Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1271450
De Engelse Stafford van mijn zus heeft het ook zwaar met dit weer.
Heeft een vrij korte snuit en is zo oververhit hij ligt echt nog een uurtje na te hijgen.

Wij lopen met dit weer s'morgens vroeg een lekker rondje en dan pas s'avonds na negenen weer een grotere ronde .
Tussendoor een klein plasrondje van 10 minuutjes.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1271877
Waar kan je die dingen kopen? Ik probeer al te zoeken, als ik koelpak intype vind ik niets wat daar op moet lijken.
henneke schreef: ik heb voor Bo zo'n koelpak gekocht en het werkt echt , hij heeft het minder heet en is aan het einde van een wandeling op zijn rug en onder zijn borst nog lekker koel .
#1271975
Ik denk dat er met een koelpak een body wrap bedoeld wordt?

Een bodywrap is o.a. te koop bij dogsincluded.nl

Ik ben aan het overwegen om er één te kopen. Ik zie ze alleen in het blauw.
Laatst gewijzigd door Anya op di 02 jun 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#1272713
Onze Barbet heeft het ook snel warm, ik weet van anderen dat het bij de meeste Barbets een jaartje duurt voor de innerlijke thermostaat een beetje gereguleerd is: gek genoeg kunnen ze als ze volwassen worden steeds beter tegen de warmte. We wandelen met warm weer niet midden op de dag met Alba, tenzij we bv ergens heen gaan waar ze in het water kan (nu is ze pas 12 weken dus maken we zowiezo geen dagtochten, dat scheelt).
Een natte handdoek om op te liggen vind ze erg fijn. Ik heb na een tip hier inmiddels ook een badjas, die neemt veel vocht op en kan dus ook als koeler gebruikt worden. Dat is voor tijdens een wandeling misschien niet zo handig voor jouw hondje maar voor thuis wel fijn.
Ik zou zelf de vacht niet korter knippen, dat lijkt me weinig uitmaken bij een enkele vacht. En, wat al gezegd is, vaak heeft kort zetten eerder tot gevolg dat de isolatie minder wordt en dus de hond warmer. Ik zag laatst ook weer iemand lopen met een Malamute die geschoren was... :'(.

Overigens, niet geheel on-topic, heb ik me ooit door een fokster van Engelse Bullen laten vertellen dat de ademhalingsmoeilijkheden bij de kortneuzen (in elk geval die er ook dwerg-vorm bij hebben) niet zo zeer door de korte neuzen komt als wel door de ligging van de trachea. Kleine/dichte neusgaten zullen ook niet helpen natuurlijk maar zij liet al haar fokmateriaal rontgenen en fokte alleen met honden waarbij de luchtpijp correct lag en had naar eigen zeggen geen honden met ademhalingsproblemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door