Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1316009
Ehm....Suzanne, je bent gewend aan 'mannen'.....neem van mij aan dat de dames wat anders met de pruik omgaan dan de kerels. Het verharen van Guinnie verbaast me niet omdat ze onlangs is gesteriliseerd, het nu erg warm is en ze goed eten krijgt sinds ze bij jou is.
Ze zal de hele jas wel uitgooien en er tijdelijk als een geplukte kip uitzien.....niet schrikken. Is heel normaal. Zo lopen wij ook zo af en toe met schaamrood op de kaken over straat met een kale neet.
Wat die plekjes betreft....geen idee, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze gevoelig is voor iets. Dat zal je DA wel beoordelen.
De "vuiligheid" is van Tristan af te vegen met een washandje met warm water, dat is idd waar
.En Tristan zou ik dan gewoon even badderen of laten zwemmen......Hier hebben ze op de buik ook wel eens zwarte puntjes en plekjes. Dat is gewoon zand/straatvuil wat ze oplopen en in de haren blijft hangen.
#1316029
K&D schreef: Ehm....Suzanne, je bent gewend aan 'mannen'.....neem van mij aan dat de dames wat anders met de pruik omgaan dan de kerels. Het verharen van Guinnie verbaast me niet omdat ze onlangs is gesteriliseerd, het nu erg warm is en ze goed eten krijgt sinds ze bij jou is.
Sofi had dat ook zo.
Gecastreerd nadat ze een week bij ons was en vanaf de eerste dag hier direct cold turkey overgezet op Barf, die bleef verharen in het begin, er leek geen einde aan te komen!
#1316264
Eh... ja, dat klopt wel, dat ik jochies gewend ben... :P

En alles bij elkaar nemende KLINKT het logisch dat Mevrouw Guinnie nog even doorgaat met alle haren eruit mikken. Vandaag even een zeer grondige knuffelbeurt gegeven en meteen 's heeeeeeel goed op die huid gekeken ;-)
De buik is idd eh... wat is het goede woord "raar" voor wat betreft huid, met plekjes en "dingetjes"... maar de rest niet.

Een goede controle liet zien dat op alle plaatsen waar ze geschoren was, het haar aan het teruggroeien is...

Grote kans dat ik "er weer ben ingetrapt"  ;-) en van muggen olifanten aan het maken ben en erger schrik dan nodig ;-)  Sta ik om bekend ;-)

Ach, hoe dan ook... een extra controle bij de DA kan geen kwaad en echt helemaal vertrouwen doe ik dus niet en ach, zlefs als Amanda dan komt met "kijk, was ik er zo af, is dus niets" ;-)  .. ben ik weer gerustgesteld, toch?

Ik meld de uitslag hier wel ;-) mogen jullie ook lachen (want ik DENK dat het daarop gaat uitdraaien)...

Soms... ben ik dus iets te bezorgd... ;-(

Suzanne
#1318298
Helaas....

Deze keer was er wel degelijk wat aan de hand en ik wordt dus NIET blij ;-((

Het goede nieuws is, dat Tristan en Merlijn niets hebben (voor zover zoiets ooit 100% zeker is... maar vooralsnog ga ik hier wel van uit).

Maar, Guinnie heeft dus schurft. Ouderwetsche schurft (sarcoptesschurft). Dat is goed behandelbaar, maar goed, je snapt dat ik niet zo blij ben? Tristan en Merlijn krijgen als voorzorg Strongholt, wat deze mijt doodt en ze krijgen aanvullend een weerstandverhoger, puur om te voorkomen da ze het wel gaan krijgen.
Guinnie krijgt als behandeling ook Strongholt en ook zij krijgt een weerstandverhoger, om haar er zo snel mogelijk vanaf te helpen.

Ondertussen kan ik dus (voor alle zekerheid) alle mensen gaan benaderen met wie mijn honden in contact zijn geweest (ik was ook bij puppies  :'(  ) zodat die op de hoogte zijn en hun honden in de gaten houden en evt als voorzorg Stronghold ook geven of enig ander middel wat deze mijt om zeep helpt.

Vooralsong schort ik alle contacten (directe contacten, dus spel) op met alle honden. Cursus mag ik met Merlijn blijven volgen, zolang hij niet ziek is.
De DA acht de kans van via Merlijn of Tristan een andere hond wordt besmet uiterst klein. Besmetting zou er alleen zijn tussen honden die in hetzelfde huis wonen. En dan moet ook nog de weestand bij die honden zo laag zijn. Tsja.. bij Guinnie is dat dus zo ;-(

Wat kan ik verder nog doen, iemand tips?
Alle vloeren zijn al gewassen afgelopen week. De kleden ook maar? Kan ik de jeukende plekken bij Guinnie insmeren met honingcreme?

Groetjes
  Suzanne
Door *loes*
#1318358
Getver Suzanne, dat is niet wat je had gehoopt te horen >:(
Ik zal zelf alles wassen wat gewassen kan worden, denk dat manden en kleedjes etc ook voor verdere verspreiding kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1318379
Oei, dat is niet leuk. Maar dan moet ze ook ongelovelijke jeuk hebben. Ik heb een keer zo´n hond gehad en die verging werkelijk van de jeuk.
Niet om je bang te maken maar het is wel besmettelijk voor mensen en andere dieren. Volgens mij kunnen alle zoogdieren het krijgen. Dus houd ook jezelf in de gaten. Als je rode plekken krijgt en hele erge jeuk, dan moet er wel iets gebeuren.
Door Eef+Stippels
#1318429
Wat balen zeg  :-X

Ik zou inderdaad alles wassen en veel stofzuigen en dweilen.

Guinnie zou ik cats claw geven en denk ik iets tegen de jeuk, prodier huidjeuk of puur jeuk.

Beterschap  :-*
Door Hanny
#1319064
Ah.bah, wat vervelend. En dan, al dat lange dichte haar.
Als ik het goed begrijp,  wordt het van hond op hond doorgegeven. Dan moet er dus ergens bij de honden, die je ontmoet eentje zijn, die schurft heeft. Of denk ik te simpel?
Op zich maakt het niet uit, waar het vandaan komt, ze heeft het.
Ik hoop, dat dit ongemak zich goed laat bestrijden,

Hanny
Door Suzanne
#1319486
Hoi,
Ik was het weekend weg, vandaar dat ik niet eerder reageerde.

Ja, het is besmettelijk tussen honden onderling en naar mensen. Tussen honden onderling alleen als ze samenwonen gedurende langere tijd.
Guinnie heeft het waarschijnlijk al die tijd al gehad en is er dus uit het asiel (!!) mee hiergekomen. Duidelijk "minpuntje" van het asiel wederom. Ik ga onderzoeken of ik daar (in ieder geval voor wat betreft de kosten) nog wat mee kan.

Jeuk: Guinnie heeft wel veel jeuk, Tristan ook iets meer dan "vroeger" lijkt het, maar we kunnen geen plekjes op zijn huid vinden. Merlijn kriebelt wel af en toe, maar dat deed hij voorheen ook. We kunnen ook bij hem niets vinden aan plekjes.
De plekjes die Tristan heeft, wat ik "dacht te zien" is er wel ;-) maar DAT is geen schurft maar "gewoon viezigheid" waar de ene hond sneller last van heeft dan de andere.

Ik heb alle honden behandeld met Strongold, zoals voorgeschreven en alles krijgt weerstandverhogende pilletjes. Omdat ik van zaterdagochtend tot nu ben weggeweest kan ik zeggen dat me opvalt dat alle honden nu "stinken". Komt dat van de stronghold??

Dat "iets tegen de jeuk" ... geeft dat geen bijwerkingen met Stronghold? De enige waarvan ik vind dat ze zich heel vaak krabt is Guinnie overigens.... maar ja... op zich mogen ze ook dat wel allemaal, maar aan de andere kant zou een minder wordende jeuk ook een aanwijziging zijn dat het ziektebeeld afneemt.

Suzanne
Door Suzanne
#1319508
Hitam schreef: Oei, dat is niet leuk. Maar dan moet ze ook ongelovelijke jeuk hebben. Ik heb een keer zo´n hond gehad en die verging werkelijk van de jeuk.
Niet om je bang te maken maar het is wel besmettelijk voor mensen en andere dieren. Volgens mij kunnen alle zoogdieren het krijgen. Dus houd ook jezelf in de gaten. Als je rode plekken krijgt en hele erge jeuk, dan moet er wel iets gebeuren.
Hm.. ze heeft wel jeuk, maar geen "ongelooflijke"....  Ik zou haar wel wat willen geven tegen de jeuk, maar wat? Het mag natuurlijk de Stronghold niet beinvloeden? Kan honingzalf nog wat bijdragen om het genezingsproces te versnellen?

Suzanne

ps.. we houden onzelf in de gaten en wassen onze handen met dettol nadat we een van de honden hebben geaaid.
Door Suzanne
#1320516
Reaktie op mezelf ;-)
Het valt zowel Edgar als mij op dat haar buik al stukken minder rood lijkt. Kan het ZO snel al werken?
Iets tegen de jeuk lijkt ons op zich wel een goed idee. Ik zal morgen even met de DA overleggen of het geen wisselwerking op elkaar gaat krijgen. Ik neig naar "Puur Jeuk" en later evt een "vachtlotion"... waar ik iets over las, maar nog niet genoeg om er wat over te kunnen zeggen.

Is er hier iemand die weet of Puur Jeuk veilig in combi met Stronghold kan?

Kan ik de heel erge plekken insmeren met honingcreme/zalf?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1320948
Puur jeuk kan wel met Stronghold. Ik betwijfel of de Stronghold sterk genoeg is voor echte schruft.
En ik zou haar uitwendig behandelen met iets met tea tree er in. Dat helpt tegen mijten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door