Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1285907
Een van onze shelties heeft haar staart bovenaan kaalgevroten. Ze heeft er flink op zitten kauwen, gisteren gelijk naar de da geweest. Het zag er niet zo leuk uit, allemaal etter en rode plekken zonder huid. Het is schoongemaakt, ze heeft een injectie met iets prednison achtig gehad, daarnaast antibiotica, en een zalfje voor de huid.

Heeft er iemand een idee wat ik anders kan doen als een kapje om haar hoofd, ze blijft er af en toe toch naar happen, ik ben bang als ze een kapje om het hoofd krijgt dat ze zo gestrest raakt dat ze de ene aanval na de andere krijgt. Ze raakt nogal snel in paniek.
Door charmed
#1285968
Dank je Lizzy, ik wil liever niets om haar nek, omdat ze toch wel eens last heeft van zuurstofgebrek. Sinds vorig jaar draagt ze ook een tuigje in plaats van een halsband. En zeker boven de 20 Graden is het erg uitkijken met haar. Ik zag dat zo'n mooncollar nogal veel bedekt van de hals, dat durf ik niet aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1285973
Ik zou der een t-shirtje aantrekken. Wel achterstevoren natuurlijk. :) Rompertje zou ook nog kunnen, ligt eraan hoe groot de dame is.
Door charmed
#1287286
Dank je, Rompertje zal wel te klein zijn, ze heeft een lange rug ;) T-shirt ga ik proberen :)
Angelique schreef: Ik zou der een t-shirtje aantrekken. Wel achterstevoren natuurlijk. :) Rompertje zou ook nog kunnen, ligt eraan hoe groot de dame is.
Door *Ilse
#1289037
Als een rompertje te klein is, kun je ook een kleine maat body voor dames kopen, gaatje erin maken voor de staart en klaar, kan ze er niet meer bij!
Heb ik gedaan bij Candy toen ze gesterilliseerd werd, en het is prima bavallen!
Sterkte met de patient!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1289140
*Ilse schreef: Als een rompertje te klein is, kun je ook een kleine maat body voor dames kopen, gaatje erin maken voor de staart en klaar, kan ze er niet meer bij!
Heb ik gedaan bij Candy toen ze gesterilliseerd werd, en het is prima bavallen!
Sterkte met de patient!
Je zou denken dat ze er dan weer prima bij kan :-\
Door charmed
#1289646
Hallo,

Ik heb die avond nog niets gedaan met een T-shirt, dat wilde ik de volgende ochtend doen. Voor de nacht breng ik bij haar geen veranderingen aan i.v.m. stress. Ik heb haar 's nachts weer lekker naast me neergelegd, de volgende morgen was het staartje bedekt met een mooie korst. Ze heeft er niet meer naar omgekeken. Alleen moet ik dus niet voordat ze in de auto gaat de staart in zalven dan likt ze de staart weer kaal. Inmiddels geneest het mooi, ze wil er alleen nog aankomen als de zalf nat is, die tijd hou ik haar gewoon even in de gaten. Dan gaan we wat leuks doen en vergeet ze haar staart. Inmiddels houdt ze de staart weer recht achter het lichaam, ze hield hem in een bochtje en scheef ;) Nu niet meer. De staart heelt nu goed. :) Ik denk dat we het zonder hulpmiddelen afkunnen nu. Toch bedankt voor de tips, dat kan ik als wij ooit weer een blessure krijgen gaan gebruiken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door