Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marianne
#1288726
Dit zijn fotos van de neus van mijn hond, hij is even in zijn neus gebeten, zag op het moment van het bijten niks, dag erna neus dik, en dag daarna werden het deze plekken. Na een hele stevige antibiotica kuur van een maand en een zalfje om de wond uit te drogen ging het steeds beter. Het is inmiddels 3 maanden geleden gebeurd en nog kan je de plek zien, heel langzaam begint er weer wat haar op te groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus een maand lang AB moeten geven. Ik weet niet of het hetzelfde is wat jou hond heeft, maar het moet heel stevig bestreden worden.
Sterkte ermee, hopelijk heeft hij er snel geen last meer van.

groetjes Marianne
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1288732
Het kan heel veel dingen zijn. Is ze wel eens in het buitenland geweest? En hoe oud is ze?
Door Marianne
#1288747
vanaalst schreef: jeetje :o :o :o
volgens mij had ik deze foto's al eens op het belgenforum gezien..
is de laatste foto van hoe het er nu uit ziet?
Hoi,
Dat klopt, nee de laatste foto is zoals het er uit ging zien toen het ging genezen. Zijn neus is inmiddels weer helemaal dicht en zwart, er wil alleen nog niet zoveel haar opgroeien. Of dat er nog ooit op komt, wie weet....
gr. Marianne
Door dogsunlimited
#1288754
Stanley heeft dit ook vaak gehad, waarvan het vermoeden was dat het auto-immuun gerelateerd is (staphillococceninfectie door verminderde weerstand), gezien ook zijn andere klachten na de vaccinaties. Sinds hij de lepto vaccinatie niet meer krijgt, heeft hij het ook nooit meer in die mate terug gekregen. Wat ik er meteen op smeerde als ik het op zag komen, was honingzalf (rauwe honing bv. Manuka is nog beter...) en weerstandsverhogende fythotherapie. Zware AB kuren ging hij niet aan, omdat we bijna zeker wisten dat het een vaccinosisreactie was en ik het niet aandurfde om zijn immuunsysteem nog verder af te breken. De hond van Marianne had het wel heel heftig, zeg. Kom maar eens achter de oorzaak.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1288768
Marianne schreef: Hoi,
Dat klopt, nee de laatste foto is zoals het er uit ging zien toen het ging genezen. Zijn neus is inmiddels weer helemaal dicht en zwart, er wil alleen nog niet zoveel haar opgroeien. Of dat er nog ooit op komt, wie weet....
gr. Marianne
ja zie je wel, vondt de foto's al zo bekend voorkomen :)
gelukkig dat je hond er nu weinig last meer van heeft!
Door connie63
#1288770
sorry dat ik pas reageer maar ben net thuis, een dinsdag is er een ervaren dierenarts in de praktijk en dan gaan we er heen, ik maak het nu iedere keer schoon
maar ze is aan gevallen 2 weken geleden door een mini tekkel , maar kan dat dan nog na een week pas tot uitting komen,
ze heeft al een week ab gehad en dan een pretnison injectie en sabenyl voor te onsmetten, en ze loopt dan met een kap op dat ze er niet aan kan komen
ze is trouwens nog nooit in het buitenland geweest en ze word 1 augustus 2
en hier op zaterdag een dierenarts vinden is een drama, dus gaan we dinsdag maar anders krijg ik weer dat hele jonge meisje wat niet direct tessa d'r vriendin is en die man mag wel veel bij haar en is ook ouder mischien dat hij dan uitsluistsel kan geven van wat het is ik word er in iedergeval niet vrolijk van
Laatst gewijzigd door connie63 op za 20 jun 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#1288896
Deze foto staat ook al ergens anders maar zo zag Keetje's staat eruit. Staphylokokken.
Ik smeer er Manuka/zinkzalf op en het is nu een stuk rustiger.

Afbeelding
Door connie63
#1288900
ik zal het ook zeggen dinsdag, maar die foto's maken het er ook niet rustgevender op pfff krijg het af entoe spaansbenauwd :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door