Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1280211
Mijn oudste teefje is 7 jaar geleden gesteriliseerd, nooit problemen gehad, de laatste tijd verliest ze urine en is ook meer gaan drinken. Haar gezondheid is nog prima, gaat nog iedere dag mee wandelen. Maandag is haar urine gecontroleerd, geen eiwitten, bloed e.d, alleen was de urine wat zuur en dun, lijkt me normaal voor een barfer. Ze moet nu 2x per dag een kwart tabletje enurace 50 hebben, het lijkt nog niet te helpen. Op de topic staan andere medicijnen. Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met enurace, hoelang duurt het voordat het werkt, hoe hoog moet de dosering zijn voor een hond van 13 kilo? Lossen medicijnen dit probleem op, werkt het ook op langere termijn?
#1280621
Dunne urine is niet iets dat bij BARF hoort. Eerder denk ik dan aan een wat verminderde nier werking. Je zou heel goed Solidago tabletten van A Vogel kunnen gaan geven. Dat ondersteunt de nier werking. Verder zou je Propalin kunnen proberen. Ik heb daar veel betere ervaring mee dan met Enurace. Als ze met de Propalin droog is, zou je de dosering kunnen gaan halveren (en zelfs kunnen terug brengen naar nul) en daarbij 1 tablet Optimax Verikan en Quertilla van Bloem kunnen geven. Dat zijn natuurlijke middelen bij incontinentie.
#1281020
Onze teef is nu 5 jaar en zij is gesteriliseerd toen ze 18 maanden was.
Na een paar maanden begon ze urine te verliezen als ze lag te slapen.
De da adviseerde enurace en we mochten beginnen met driekwart tabl.per dag.
Dat werkte vrij snel  maar na een paar jaar hebben we de dosis verhoogt naar 1 tabl per dag en daar zit ze nog steeds op.
We hebben geprobeerd tussendoor wel eens te stoppen maar dat ging een paar dagen en daarna was ze weer incontinent.
O ja ze weegt 40 kg .

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
#1281208
Ze krijgt 2x per dag een 1/4 tabletje, dat helpt niet/nog niet, dat ga ik nu verhogen tot 2x een half tablet. De alarmbellen gaan rinkelen. ze drinkt nu heel veel water het komt er ook waterdun weer uit. In de urine is niets bijzonders gevonden, misschien levert een bloedonderzoek wat op. Vandaag wil ik proberen Lizzy's advies op te volgen en kijken alles te koop is hier in de buurt of via internet. Overdag kan ze in de tuin plassen en we laten haar nog om de 2 uur even uit, maar vanmorgen dreef ze haar benchje bijna uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door