Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margy
#147208
Sinds 2,5 maanden krijgt onze hond met zeer goed resultaat ook glucosamine, maar...............ik merk wel dat ze meer tandaanslag (beginnend tandsteen) aan haar hoektanden ontwikkelt. Met mijn nagel kan ik het nog wel wegkrijgen maar met kluiven gebruikt ze die hoektanden toch niet veel !
Ik geef het in poedervorm door haar eten heen. Misschien toch in capule vorm dan ?

Heeft iemands hond hier ook last van ?

groetjes Margy
Door jeanne
#162861
Karin & Pyrs schreef: Ik geef het mijn puppen in ieder geval tot ca. 18 maanden.
Nadat ze HD-geröntgend zijn, met een goed resultaat, stop ik een poos ..........
Noël werd HD-A, botafwijking 0

Shanay en Dewi krijgen nu dagelijks één tablet Glucosamine/Chondroitine (van de Ethos) in de hoop, dat het ook meewerkt aan de opbouw van goede heupen .....

Wanneer de Pyrs weer wat ouder worden, vanaf een jaar of 6-7 krijgen ze het ook weer ...........
je bedoelt van de Etos???
Door K@rin
#163314
jeanne schreef: je bedoelt van de Etos???
Ja, ik had ze eerst van de Ethos, maar nu haal ik ze bij het Kruidvat, want daar hebben ze ze ook gecombineerd met Chondroitine (op het flesje staat alleen Glucosamine, maar bij de inhoud staat ook Chondr. vermeld). Deze zijn weer een stuk goedkoper dan die van de Ethos.
60 tabletten (750 mg glucosamine/250 mg chondroitine) kosten bij het Kruidvat € 7,95.
Op dit moment krijgen Romy, Shanay en Bjuly 1 tablet per dag.
Door jeanne
#163406
Ivonne schreef: Bas krijgt er zelfs twee per dag. Misschien dat ik dit nog ga verhogen naar drie.
moet je dit geven per gewicht?
ik bedoel dus, kun je overdoseren als je teveel geeft?
of word het overschot uitgeplast net als bij vit.c?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#163411
oei, dat weet ik eigenlijk niet.... bij Bas kan ik gewoon de dosering voor volwassenen aanhouden omdat hij 65 kg weegt. Ik zou het voor die van jou zeker aanpassen aan een dosering wat je aan een kind zou geven.
Door K@rin
#163585
jeanne schreef: dus dan zouden die van mij aan een half genoeg hebben? Kun je overdoseren?
Tja, dat weet ik dus niet ...................
Ik geef het preventief aan Dewi en Shanay tijdens het opgroeien ......
Bjuly is HD-C en nu ruim 6 jaar en die geef ik het ook voor het geval dat .....
Ze vertoont geen klachten, als dat zo zou zijn, dan zou ik haar ook meer geven ...............

Misschien dat Linda (Timmy) het weet .....
Door Lizzy
#163613
Over de dosering kreeg ik dit gestuurd, via whole dog journal:

Daily dosages glucosamine:

• Dogs 5-20 pounds: 250-500 mg
• Dogs 20-45 pounds: 500 mg
• Dogs 45-90 pounds: 1,000 mg
• Dogs more than 90 pounds: 1,500 mg

Use chondroitin supplements in the following daily dosages:

• Dogs less than 80 pounds: 900 mg
• Dogs more than 80 pounds: 1,800 mg
Gebruikersavatar
Door Hitam
#163946
hoi Lizzy, die Glucosamine Gewrichten complex van Animal Best bevat salix alba (wilgebast) en Boswelia als pijnstillers. Die hebben ze preventief niet nodig, maar ze kunnen ook geen kwaad.
Je kunt het heel goed preventief geven, maar ik zou het dan niet de hele tijd geven. Bijvoorbeeld vier keer per jaar drie weken ofzo.

Dat verhaal van die suikerziekte was omdat glucosamine de werking van insuline zou remmen ofzo. Ik heb het verhaal vaker gehoord maar er nog nooit een onderzoek naar gezien en weet dus niet hoe het daarmee precies zit. Als iemand dat weet, graag!
Door Lizzy
#163949
Hitam schreef: hoi Lizzy, die Glucosamine Gewrichten complex van Animal Best bevat salix alba (wilgebast) en Boswelia als pijnstillers. Die hebben ze preventief niet nodig, maar ze kunnen ook geen kwaad.
Je kunt het heel goed preventief geven, maar ik zou het dan niet de hele tijd geven. Bijvoorbeeld vier keer per jaar drie weken ofzo.

Dat verhaal van die suikerziekte was omdat glucosamine de werking van insuline zou remmen ofzo. Ik heb het verhaal vaker gehoord maar er nog nooit een onderzoek naar gezien en weet dus niet hoe het daarmee precies zit. Als iemand dat weet, graag!
Hoi Tannetje, dit spul geef ik alleen wanneer we op het strand zijn geweest. Verder niet. Is dat ook goed? Het strand werkt blijkbaar heel belastend bij Brutus en als ik hem 1 dosis van dit spul geef, dan heeft hij nergens last van terwijl hij normaal 2 a 3 dagen last heeft.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#163956
Als je het zo kort geeft dan werken voornamelijk de pijnstillers. Voor het inbouwen van de glucosamine is het beter om het een langere periode te geven. Een paar weken.
Ik weet niet of je het in het begin wel langer hebt gegeven. Wat je kunt doen is het eerst een paar weken achter elkaar geven en daarna alleen als het nodig is een paar dagen.
Door Lizzy
#163981
Hitam schreef: Als je het zo kort geeft dan werken voornamelijk de pijnstillers. Voor het inbouwen van de glucosamine is het beter om het een langere periode te geven. Een paar weken.
Ik weet niet of je het in het begin wel langer hebt gegeven. Wat je kunt doen is het eerst een paar weken achter elkaar geven en daarna alleen als het nodig is een paar dagen.
Ik geef normaliter een ander Glucosamine preparaat. Dus dat krijgt hij standaard en dan die met pijnstillers na echt hoge belasting.

Maar goed, vind jij het een goed idee om Glucosamine standaard/pro-actief te geven of niet?
Door Bounty
#164047
Hoi Lizzy,

Als je meer wil weten over glucosamine kan je Kris van www.glucosamine.com een mailtje sturen.

Hij heeft een universitaire opleiding afgerond en doet veel research over glucosamine en chrond.

Ik weet dat hij het ook aanraad voor honden.

Groetjes Bounty
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door