Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1281186
We zitten nu op bedrijf en komen net bij Da vandaan, die schrok zich rot (deze had hem nog niet na operatie gezien, maar wel in zijn normale doen altijd).
Dat Chasey wondvocht lekt is niet zo heel erg, maar wel jammer, want zo raakt hij ook essentiele eiwitten kwijt die hij al zo mist door de megabloeding.
Ook vind hij hem heel erg afgevallen/ingevallen en dat is ook zo.
Kleur slijmvliezen zijn wel weer prachtig.
Vanwege het ingevallen zijn een anabole injectie gehad, hopen dat dat net dat opkikkertje geeft die hij nodig heeft en voor het verliezen van het wondvocht een ontstekkingsremmer.
Wond ziet er super uit overigens. Hopelijk binnenin ook.

Da was even bang dat hij bloedplaste, maar zag toen dat het uit de laatste hechting kwam en via haartjes rond voorhuid lekte.
Ik had vanochtend zijn urine al opgevangen, omdat ik dat ook dacht, maar dat was een goede sterke normale kleur straal.
#1281206
Het gevaar mag dan nog niet helemaal geweken zijn, maar voor op dit moment denk ik dat hij het heel goed doet. Het is gewoon een hartstikke zware ingreep die hij heeft gehad en dat dan nog eens bovenop de bloeding die hij al had. Tel daar nog eens zijn leeftijd bij op en het is echt geen wonder dat hij er niet uitziet als voorheen. Dat invallen heb ik heel vaak gezien bij honden en katten vlak na een ingreep. Zag het hier al na een 'simpele' sterilisatie. Geef je 'm verder nog iets ter ondersteuning? Traumeel o.i.d.?
#1281322
Het gevaar is natuurlijk nog niet geweken, maar het is een doorzetter (dat heeft hij al eerder laten zien ;)) en bij jou is ie in super goede handen! Jouw oplettendheid en daadkrachtige optreden om meteen met hem richting da te gaan (net voor die operatie) getuigd daar wel van. We blijven positief en de duimpjes blijven draaien zolang 't nodig is! Zet 'm op Tjeez!

Rachel.
#1281364
Ondanks dat de vriezer hier op bedrijf vol ligt met Bibi heeft hij tot schaamte van mij, een uurtje of 2 terug een bakje Renske gehad, omdat hij eten moest en ik geen Bibi  had meegenomen en ontdooien duurt dan me te lang.
Ik was in de welkoop voor snel even laarsjes halen voor Fenna en daar haden ze aanbieding 3 bakjes voor 3,95.
Ziet er niet uit dat spul.

Maar goed verder heeft hij even buiten in de zon gelegen en gegeten en gedronken en toen was hij het zat en ging constant voor de bus dralen.
Ik heb toen z'n kleedjes in de bus gelegd en hem erin getild, deur open laten en meneer ligt heel relaxt te liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door