Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#9948
Alweer droevig nieuws  :'( Maily, onze 12 1/2 jarige Welsh Terrier ( ook een adoptiehondje, woont 6 jaren bij ons) lijdt aan hartinsufficientie, waarvoor zij medicatie en diuretica ( furosemide) krijgt. Heeft iemand ervaring met deze aandoening? Groetjes, Luca en een poot van Maily en labje Sloeber
Door Truus
#9949
Alweer droevig nieuws  :'( Maily, onze 12 1/2 jarige Welsh Terrier ( ook een adoptiehondje, woont 6 jaren bij ons) lijdt aan hartinsufficientie, waarvoor zij medicatie en diuretica ( furosemide) krijgt. Heeft iemand ervaring met deze aandoening? Groetjes, Luca en een poot van Maily en labje Sloeber
Hoi Luca,
:( Goh wat een klo... nieuws zeg.
Ik weet hier niets op te zeggen.
Wel wil ik je heel veel sterkte wensen meid voor jou en Maily.
Groetjes en een poot van Timo en Mila.
Door luca
#9950
Dank je, Truus! Woensdag heb ik opnieuw een afspraak bij de cardioloog. Ik weet wel, ze is niet jong meer en ik moet dankbaar zijn voor de voorbije jaren maar toch .......ik zou ze ontzettend missen  :'( Afscheid nemen komt steeds te vroeg..
Door Truus
#9951
Dank je, Truus! Woensdag heb ik opnieuw een afspraak bij de cardioloog. Ik weet wel, ze is niet jong meer en ik moet dankbaar zijn voor de voorbije jaren maar toch .......ik zou ze ontzettend missen  :'( Afscheid nemen komt steeds te vroeg..
Ja meid, dat zijn zorgen he.
Het liefst willen we ze zo lang mogelijk houden . Ik moet er ook niet aan denken om er weer een te moeten missen.
Hopelijk valt het mee en is er wat aan te doen.
Houd moed he!!!
Door luca
#9952
In december 2002 overleed heel onverwacht mijn labrador Bobientje ( 8 jaar) tengevolge van een maagkanteling. Ik mis ze enorm  :'( :'(En nu Maily en Sloeber, waar het niet echt goed mee gaat; het is emotioneel zwaar ( en lichamelijk eveneens..) Ik werk als voltijdse nachtwaak in een rusthuis en door de frequente maaltijden die Sloeber moet krijgen, is de kans op slapen erg klein. Maar ........voor je vrienden ga je tot het uiterste, zeker weten!
Door Truus
#9953
Ja Luca,
Ik heb 7jaar geen honden meer gehad omdat ik het niet meer aan kon om telekens afscheid te moeten nemen en nu hebbeb we er weer 2.
Toch benauwd het me wel eens als ik er aan denk dat dat weer zal gebeuren.
Je gaat zo van die beessies houden he.
Toch weet ik dat als het leven voor de hond geen goed leven meer is, ik het verplicht ben aan de hond om een beslissing te nemen.
Hoe moeilijk dat ook is.
Ik begrijp jou helemaal hoor en het is echt shi...
Wacht het onderzoek nou maar eerst af en ik denk aan je.
Meer kun je nu niet doen he.
Liefs Truus.
Door Lizzy
#9956
Alweer droevig nieuws  :'( Maily, onze 12 1/2 jarige Welsh Terrier ( ook een adoptiehondje, woont 6 jaren bij ons) lijdt aan hartinsufficientie, waarvoor zij medicatie en diuretica ( furosemide) krijgt. Heeft iemand ervaring met deze aandoening? Groetjes, Luca en een poot van Maily en labje Sloeber
Hoi Luca, weet jij wat de oorzaak is voor de hartinsufficientie? Zijn het de kleppen die niet goed werken? Of is het hart vergroot? Of is het iets anders? Heeft men er al eens een echo van gemaakt (dit wordt zonder narcose gedaan en is geheel pijnloos voor de hond).
Groetjes, Lizzy
p.s., als je precies weet wat er aan de hand is, dan zijn er misschien nog mogelijkheden in de alternatieve geneeskunde om het hart te ondersteunen?!
Door luca
#9957
Hallo allemaal, dank voor de steun! Maily heeft klepinsufficientie, waarbij de hartklep niet goed meer sluit en er stuwing ontstaat. Er werd reeds vorige maand een echo genomen. Ik ben me ervan bewust dat er op een gegeven moment geen andere optie meer is dan je hond te laten inslapen. Wanneer het longoedeem zo ernstig is dat de functie van vitale organen ( lever, nieren..) verminderd en de kans bestaat dat je hond dreigt te stikken door onvoldoende werking van de longen..... Maar voorlopig is dit gelukkig niet het geval. Ik laat morgen wel wat weten na het onderzoek. Het is in elk geval fijn dat je je zorgen, verdriet maar ook blijdschap hier kan/mag delen. Liefs, Luca en een dikke lebber van sloeber en Maily
Door Eidos
#9958
Ohw Meis heel veel sterkte en succes morgen !!! Ik zal aan jullie denken ;)  :-*.

Liefs barbara
Door luca
#9960
De cardioloog heeft een nieuwe echo genomen bij Maily. Hij was redelijk tevreden over de uitslag. De stuwing is verminderd, de medicatie ( Furosemide) levert goed werk. Woensdag neem ik telefonisch contact op om te horen of de medicatie moet worden aangepast. Indien er zich problemen voordoen, mag ik hem steeds telefonisch contacteren. Anders hoeft zij pas volgend jaar opnieuw op kontrole.Toch wat positief nieuws ( is uiteraard altijd welkom). Groetjes, een wat minder ongerust baasje Luca en Maily, Sloeber
Door Eidos
#9962
Fijn Luca!!
Heb je ietsie pietsie minder zorgen aan je hoofd in deze moeilijke tijd  :-*.

Liefs barbara
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door