Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jill
#9979
Ik begrijp je opmerking over het tijdstip van castreren niet helemaal.

Enne, er wordt om verschillende meningen gevraagt, dus laat je vooral niet tegenhouden. Als jij voordelen ziet dan hoort de vraagstelster deze op zeker ook graag.
Hoi Angelique

Ik gaf een aanvulling op waarom ze het liefst tussen twee loopsheden in castreren en niet daarvoor.
Misschien was ik niet helemaal
duidelijk.....excuse moi  :-[

Mijn honden zijn allemaal wel voor de eerste loopsheid gecast. ( 4 )Ik heb tot nu toe geen gedragsverandering opgemerkt, geen incontinentie, geen vachtveranderingen enz enz.
Mijn honden zijn rond de acht á negen maanden geholpen. Ik ik zou het niet eerder llaten doen. Enne....sorry maar ik wilde wel even reageren maar ik heb niet zoveel tijd.
Vandaar deze een korte uitleg.
Ik ben er dus wel een voorstander van op de leeftijd die ik aangaf.

Groetje Jill
Door oebaya
#9980

Hoi Angelique

Ik gaf een aanvulling op waarom ze het liefst tussen twee loopsheden in castreren en niet daarvoor.
Misschien was ik niet helemaal
duidelijk.....excuse moi  :-[

Mijn honden zijn allemaal wel voor de eerste loopsheid gecast. ( 4 )Ik heb tot nu toe geen gedragsverandering opgemerkt, geen incontinentie, geen vachtveranderingen enz enz.
Mijn honden zijn rond de acht á negen maanden geholpen. Ik ik zou het niet eerder llaten doen. Enne....sorry maar ik wilde wel even reageren maar ik heb niet zoveel tijd.
Vandaar deze een korte uitleg.
Ik ben er dus wel een voorstander van op de leeftijd die ik aangaf.

Groetje Jill

Als je even wel tijd hebt Jill leg dan eens uit waarom je laat steriliseren en dan nog wel zo jong. Ben al aardig wezen spitten op internet naar nadelen van sterilisatie en die zijn er genoeg, alleen worden ze weggewoven, omdat alle onderzoeken ten voordele van sterilisatie moeten uitpakken. Zeker in Amerika, daar schijnt men werkelijk een gigantische overpopulatie aan honden te hebben (11 tot 19 miljoen moeten er jaarlijks 'wegens over compleet inslapen). Dus als je de populatie wil terugbrengen dan moet je het steriliseren voor de hondeneigenaren heel rooskleurig voorstellen, zodat er geen gelegenheidsnestjes en nestjes door ongewenste dekking in een onoplettend ogenblik meer voorkomen. Een Duitse onderzoeker stelt, en dat is ook de ervaring van mijn dierenarts, dat honden die vermenselijkt worden veel meer last hebben van loopsheid en schijnzwangerschap dan honden die als hond benaderd worden.
Door Angelique
#9981
Oke, ik begrijp het.  Excuus niet nodig hoor :D

Hoi Angelique

Ik gaf een aanvulling op waarom ze het liefst tussen twee loopsheden in castreren en niet daarvoor.
Misschien was ik niet helemaal
duidelijk.....excuse moi  :-[

Mijn honden zijn allemaal wel voor de eerste loopsheid gecast. ( 4 )Ik heb tot nu toe geen gedragsverandering opgemerkt, geen incontinentie, geen vachtveranderingen enz enz.
Mijn honden zijn rond de acht á negen maanden geholpen. Ik ik zou het niet eerder llaten doen. Enne....sorry maar ik wilde wel even reageren maar ik heb niet zoveel tijd.
Vandaar deze een korte uitleg.
Ik ben er dus wel een voorstander van op de leeftijd die ik aangaf.

Groetje Jill

Door sylvia
#9982

Als je even wel tijd hebt Jill leg dan eens uit waarom je laat steriliseren en dan nog wel zo jong. Ben al aardig wezen spitten op internet naar nadelen van sterilisatie en die zijn er genoeg, alleen worden ze weggewoven, omdat alle onderzoeken ten voordele van sterilisatie moeten uitpakken. Zeker in Amerika, daar schijnt men werkelijk een gigantische overpopulatie aan honden te hebben (11 tot 19 miljoen moeten er jaarlijks 'wegens over compleet inslapen). Dus als je de populatie wil terugbrengen dan moet je het steriliseren voor de hondeneigenaren heel rooskleurig voorstellen, zodat er geen gelegenheidsnestjes en nestjes door ongewenste dekking in een onoplettend ogenblik meer voorkomen. Een Duitse onderzoeker stelt, en dat is ook de ervaring van mijn dierenarts, dat honden die vermenselijkt worden veel meer last hebben van loopsheid en schijnzwangerschap dan honden die als hond benaderd worden.
daar kan ik mij in vinden ,daar de teven van mijn ras eigenlijk standaard schijnzwanger worden na iedere loopsheid en daar nu niet al te veel problemen over hebben,buiten de laatste keer dan,maar dat heb ik in twaalf jaar ook nog niet eerder meegemaakt.
Door Diegel
#9983

Een Duitse onderzoeker stelt, en dat is ook de ervaring van mijn dierenarts, dat honden die vermenselijkt worden veel meer last hebben van loopsheid en schijnzwangerschap dan honden die als hond benaderd worden.
Hé, oebaya,
dit vind ik wel een heel interessante opmerking... :o
Wat bedoelt men hier met vermenselijking en wanneer behandel je je hond als hond dan... Bestaat hier een duidelijke lijn over vanaf wanneer dat problemen met loopsheid en schijnzwangerschap zou veroorzaken ???
Groetjes, Lieve
Door roger
#9984
<<dit vind ik wel een heel interessante opmerking... :o
Wat bedoelt men hier met vermenselijking en wanneer behandel je je hond als hond dan... <<


Dat vraag ik mij ook af.
De meeste saarloos teven worden maar één maal per jaar loops en toch zijn dat honden die heel sterk op hun "mensenroedel" gericht zijn en als kennelhond gegarandeerd wegkwijnen.


Gr.
Roger;
Door SHIVA
#9985
hoi mijn teef is ook geholpen
dat hebben we uit een noodzaak moeten doen
niet omdat de hond ziek of misseelijk werd
maar omdat mijn twee reuen elkaar de tent uitknoktenals mevrouw loops moest worden
nu konden wij ze wel uit huis plaatsen maar daar werdt ze dus behoorlijk ziek van
dan sta je voor het blok 2 ruzie makende reuen of een teef die wegkwijnt bij een ander
dan na 1nest  en 2 loopshyden in;
de knoop doorgehakt
ze is er niet slechter van geworden
behalve haar vacht is er iets veranderd
er is nu rust in huis de reuen kunnen het goed met elkaar vinden
maar als het even niet hoef niet doen
mens en dier heeft niet voor niets alles er op en aan meegekregen en wat je weghaalt komt nooit meer terug
mits het medisch is dan wat moet dat moet maar nu zeker niet doen
Door sylvia
#9986
<<dit vind ik wel een heel interessante opmerking... :o
Wat bedoelt men hier met vermenselijking en wanneer behandel je je hond als hond dan... <<


Dat vraag ik mij ook af.
De meeste saarloos teven worden maar één maal per jaar loops en toch zijn dat honden die heel sterk op hun "mensenroedel" gericht zijn en als kennelhond gegarandeerd wegkwijnen.


Gr.
Roger;
dat is ook niet wat er bedoelt wordt,ik neem aan dat jij op een hondse manier met je honden om gaat en ze niet vertroeteld als waren het mensen baby's of peuters,zoals je wel eens mensen hun honden ziet inpakken als het koud is er de gehele dag mee slepen en vertroetelen.snap je het verschil.....mijn honden zijn ook erg op de mens gericht maar het zijn wel honden en worden ook zo behandeld.Dus dat betekent dat als ze schijnzwanger zijn dit niet als reden wordt aangenomen om ach zielig kom maar bij het vrouwtje zal ik over je zere buikje aaien gedrag naar de hond te vertonen.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 26 aug 2003, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#9987
<< op een hondse manier met je honden om gaat en ze niet vertroeteld als waren het mensen baby's of peuters,zoals je wel eens mensen hun honden ziet inpakken als het koud is er de gehele dag mee slepen en vertroetelen.snap je het verschil.....<<

Ja............nu ben ik mee !.

Bedankt.

Gr.
Roger.
Door sylvia
#9988
<< op een hondse manier met je honden om gaat en ze niet vertroeteld als waren het mensen baby's of peuters,zoals je wel eens mensen hun honden ziet inpakken als het koud is er de gehele dag mee slepen en vertroetelen.snap je het verschil.....<<

Ja............nu ben ik mee !.

Bedankt.

Gr.
Roger.
dat dacht ik wel  ;D
Door oebaya
#9989
dat is ook niet wat er bedoelt wordt,ik neem aan dat jij op een hondse manier met je honden om gaat en ze niet vertroeteld als waren het mensen baby's of peuters,zoals je wel eens mensen hun honden ziet inpakken als het koud is er de gehele dag mee slepen en vertroetelen.snap je het verschil.....mijn honden zijn ook erg op de mens gericht maar het zijn wel honden en worden ook zo behandeld.Dus dat betekent dat als ze schijnzwanger zijn dit niet als reden wordt aangenomen om ach zielig kom maar bij het vrouwtje zal ik over je zere buikje aaien gedrag naar de hond te vertonen.
Dank Sylvia, je hebt precies uitgelegd wat bedoelt wordt met vermenselijking. ;D
Jij schrijft dat jouw teven standaard schijnzwanger zijn zonder veel problemen, bij een vriendin van mij met Beaucerons gaat het net zo. Hier heb ik het nog niet gemerkt, maar ik heb ook maar 2 teven en 2 reuen en de jongste is pas 1x loops geweest. Ergens vermoed ik dat het leven in een roedel waar af en toe een teef zwanger is, toch de anderen aanzet om schijnzwangerschap te ontwikkelen. Ga proberen het hele artikel van die Duitser te pakken te krijgen, want er stond qua gedrag nog wel meer interessante dingen, maar het was slechts een uittreksel.
Door oebaya
#9990
hoi mijn teef is ook geholpen
dat hebben we uit een noodzaak moeten doen
niet omdat de hond ziek of misseelijk werd
maar omdat mijn twee reuen elkaar de tent uitknoktenals mevrouw loops moest worden
nu konden wij ze wel uit huis plaatsen maar daar werdt ze dus behoorlijk ziek van
dan sta je voor het blok 2 ruzie makende reuen of een teef die wegkwijnt bij een ander
dan na 1nest  en 2 loopshyden in;
de knoop doorgehakt
ze is er niet slechter van geworden
behalve haar vacht is er iets veranderd
er is nu rust in huis de reuen kunnen het goed met elkaar vinden
maar als het even niet hoef niet doen
mens en dier heeft niet voor niets alles er op en aan meegekregen en wat je weghaalt komt nooit meer terug
mits het medisch is dan wat moet dat moet maar nu zeker niet doen
Kijk zo'n reden begrijp ik. Ik heb hier een gecastreerde reu rondlopen, omdat ik absoluut geen ongewenste dekking in een onbewaakt ogenblik wilde. Een kruising Lab met een Cesky terriër is nu niet iets waar de wereld op zit te wachten. Overigens was die reu toen al 6 en daardoor is er heel weinig veranderd in zijn gedrag. Zijn gewicht hebben we op peil gehouden door hem vanaf dag 1 na de castratie 1/3 minder voer te geven.
Door Gaby
#9991
Zelf durf ik het niet aan voor mijn teef omdat ze al aanleg heeft om dik te worden.
Wat dat dikker worden betreft hoef je, je geen zorgen te maken.
Vaak is het zo dat mensen na de castratie dezelfde hoeveelheid voer blijven geven, daardoor zwaren de honden uit. (om het maar even voorzichtig te zeggen  ;D )
Na een castratie hebben ze 10 tot 20% minder voeding nodig, afhankelijk van de lichaamsbeweging

gr. Gaby
Door sylvia
#9992

Wat dat dikker worden betreft hoef je, je geen zorgen te maken.
Vaak is het zo dat mensen na de castratie dezelfde hoeveelheid voer blijven geven, daardoor zwaren de honden uit. (om het maar even voorzichtig te zeggen  ;D )
Na een castratie hebben ze 10 tot 20% minder voeding nodig, afhankelijk van de lichaamsbeweging

gr. Gaby
ja dat bedoel ik dus,ze worden er dus wel dikker van ,want mijn honden krijgen nu net 1 hap eten,als ik ze dus laat helpen moet ik daar nog afhalen  :o dan hebben ze dus bijna niets meer te eten.
Door avalon
#9993
Ik denk dat in Angie maar niet laat helpen, ze is nu op de 8ste dag van haar loopsheid en als ze bezig is heeft ze nergens last van ze is vrolijk, kribbig naar andere honden en als ze ligt, kan ze erg zielig kijken. Ik geef nog steeds de framboosbladtabletjes hoewel ik het gisteren vergeten was. Nu nog afweachten wat de schijnzwangerschap betreft. Ik heb wel het idee dat ze deze loopsheid wat makkelijker doorstaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door