Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1319725
Je hoeft je niet te schamen hoor want je wil het beste voor je hond en anders zette je de foto's hier niet neer ;)
Het is goed om eens te overleggen met je Da. Het zou een hormonale oorzaak kunnen hebben..een te traag werkende schildklierb.v. Dit kan door een bloedonderzoek onderzocht worden.
Hoe gedraagt Kyra zich verder?  Zie je gedragsverandering b.v. sloom, meer drinken, meer eetlust?
Krijgt Kyra nog prednison?
Door lightning
#1319742
Truus schreef: Je hoeft je niet te schamen hoor want je wil het beste voor je hond en anders zette je de foto's hier niet neer ;)
Het is goed om eens te overleggen met je Da. Het zou een hormonale oorzaak kunnen hebben..een te traag werkende schildklierb.v. Dit kan door een bloedonderzoek onderzocht worden.
Hoe gedraagt Kyra zich verder?  Zie je gedragsverandering b.v. sloom, meer drinken, meer eetlust?
Krijgt Kyra nog prednison?
nee prednison krijgt ze ik denk al 2 jaar niet meer. om over te gaan op barf en vers vlees heeft haar leven gered eigenlijk. dus voor mij geen vieze brokjes meer. ik weet alleen dat de samenstelling van de kivo iets veranderd is. hoop niet dat het daardoor komt. meer drinken? nee dat zie ik niet, meer eetlust dat weet ik niet ze zeuren nooit om eten bij mij tenzij ik bezig ben met hun eten. sloom? ze loopt al jaren achter ons als we weer naar huis gaan van een wandeling maar dan wilt ze gewoon niet naar huis ;). kan je kaal worden door een te traag werkende schildklier? dat wist ik niet.

voor de buiten wereld schaam ik me wel mede omdat hun anders denken hoe ik mijn hondje verzorg. ik wilde jullie laten zien hoe ze eraan toe is qua vacht misschien dat jullie tips hadden. bedankt allemaal voor mee denken
Door lightning
#1319759
ik weet niet wat in te vullen als zoekfunctie. kan niks vinden (qua tekst dan) over dat je kaal word van langzaam werkende schildklier :-[
Door Truus
#1319763
lightning schreef: ik weet niet wat in te vullen als zoekfunctie. kan niks vinden (qua tekst dan) over dat je kaal word van langzaam werkende schildklier :-[
Links staat Bibliotheek..aanklikken en dan zoeken op de K  ;)
Door lightning
#1319819
Truus schreef: ;D Graag gedaan :-*. Zou wél even er naar laten kijken hoor.
dat gaat ik ook doen. ik bel morgen en zeg dat ik wil testen op de schildklier en een afkrabseltje wil
Door 202Spots
#1319820
lightning schreef: ik weet niet wat in te vullen als zoekfunctie. kan niks vinden (qua tekst dan) over dat je kaal word van langzaam werkende schildklier :-[
"schildklier functie bij honden" bij google intikken en dan krijg je 'n heleboel sites ;)
o.a:
De symptomen bij deze aandoening kunnen zeer uiteenlopend zijn. Meestal worden vachtaandoeningen waargenomen. Haarverlies op de staart, flanken of achter de oren.
http://www.huisdierendokter.nl/inschildklier-hond.html
~~~~~~~~~~~~
Een belangrijke aanwijzing voor deze aandoening zijn huidafwijkingen. De flanken kunnen kaal worden (symmetrische kaalheid) waarbij de huid soms een zwarte kleur krijgt. Door verlies van de ondervacht ziet de vacht er dun uit en kunnen er zelfs huidontstekingen ontstaan.
http://users.telenet.be/schnauzercaress ... de_hon.htm


En ja, ik zou ook even 'n bloedonderzoek doen om te kijken of de schildklier waardes allemaal normaal zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1319893
202Spots schreef: "schildklier functie bij honden" bij google intikken en dan krijg je 'n heleboel sites ;)
o.a:
De symptomen bij deze aandoening kunnen zeer uiteenlopend zijn. Meestal worden vachtaandoeningen waargenomen. Haarverlies op de staart, flanken of achter de oren.
http://www.huisdierendokter.nl/inschildklier-hond.html
~~~~~~~~~~~~
Een belangrijke aanwijzing voor deze aandoening zijn huidafwijkingen. De flanken kunnen kaal worden (symmetrische kaalheid) waarbij de huid soms een zwarte kleur krijgt. Door verlies van de ondervacht ziet de vacht er dun uit en kunnen er zelfs huidontstekingen ontstaan.
http://users.telenet.be/schnauzercaress ... de_hon.htm


En ja, ik zou ook even 'n bloedonderzoek doen om te kijken of de schildklier waardes allemaal normaal zijn.
O jee, dat heeft vince ook :-\
Door claudiaB
#1319936
Als je toch naar de DA gaat zou ik ook vragen of ze op Cushing willen testen. daarvan kunnen ze ook vachtproblemen krijgen.
soms onstaat Cushing door prednison gebruik.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1319978
mmmm, niet te ver gaan denken, begin met die test voor de schildklier..
vince heeft kale plekken onder zijn staart, voor zijn oren maar die kale plek op zijn rug is al aan het begroeien....
die plukken die je in je hand had, had ik ook, maar dat wordt nu ook minder, ik kijk het nog eventjes aan..
Door lightning
#1319983
pfff ik kan geen afspraak maken voor savonds dan doen ze geen bloedtesten >:( overdag kan ik dus geheel niet. is vakantie tijd op mijn werk dus kan dus echt geen vrij krijgen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door