Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#145795
he getver Erna.......ik hoop dat het meevalt.. :-\
misschien een rare vraag maar hoe ontstaat zo'n bloedoor eigenlijk? :-[
Door Lupa
#145804
pam schreef: he getver Erna.......ik hoop dat het meevalt.. :-\
misschien een rare vraag maar hoe ontstaat zo'n bloedoor eigenlijk? :-[
volgens mij door het te hard schudden, of tegen iets aan schudden
Door Erna
#145805
pam schreef: he getver Erna.......ik hoop dat het meevalt.. :-\
misschien een rare vraag maar hoe ontstaat zo'n bloedoor eigenlijk? :-[
Het kan verschillende oorzaken hebben. Het kan door een fikse oorontsteking komen, dan gaan ze klapperen met die oren en dan knappen de haarvaatjes in het oor waardoor het bloed die bobbel veroorzaakt. Het kan ook door een trauma komen, ergens tegenaan lopen of iets dergelijks. Of er meer oorzaken zijn weet ik eigenlijk niet.

Ik heb Mara haar oren nagekeken en ze zijn allebei hartstikke schoon. Ik vermoed dan ook dat ze tijdens het spelen tegen een andere hond of een boom is aangeknald. Ze racen hier altijd in de tuin en er staan zat bomen.

Het gaat vandaag al iets beter, het doet minder pijn zo te zien. Ze houdt wel haar koppie nog wat scheef maar niet meer zoals gisteren. De bobbel voelt ook minder vurig aan en is niet groter geworden. Ik koel nog steeds haar oor met ijsblokjes en geef haar nu Arnica D6 en Traumeel erbij.

We willen even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen en dan pas beslissen of we het leeg laten zuigen of opereren. Ik kreeg nog een tip om het oor te masseren om het soepel te houden dus ik begin over een paar dagen maar met wrijven. Het zit hoog op haar oor bij de ooraanzet en dat lijkt mij eigenlijk redelijk gunstig om het goed te krijgen.
Door Truus
#145810
Achossie, sterkte met Mara. Het is te hopen dat het zonder operatie over gaat. :-\
Door freddy
#148387
Hoi Erna,

:(Ik lees dit bericht nu pas, hoe gaat het nu met Mara?

Wij hebben dat ook gehad... Onze DA adviseerde ons toen wel een operatie. Er moest een aantal dagen zitten tussen het ontstaan van het bloedoor en de operatie maar ook weer niet te lang (weet niet meer precies hoeveel) omdat het anders of nog zou doorzetten - te vroeg - of niet meer goed zou helen - te laat.

Het oor is destijds gehecht... het zag er eerlijk gezegd verschrikkelijk uit een soort dubbel doorgestikte quiltwerk/rollade achtig. Vervolgens moest er 10 dagen met verband worden rondgehobbeld maar na verloop van tijd was er echt niets meer van te zien. Een leek ziet het er dus ook niets van. ;D

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes. :)

Groeten,
Freddy
Door Erna
#149483
Hoi allemaal

Ik ben vanavond even met het arme schaap naar de DA gegaan en die heeft de bobbel leeggezogen. Eerst dit proberen, opereren kan altijd nog.

Mevrouw kreeg natuurlijk praatjes bij de DA zodat ze de naald uit haar oor trok en het vocht de spreekkamer inspuitte...hihih..wat een bende. Uiteindelijk haar tegen de muur aangedrukt en opnieuw de naald erin en toen kwam er nog eens een spuit vol vocht uit. Daarna iets er weer in gespoten om de bloedvaten dicht te krijgen (de naam ben ik ff vergeten, het was iets van Dormi nog wat geloof ik).

Haar oren waren van binnen helemaal schoon en omdat de bobbel zo hoog zit is het vrijwel zeker dat ze ergens tegenaan geraced is. Vannacht plakken we het oor weer vast aan haar hoofd en dan is het afwachten wat er gaat gebeuren. Misschien dat we nog een keer terug moeten maar we hopen natuurlijk van niet.

We waren een beetje vroeg voor leegzuigen van de bobbel maar omdat we eind volgende week op vakantie gaan wilde ik niet langer wachten en de oppas met het probleem opzadelen.

Ze draagt het oor nu alweer goed en de pijn is weg.
Door Lizzy
#149575
Hee Erna, fijn dat de pijn weg is zeg!! Helpt die traumeel voor je gevoel nou een beetje?
Door Erna
#149599
Lizzy schreef: Hee Erna, fijn dat de pijn weg is zeg!! Helpt die traumeel voor je gevoel nou een beetje?
Eerlijk antwoord????

Nee voor mijn gevoel helpt het helemaal niets. Maar het kan natuurlijk zijn dat het nog tekort is om daarover iets te zeggen. De bobbel was niet toegenomen dus het kan best zijn dat die traumeel daaraan meegeholpen heeft. De druk van de bobbel wisselde per dag, vandaag had ik echt het idee dat de druk weer toegenomen was, gisteren leek het wel zachter te zijn.

Misschien dat de traumeel ook meehelpt met de vaatjes weer te sluiten en dat zullen we dan in de loop van de week merken. Als het oor niet meer volloopt dan is alles dicht en kan het genezen.
Door Lizzy
#149699
Mmm, da's wel jammer.... Ik had een beetje de hoop dat haar oor beter en sneller zou genezen enzo. Ga je nog wel even door met geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door