Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#1270280
Mijn Shih Tzu heeft de laatste dagen last van jeuk, hij krapt nogal veel. Daarom heb ik hem grondig gewassen en gekamt en goed gekeken of hij last van ongedierte zou kunnen hebben, dit was niet het geval.
Het brabben is wel iets minder geworden, maar zn huid, bij zn blote buik kan ik dat goed zien, ziet er heel rozig uit en hij heeft wat roze bultjes.

Nu is het zo dat hij dit kreeg na twee weken KVV (naturis) ipv Barf.

Nu denk ik dat het misschien daar door komt :( maar kan dat dan zo snel een reactie geven en waarop dan vraag ik mij af?
Hij heeft de eerste week de kipversie gegeten en de week daarna eigenlijk alle smaken door elkaar.

Ik baal hier enorm van, want ik zit met mn andere hond die neit wil barfen en dacht zo een mooie oplossing gevonden te hebben :-\

Kan het ook met de warmte te maken hebben?
Door Lizzy
#1270311
Het kan van alles zijn. Het kan door het voer komen (makkelijk uit te proberen door hem gewoon weer barf te geven. Er gaat toch niks boven barf ;)), het kan ook door een gras/pollen allergie komen (zit het alleen aan de binnenkant poten en buik of ook ergens anders?), etc. 
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 31 mei 2009, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#1273517
tsja..Barf, dat is nu even lastig omdat mn andre hond dat niet eet :-\
Maar hij heeft het hoofdzakelijk aan de onderkant, rond zn buik, ik zie daar ook wat bultjes, net puistjes zeg maar, met wat geel pus er in. Alleen nu die er zitten lijkt het wel of de huid minder roze is en hij zich minder krabt ::)Ik denk dat ik het maar even aan kijk.
Het kan misschien ook de omschakeling naar het kvv zijn?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1273644
veel honden hebben rond deze tijd , jeuk en donker vlekken of pukkeltjes op buik, liezen en poten..
volgens mij een allergie, er staat hoog gras, alles loopt uit...
zou hem iets van puur pollen geven..
enne, hier eten ze ook weleens alle 3 wat anders, dus je zou gewoon met je ene hond kunnen barfen! ;)
Door aalsmeer
#1273802
ja heb het hier met jack.
die heeft een blote buik en zitten gewoon pus bulten op :-[
tis vreeslijk dat gras.
maar ik zoy niet weten of het aan het eten kan liggen
Door Eef+Stippels
#1273822
Zelfde mening als hiervoor: kan inderdaad door het voer komen (niet door de omschakeling maar door de ingredienten zoals graan), maar kan net zo goed aan de tijd van het jaar liggen. Stippie krijgt puur pollen voor dallyrash en het wordt minder, dat zou je kunnen proberen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#1274723
dank jullie voor de reacties ;) hij krapt nu eigenlijk steeds minder en zijn huid is ook veel minder roze..dus even afwachten maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door