Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joëlle Tromp
#1253041
hoi,

ik weet eigenlijk niet of ik deze vraag in deze categorie moet stelle, en of iemand er uberhaubt een antwoord op heeft, maar ik probeer het gewoon.

mijn hond Shadow is ongeveer een half jaar geleden bijna dood geweest, hij had een tumor(heamangiosarcoom) van 2 kilo in zijn buik, hij is met spoed geopereerd waarbij ze ook zijn milt hebben moeten verwijderen, nou wil ik het verder niet hebben over de tumor die hij gehad heeft,(het was zeer kwaadaardig en ondanks het feitt dat hij inzijn geheel verwijderd is moet de toekomst leren hoe het verder zal gaan, (onzekere prognose) maar voor het zelfde geld kan hij nu weer lekker oud worden.(ik hoop het)
maar mijn vraag is , aangezien hij nu zijn milt moet misssen en de milt een belangerijke functie heeft in de afweer. heeft hij nu dus geen goeie weerstand meer.
en ik vroeg me dus af of het voor Shadow kwaad zou kunnen als ik hem af en toe een rauw ei geef, misschien kan het wel helemaal geen kwaad hoor en maak ik me te veel zorgen, maar voor het zelfde geld is het wat Shadow betrefd wel een punt om over na te denken, (want als er wel salmonella in dat ei zit weet ik dus niet of hij daar zonder milt weerstand tegen heeft, of dat dat er niks mee te maken heeft en het dus nikd uit maakt)
aan mijn dierenarts heb ik niet zo veel want die is uberhaubt tegen rauw vers voeren.
is er iemand die een antwoord voor me heeft.
het gaat verder op dit moment erg goed met hem hoor, (gelukkig)

gr Joëlle
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1253069
Ik DENK dat het niet uit zou moeten maken, aangezien het maagzuur ervoor moet zorgen dat een eventuele Salmonella gedood wordt. Dus verder dan de maag zou ie dan niet komen en dan hoeft de afweer er niet aan te pas te komen.
Maar dit is wat ik DENK  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door