergisch voor is (ik hoop dus echt dat er iets uit de test komt, de uitslag horen we over een week) dan krijgt hij waarschijnlijk een allergeen specifieke therapie. Hij wordt dan herhaaldelijk ingespoten met de stof waar hij allergisch voor is (moet ik zelf gaan doen) in de hoop dat de allergie dan in de loop van de tijd afneemt. Prince wordt aankomende zaterdag geopereerd aan zijn vetbulten, maar waarschijnlijk kan één bult niet verwijderd worden want die zit precies bij zijn elleboog tussen zijn spieren en pezen (hij heeft hier wel last van, maar het risico is dus te groot dat hij daarna nog slechter gaat lopen). Dus hopelijk volgende week zaterdag weten we waar we aan toe zijn.

Groetjes Rosita
Door Rosita
#187612
Vandaag met Prince naar amsterdam geweest voor zijn vet bulten. We moesten hem om half 2 brengen en konden hem weer om 5 uur halen. Er zijn 4 bulten verwijdert, deze waren erg groot aan het worden en Prince had er last van. Nu heeft hij nog enige bulten over, maar die zijn veel kleiner en worden hopelijk ook niet snel groter (ze zitten er ook al erg lang en zijn nog niet veel groter geworden). Prince is nu lekker aan het bijkomen van de narcose :-*. Hij had daar al een injecties met metacam, morfine en antibiotica gekregen en we hebben antibiotica en metacam ook meegekregen. Voor de narcose is zijn bloed nog nagekeken en alles was prima (hij is overigens gisteren 11 jaar geworden). Over 10 dagen mogen de hechtingen eruit en tot die tijd moet meneer het maar even rustig aan doen :P. Toen we daar waren was heel toevallig de uitslag van Ammy's bloedtest net binnen. Linda zelf is op vakantie en komt dinsdag weer terug, maar wel heb ik de uitslag gezien. Het was een lijst met allerlei dingen waar ze zijn bloed op hebben nagekeken en bij 3 punten stond een uitroepteken. Dat was 'dust mites', storage mites' en ik geloof nog iets met mijten. Ik ben geen DA (de volledige uitslag bespreken we volgende week met Linda), maar waarschijnlijk heeft hij een allergie voor huisstofmijt. Ik weet niet hoe dit te behandelen is (en of), maar dat horen we volgende week wel. Ik ben in ieder geval heel blij dat we nu weten wat het is :D.
   
Groetjes Rosita
Door Peet
#187794
Huisstof mijten...tja, dat is best lastig. Sheila (met Zita) hier op het forum kampt met hetzelfde probleem. Haar hond kan niet tegen huisstofmijt en pollen. Zij gaat geloof ik binnenkort Pollen Extra Veterinair proberen (van puurnatuur.nl). Misschien is dat voor Ammy ook het proberen waard?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door