Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1377116
Vandaag gewerkt en Djeena opgehaald bij de oppas. Daar hoor ik dat zij heerlijk heeft mee gelopen en zoals altijd voorop loopt als een jonge hond. Om 5 uur thuisgekomen help ik haar uit de auto en ik zie tot mijn grote schrik dat zij haast niet kan lopen en dat één pootje niet mee wil werken. Dat is één van de uitvalverschijnselen! Ik heb gelijk de da gebeld en kon gelukkig nog komen. De da heeft 2 puncties uit haar buik genomen maar kon geen bloed ontdekken. Wel heeft zij een verhoogde hartslag (160) en ook vond hij haar buik dikker. Als hij aan de ene kant klopt voel je het aan de andere kant. Het meest verontrustend vond hij dat nadat hij aan de binnenkant van haar wang drukt, het te lang duurt voor het wit weer rood wordt. Dat zou binnen een seconde weer goed moeten zijn. Haar temperatuur was goed, 38,1. Hij kan maar moeilijk een diagnose stellen, ik ben er altijd bang voor dat haar milt springt en dat haar buik vol bloed komt te zitten. Hij gaf aan dat er een inwendige bloeding kan zijn maar het blijkt niet echt uit de punktie. Wat een ellende. Alleen als zij wordt opengemaakt is het te zeggen wat er precies aan de hand is. Nu een paar uur later heeft zij wel goed gegeten en ligt nu te slapen. Zij heeft net water gedronken en dan loopt zij moeilijk naar de waterbak. Heel even dacht ik, zij valt om, haar achterkant zwiepte. Dat vond de da ook, als hij tegen haar achterkant duwt is zij niet stabiel. Maar dat heeft natuurlijk ook met haar leeftijd te maken. Ik heb nog pijnstillers maar zij maakt niet de indruk pijn te hebben. Overigens, als Djeena bij de da op de tafel staat moet zij altijd door 2 personen worden vastgehouden, anders springt zij er gewoon af. Nu stond zij, voor het eerst, als een mak lammetje op de tafel. Kortom, dit is niet mijn Djeena. Iemand suggesties? Alvast erg bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door