Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1322053
Hallo allemaal,

Onze Savannah heeft sinds gisteravond al heel vaak overgegeven. Ze begon zo rond een uurtje of 8 gisteravond. Ik heb haar vanmorgen Nux Vomica gegeven en Cina Baby elk uur, omdat ze vaak als ze een lege maag heeft ook darmkrampen heeft. Elke keer als ik denk dat ik het voor elkaar heb, begint ze weer met overgeven. De eerste maaltijd heb ik een klein beetje gegeven, dat is er ingebleven, maar omdat het een klein beetje was (De helft van een portie) was het zo verteerd en had ze een lege maag, dus overgeven. Elke keer als ik haar haar hartmedicatie geef, gooit ze het er weer uit. Ik heb inmiddels al 2x de harmtedicatie proberen te geven. De eerste keer lag alles er na 5 minuten al uit, de 2de keer na een half uurtje) Wat ik mij afvraag zou ze nu wel genoeg hartmedicatie binnen hebben gekregen?  Een hele poos later is het me gelukt haar 10 gram te laten eten en later nog eens 10 gram. Vanmiddag om een uurtje of half 3 heeft ze wat meer gegeten. Maar dat is er tegen 4 uur weer uitgekomen.

Savannah heeft Idiopatische Epilepsie, ze kan niet tegen gluten en granen, daar krijgt ze aanvallen van, ze had in het verleden ook vaak een laag bloedsuiker wat ook weer aanvallen triggerde. Ze is nu 23 maanden vrij van aanvallen. Als ik naar een dierenarts ga, dan krijgt ze vrijwel zeker primperid ingespoten, waar ze dus ook aanvallen van krijgt, (dat is 1 ding wat heel zeker is). Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen, zodat ze haar eten binnen houdt en medicatie.
Door pieterendiaan
#1322063
Bikkel had een paar weken terug ook heel erg veel last van braken (wel veroorzaakt door een beestje).. Hij kreeg van de homeopaat een korrel die ik moest oplossen in 50 ml gekookt water en elke dag 10 ml water geven. Een uur nadat ik het gegeven had begon meneer weer vrolijk te eten (ja zelfs ik was verbaast). Ik kon daarna elke dag nog 10 ml geven totdat het over was maar na de eerste 10 ml heeft hij helemaal  niet meer gebraakt.
Het korreltje heet nux c200 geen idee wat erin zit (weet wel dat je het korreltje niet met je blote handen mag aanraken). Misschien dat je hier iets mee kan?
Sterkte iig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door