Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1297127
Mijn reu heeft al een aantal jaren last van jeuk.
Eerst was het zo af en toe en na een prik van de DA was het weer over en bleef het ook over.
Nu heeft hij (na 9 maanden zonder jeuk) in februari een prik gehad. Na afloop van de prik begon het gedonderder al snel weer.
Nu heeft hij eind mei weer een prik gehad, deze is nu uitgewerkt en zn kont is dus in een paar dagen tijd weer kaal.
Het is echt bij zijn staartaanzet en daarboven. Zelfs zo extreem dat hij wondjes heeft, de huid kapot gebeten.

Vlooien zijn uit te sluiten. Kam hem regelmatig om te controleren. ook zijn het niet zijn anaalklieren. Deze controleer ik eens in de zoveel tijd. Ze zitten wel eens vol, maar heb vanmiddag gecheckt en er zat niet noemenswaardig wat in.
Er is al een paar keer een afkrabsel gemaakt, daar komt niks uit.

Zelf zit ik dus te denken aan of pollen, want het begint meestal in het voorjaar (alleen dit jaar wel erg vroef, namelijk februari) of een allergie op het eten.

Vanaf oktober vorig jaar zit hij op KVV, vanaf maart volledig op barf.

Nu wil ik sowieso een eliminatie dieet gaan proberen, al zal dat lastig worden met deze vreetbeer. Hij jat alles wat los en vast zit en wat maar enigzins eetbaar is.

Wie oh wie heeft nog tips wat dit kan zijn?? En hoe ik het op kan lossen??

ik heb de plek nu schoongemaakt met een dettol5% oplossing en daarna gezalfd met mesistran honingzalf.

Groetjes Chantal
Laatst gewijzigd door choopy op za 04 jul 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1297144
tips wat het kan zijn?
je zegt zelf dat het begint na het zetten van een prik...!
en dat moeten prikken zijn tegen de jeuk?
zo ja waarom na 9 maanden zonder jeuk weer een prik, of was deze voor iets anders?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1297154
Na de prik was de jeuk juist weer weg.
Hij is vanaf vorig jaar 9 maanden jeukvrij geweest, in januari/ februari begon het gekriebel weer.
Omdat ik toen deze site nog niet had ontdekt, maar weer een prik gehaald.

Die prikken zijn dus anti jeukprikken. dan is hij zo'n 4 weken jeukvrij en bleef dat eerder ook een langere tijd.
Nu, na het zetten van zo'n prik, is hij 4 weken jeukvrij en begint het gedonder weer van voor af aan.
Door ~anna~
#1297184
ik heb ook evaring met een hond die vaak jeuk gehad heeft ondanks dat ze vanaf dat ik haar had vers kreeg.Met hulp van een natuurlijke Da gaat het nu een stuk beter.
je kan zelf wel van alles gaan uitproberen maar iemand raadplegen die daar evaring mee heeft werkt vaak veel beter.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1297197
je zou ook eens bloed af kunnen laten nemen en kijken waar je hond allergisch voor is, dan weet je de precieze oorzaak waar waarschijnlijk ook de behandeling op af te stemmen is.
heb ik ook laten doen en zodoende puur pollen gaan geven tenzamen met een drainage..
Gebruikersavatar
Door choopy
#1297964
vanaalst schreef: je zou ook eens bloed af kunnen laten nemen en kijken waar je hond allergisch voor is, dan weet je de precieze oorzaak waar waarschijnlijk ook de behandeling op af te stemmen is.
heb ik ook laten doen en zodoende puur pollen gaan geven tenzamen met een drainage..
Daat zit ik ook sterk aan te denken. Kan elke dierenarts zo'n test doen? Of in ieder geval het bloed afnemen en dan doorsturen??
En wat kan ik aan kosten verwachten? De prijs maakt me niks uit, maar vind het wel fijn om op voorhand al een beetje een indicatie te hebben.

Ik denk dat pollen best wel eens de boosdoener kan zijn. het begint meestal rond maart. dit jaar wat eerder dán, maar ook bij mijzelf begon het dit jaar eerder (de hooikoorts dan :D).
Door tt-tjes
#1298059
Het ligt er maar net aan naar welke DA je gaat voor de bloedtest, bij de een kost het 100,00 en bij de ander 300,00. Het kan geen kwaad om eens rond te bellen.
Door Presley
#1299059
Bij de staartaanzet zit toch ook een bepaalde klier?
Is dat niet het gene waar hij last van heeft?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1299266
Presley schreef: Bij de staartaanzet zit toch ook een bepaalde klier?
Is dat niet het gene waar hij last van heeft?
Heb eens even gegoogled en kom inderdaad op de staartklier (vioolklier, vlinderklier) en het is inderdaad precies deze plek.
Zou dus heel goed de boosdoener kunnen zijn, alleen wordt ik niet zo vrolijk van de adviezen daarvan.

Dat er dus niks aan te doen zou zijn. :( :(

Hierbij een foto van zijn kale kont

Afbeelding
Laatst gewijzigd door choopy op za 04 jul 2009, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1301262
choopy schreef: Heb eens even gegoogled en kom inderdaad op de staartklier (vioolklier, vlinderklier) en het is inderdaad precies deze plek.
Zou dus heel goed de boosdoener kunnen zijn, alleen wordt ik niet zo vrolijk van de adviezen daarvan.

Dat er dus niks aan te doen zou zijn. :( :(

Hierbij een foto van zijn kale kont
De vioolklier zit op ongeveer 1/3 afstand van de lengte van de staart, boven op de staart, dus niet op de kont waar bij jou de kale plek zit.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1301306
*anna* schreef: crystal is erg opgeknapt na groene leem en daarna chinese kruiden.
welke??  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door