Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1288504
Hertog heeft vieze oogjes. Van die gele klodderjes in de ooghoeken. Vooral in de morgen. Mijn kinderen hadden dat vroeger ook wel eens en dan ging het van zelf over. Is dat bij honden ook zo? HIj geeft niet de indruk er last van te hebben.
Hij heeft nog altijd veel moeite met de oefening "tandjes kijken" maar met oogjes schoonmaken niet. Nu plak ik de oefening tanden er meteen achteraan, en.............het werkt. Zo heb ieder nadeel zijn voordeel (kruiff)
Door *loes*
#1288541
Ik spoel ze altijd met afgekoeld gekookt water uit, als het dan niet weggaat haal ik bij de drogist homeopathische oogdruppels.
Door *Ilse
#1289026
Hier ook wel eens last van, ik spoel het iut met gekookt water, of kamille-extract.
Door Alba
#1289391
Zolang de ogen (het slijmvlies enz) er goed uitzien zou ik me niet zo veel zorgen maken, wij hebben toch ook regelmatig wat 'slaap' in de ogen als we 's ochtends wakker worden. Het is een manier van het lijf om alle niet-lichaamseigen troepjes weg te werken en bij een hond die bv in de struiken snuffelt of in zand speelt of veel zwemt kan ik me voorstellen dat er best wat af te voeren is!
De slijmvliezen moeten er natuurlijk wel mooi gezond uitzien en het moet ook geen grote hoeveelheden prut zijn, dan kan het een onstekinkje zijn.

Ik maak elke ochtend Alba's oogjes schoon als ze net uit haar bench komt (blijft ze keurig voor zitten, sinds deze week kijk ik ook elke keer direct de tandjes... ik verwacht dat ze snel begint met wisselen), meestal gewoon met de vingers de prut uit het haar. Een paar weken terug was 1 oogje duidelijk een beetje ontstoken, wat rood slijmvlies en meer en geligere prut, toen heb ik het schoongemaakt met afgekoeld gekookt water en was het na 2 dagen weer normaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door