Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#1313552
Zoals in de bar staat beschreven ben ik afgelopen vrijdag met Boris in een asiel wezen kijken naar een teefje en heeft hij dit (net niet meer loopse) teefje gedekt.
Nu heeft hij dus vanaf zaterdag een lichte puspiemel en ik voel er weinig voor om bij de dierenarts van die prepusol te halen.
Wat kunnen jullie aanbevelen om het te spoelen?
of kan ik het beter zo laten?

p.s. Boris is dus gecastreerd, dus ik sta te kijken van de puspiemel. Waarschijnlijk is hij dus vies geworden en daarom geïrriteerd/ontstoken.
Door Lil
#1313606
Lizzy schreef: Gekookt, afgekoeld water met echinacea extra forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw!
Lizzy dank je wel, ga zo even naar de reformwinkel.
Echinacea extra forte heb ik tabletjes van, die ook voeren?
Ik neem aan dat je druppels gebruikt voor te spoelen, zal die gaan halen.
Door deja
#1313748
Misschien ben ik blond maar hoe kan een hond nou dekken als hij gecastreerd is, ik lees deze topic omdat ik met hetzelfde probleem zit heb met kamille thee gespoeld ben terecht gekomen bij vit.c hij krijgt nu silicea d 12 van vogel al een paar maanden 3 x daags 1 tabl. en spoel wel eens met echinacea druppels van kruidvat.
De troep die eruit komt is als ik silicea blijf gebruiken wel dunner maar gaat niet weg.
Wat voor verhouding moet je geven van dat plantago en cat's claw.
Laatst gewijzigd door deja op ma 20 jul 2009, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#1313781
deja schreef: Misschien ben ik blond maar hoe kan een hond nou dekken als hij gecastreerd is, ik lees deze topic omdat ik met hetzelfde probleem zit heb met kamille thee gespoeld ben terecht gekomen bij vit.c hij krijgt nu silicea d 12 van vogel al een paar maanden 3 x daags 1 tabl. en spoel wel eens met echinacea druppels van kruidvat.
De troep die eruit komt is als ik silicea blijf gebruiken wel dunner maar gaat niet weg.
Wat voor verhouding moet je geven van dat plantago en cat's claw.
Nou gecastreerde mannen, mensen dus, zijn ook nog in staat om geslachtsgemeenschap te hebben. Gecastreerde honden even goed, komen alleen geen pups meer van  ;) Hij is niet blijven hangen, omdat ik het zag en hem meteen tot de orde geroepen heb (hij zat er wel degelijk in, maar slechts heel even).
Een gecastreerde reu kan zelfs blijven hangen, gelukkig is dat niet gebeurd, had ik daar kunnen blijven wachten....  :-\
Door deja
#1313784
Heb ik nooit geweten ik dacht dat een gecastreede hond zijn ballen eraf gingen en hij het helemaal niet meer kon bij mannen gaat dat toch heel anders die worden gestereliseerd die hun ballen gaan er niet af want dan kunnen ze helemaal niets meer, er word toch alleen een zaadleiding doorgehaald bij honden word alles verwijderd.
Heb jij dat al gehaald dat montago en cat's claw en weet je de hoeveelheid.
Ik sta eigenlijk een beetje op punt om naar een goede homeophaat te gaan maar wil dit eerst nog wel een keer proberen.
Groetjes Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op ma 20 jul 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#1313808
nee, heb net de echinacea gehaald en moet de cats claw en plantago nog halen, de reformwinkel is helaas op maandag niet geopend...

hoeveelheid heeft Lizzy niet vermeld, ik leid dat af van de verpakking, maar goed die heb ik nog niet.
Door Mevroi Kruim
#1313835
Ook bij mensenmannen bij wie op volwassen leeftijd de ballen eraf gaan kan er nog wel eea (afhankelijk van de man in kwestie). Als het op pre-puberale leeftijd gebeurt dan niet en dan is de ontwikkeling ook anders (castraten-stemmen bv).
Door deja
#1313845
Lil schreef: nee, heb net de echinacea gehaald en moet de cats claw en plantago nog halen, de reformwinkel is helaas op maandag niet geopend...

hoeveelheid heeft Lizzy niet vermeld, ik leid dat af van de verpakking, maar goed die heb ik nog niet.

Ik heb net de tuinen gebeld die heeft het en het plantago en cats claw zit er dan in verwerkt ga het een dezer dagen halen bij ons in de mare winkelcentrum alkmaar opent vrijdag een nieuwe de tuinen misschien in de aanbieding je weet maar nooit.
Door deja
#1314044
Wat is hibicrub, ik heb net echinacea extra forte gehaald met plangago en cat's claw moet dat 3 x daags of 1x
En als je dat hibicrub gebruikt gaat het dan tijdelijk over of moet je dat iedere dag doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1314048
deja schreef: Wat is hibicrub, ik heb net echinacea extra forte gehaald met plangago en cat's claw moet dat 3 x daags of 1x
En als je dat hibicrub gebruikt gaat het dan tijdelijk over of moet je dat iedere dag doen.
Hibiscrub is chloorhexidine shampoo waar dierenartsen mee wassen voor operaties.
Ik deed het eens in de paar weken een keer en dan was het weer weken weg.
Door deja
#1314060
Waar moet ik dat kopen kan dat bij de drogist of bij de dierenarts, en dan dat ding gewoon met een washandje met zeep erop wassen en weer naspoelen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1314077
Ik weet niet of ze het bij de drogist verkopen  :-\ , ik maak een oplossing en spuit dat met een spuitje onder de voorhuid, masseer wat en laat het er weer uit lopen.
Door deja
#1314082
Oke dus hetzelfde als ik nu doe met echinacea moet er een bepaalde verhouding zijn b.v 1:6 wil alles in het werk stellen om hier zo snel mogelijk af te zijn  hij heeft het misschien al een jaar en al van alles geprobeerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door