Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1255282
Ik kwam vanmorgen beneden en Deja had een soort tekenbult toen ik mijn bril op zette zag ik dat er geen teek zat maar dat het een wondje was beetje open dus met waterig bloed.
Ik keek verder en ze had er ook een aan de andere kant, ze zaten trouwens aan de zijkant van haar bek dus aan weerskanten.
Ik ondekte ook vlakbij haar oog zo'n zelfde bult.
Ze is zaterdag in het bos wel gestoken door een insect maar kan dat de reactie dan zijn.
Of zijn het misschien ontgiftingsverschijnselen ze staan bij mij sinds eind maart op KVV 1/3 en barf 2/3 zij is 11 jaar en 5 maanden en haar hele leven op brok vobra gestaan verder nooit een probleem hond geweest.
Alleen haar heupen en nu artrose op haar voorpoten dus gaat wat minder lopen als ze eenmaal loopt gaat het best nog wel goed, maakt soms ook nog sprintjes als ze een reiger ziet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1255379
dat lijkt mij geen ontgiften en een reactie of een plek van een insecten beet had ook al minder moeten zijn/of weg..
als er rotzooi uit blijf komen, zou ik toch even langs de da gaan, zeker omdat het aan weerskanten is...
Door deja
#1255554
Ben al geweest bij DA het was nog erger geworden toen ik uit mijn werk kwam.
DA vroeg of ze had gegraven of een teek had gehad nou niets van dat alles ik zei wel is ze gestoken in het bos maar dat was zaterdag.
Het is een allergische reaktie die ontstoken is pijnlijk en branderig, ze heeft pijnstillers voor 5 dagen en ab kuur voor een week 2 x daags ben er wel 2 maanden zoet mee voor het weer helemaal heel is zei hij.
Het zal er nog wel erger uit gaan zien en kaal worden.
Als ze eraan gaat krabben moet ze een kap op.
Zo  zie je maar zo heb je niks en zo heb je wat.
Door JoNoMo
#1255690
Dat is dan wel een heftige reactie
Geef haar maar een voorzichtige knuffel van mij
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1255893
Getsie, dat dat zo snel komt opzetten...
Beterschap voor de patiënt :-*
Door deja
#1255897
Het word op dit moment steeds erger haar hele neus zit onder de bulten maar de DA heeft dit voorspeld, het is ontstoken en het moet er uit.
Het is te hopen dat ze er niet aan gaat krabben want dan moet ze een kap op.
Het is verder een heel lief en makkelijk hondje maar ze kijkt nou wel extra zielig.
Door sandrra
#1255939
Ach gossie arm meisje...
Maar goed dat je toch ff naar de DA bent gegaan.
Beterschap.
Door deja
#1255942
Leuk die lieve reakties, ik hoop dat het morgenochtend niet nog erger is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1256031
wel een late reactie op een insekten beet....maar ja met ontstekingen erbij..
ik hoop dat ze vandaag opknapt!!!!
Door deja
#1256058
Het was vannacht goed gegaan, niet erger geworden, maar toen ik naar mijn werk ging was die ene kant toch open beetje bloederig, ben nu weg tot ong. 2 uur hoop dat ze het niet open krabt.
Door deja
#1258903
De korstjes van de bulten gaan er af het worden nu nogal bloederige gaatjes rond haar neus en bek.
Heb de dierenarts gebeld want ze zit er wel af en toe aan moet het dagelijks met gekookt water schoonmaken.
Ze heeft een lelijke plek vlak bij haar neus, derest is wat kleiner allemaal het is zo'n zielig gezicht.
Het lijkt ook wel weer te verergeren ik heb zitten denken wat heb ze gegeten ze heeft in het weekend voor het eerst spinazie door haar groentenmix gehad en eergisteravond weer en ik vond het gisteren weer wat heftiger.
Kan het door spinazie komen.
Laatst gewijzigd door deja op vr 15 mei 2009, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door