Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jerry@karina
#1298343
Jerry,mijn Westie krijgt al jaren Carnibest natuurvoer,blijft toch altijd wat jeuk houden en dan eigelijk vooral in de nek en op rug.

Nu ben ik gister weer naar de dierenarts geweest voor hoe en wat en zijn er schraapsels genomen voor evetuele mijten,die heeft hij dus niet..vlooienpoepjes ook niet en daar behandel ik hem regelmatig voor.

Nu is de volgende optie,zei zij,om toch naar een voedselallergie te gaan kijken..en moet ik 6 weken lang geit met rijst geven..gekookt.

Hebben jullie nog tips,wat jullie zouden doen of geven..??
Ehn wat geven jullie voor vlooien middel..ik nl stonghold,maar omdat het in zij n nek zit die irritatie..heeft het misschien daar mee te maken..

Wie weet raad?? :-[
Door bloemetje
#1298372
Mijn Danny begint volgende week met een eliminatiedieet voor 6 weken. Ik heb gekozen voor paard. Eventueel geef ik daar calcium-magnesium complex van De Groene Os bij (maar dat hoeft niet). Voor tussendoor heb ik gedroogd paardenvlees.

Je moet een diersoort uitkiezen die hij nog nooit heeft gegeten. Dat kan eend zijn of geit of paard of struisvogel. Om het even wat.

De rijst vind ik zelf idioot en dient helemaal nergens toe (alleen maar opvulling) dus ik heb in samenspraak met mijn dierenarts besproken dat niet te geven.
Natuurlijk geef ik alles rauw.

Misschien moet je ervoor kiezen een tijdje helemaal geen vlooienmiddel te gebruiken en kijken of het dan afneemt.
Door Jerry@karina
#1298398
nee..ik stop inderdaad met het vlooienmiddel...maar jij geeft dus alleen paardenvlees en gedroogd vlees paard...maar missen ze dan niks in wat ze nodig hebben??
Door bloemetje
#1298402
Jerry@karina schreef: nee..ik stop inderdaad met het vlooienmiddel...maar jij geeft dus alleen paardenvlees en gedroogd vlees paard...maar missen ze dan niks in wat ze nodig hebben??
Dat is dus ook de reden dat het maar 6 weken maximaal duurt. Als je 6 weken onvolledig voert is dat niet zo erg. Maar langer moet het niet duren. Het is dus alleen bedoelt om te zien of de jeuk verdwijnt. Als het dat doet, dan weet je dat het de voeding is.
Door bloemetje
#1298430
Jerry@karina schreef: oke..thanks..en dat gedroogde paard heb je denk ook wel in geit..waar haal je dat vandaan??
Je kunt bij http://www.spat.nl een hoop krijgen. Bij http://www.zooplus.nl is ook wat te krijgen maar die is duurder!
Maar ik heb een heel lief vriendinnetje met een droogmachine  :biggrin2:

Overigens is de eend van Carnibest heel goed hoor. Eventueel kan je zelfs de diabetes-versie nemen, dan geef je ook geen gluten. Voor Danny was die helaas niet geschikt want die kreeg al regelmatig deze versie 8)
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 03 jul 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1298439
Laar de rijst maar achterwegen. Een hond heeft daar niets aan en kunnen daar vaak ook allergisch op reageren.
Kies een vleessort wat hij nog nooit heeft gegeten. bijv eend of konijn. Voer daar alles van dus bot, spiervlees en orgaan, verder niets bijgeven. Zo heb je een eliminatie dieet. Als je naar 6 weken een verbetering ziet of iig geen reactie voeg je een volgende diersoort bij en kijk hoe hij daarop reageert enz enz enz.

Ik zou dat vlooienspul maar even achterwegen laten.
Hier krijgen ze alleen 2 keer per week een teentje knoflook verder geen vlooienmiddel.
Nu we op vakantie gaan hebben ze wel pulvex gekregen ivm zandvliegjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door