Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1312185
Mooi dat het beter gaat.
Als ik met mijn boerenverstand redeneer, verwacht ik niet dat er iets in de vorm van tumorcellen uit het biopt komt.
Als de zwellingen slinken door de antibiotica, gok ik het meer op een ontsteking of iets waardoor het lymfesysteem reageert.
Het lijkt mij in ieder geval een goed teken!
En over de prednison......ja het is grote troep.
Hopenlijk kun je daar snel weer mee afbouwen!
Dan zal de schade volgens mij nog niet zo groot zijn.
#1319279
Inmiddels een week verder en we zijn voorzichtig optimistisch over onze Pukkie. Afgelopen donderdag op controle geweest bij DA. Uit de biopsie kon niets met zekerheid worden gezegd, dus om zeker te zijn zou er operatief een stukje weefsel moeten worden verwijderd, maar dat willen we haar op deze leeftijd niet meer aandoen. De zwellingen aan de lymfenklieren bij haar pootjes zijn helemaal verdwenen, evenals die aan een kant van haar keeltje. Aan de andere kant ook bijna weg, maar nog niet helemaal. De kuur docycycline is inmiddels op en de prednison zijn we aan het afbouwen. Volgens de da is het (mits het bij het afbouwen of na het stoppen niet terug komt) een hele zware keelontsteking geweest, want natuurlijk zoveel effect kan hebben omdat ze al zo oud is. Als het wel terugkomt gaat de DA uit van kanker, dus we zijn heel hard aan het duimen dat het niet terug komt. Maar ze is voor haar doen weer alert en actief (wat inhoud dat ze vooral interesse heeft als er geluiden uit de keuken komen en ze weer graag meewil naar buiten voor haar gebruikelijke erg korte wandelingetjes). Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie support en meedenken en een pootje van Pukkie.
#1319886
Ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik zie niet in waarom het kanker zou zijn als het terug komt... Het is toch gek (in de first place) dat het is weggegaan op AB? Kanker gaat niet weg op AB..... Nou, laten we gewoon maar flink hopen en duimen dat het niet terug komt!
#1325573
Donderdagavond weer met Pukkie op controle bij DA. Nog steeds kleine zwelling aan 1 kant van haar keeltje, maar weer kleiner dan vorige week. DA wilde nog twee weken om de dag 1x prednison geven en dan weer op controle. Ze is erg levendig (voor haar leeftijd) en heeft weer alle aandacht voor de activiteiten in huis (vooral keukenkastjes en de koelkast die opengaan) en ze wil graag mee naar buiten voor een (kort) wandelingetje. Ze is inmiddels in 2 weken 4 ons afgevallen (misschien omdat ze iets meer drinkt door de prednison? en omdat ze nu iets meer beweegt), wat fijn is want ze woog bijna 9 kilo en ze is maar 35 cm hoog en woog er altijd 7 tot 2007. Zit nog een beetje op de wip of ik haar zal overzetten op KKV of niet... Ik lees allerlei nare verhalen over haarverlies en rare plekken als je een hond overzet door het ontgiften. Moet ik haar dat nog aandoen op deze leeftijd? Of kun je het 'opbouwen' (eerst een klein beetje mengen met het oude voer en dan geleidelijk het oude voer minderen en meer KKV geven? Ik heb hier echt geen verstand van. Heb al mijn hele leven honden en die deden het altijd perfect op blikvoer en brokjes. Dit is de eerste hond die ik heb die te zwaar is.
#1338333
Inmiddels weer bij de DA geweest. De zwelling in Pukkies keeltje lijkt nu helemaal verdwenen en we gaan de prednison afbouwen (inmiddels een dosis van 1/2 pilletje per twee dagen) en het gaat goed. We hebben onze beide hondjes nu overgezet op versvlees en Pukkie heeft voor het eerst in jaren een klein stukje hard gelopen, achter onze jongste aan. Helemaal uit zichzelf! Ze hield het natuurlijk niet zo lang vol en ging toen in de schaduw liggen kijken naar ons andere hondje die met een balletje aan het spelen was, maar ze is tenslotte al heel erg oud. Ze is trouwens ook een halve kilo afgevallen en gaat drie keer per dag een stukje mee wandelen. We zijn erg trots.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door